Mugur Isarescu si Ion Tiriac, modele de comportament financiar pentru adolescentii romani

Mugur Isarescu si Ion Tiriac, modele de comportament financiar pentru adolescentii romani

by September 6, 2012 0 comments

Mugur Isărescu și Ion Țiriac se numără printre persoanele publice alese drept modele de comportament financiar pentru adolescenţii din România de către liceeni și studenții care au participat la un internship desfășurat de Banca Comercială Română (BCR) în lunile iulie și august ale acestui an, potrivit Newsin. Atât liceenii, cât şi studenţii consideră că un comportament financiar demn de urmat este cel care echilibrează cheltuielile cu veniturile, reuşind să economisească şi să investească eficient în acelaşi timp. 36 % dintre respondenţi au un model financiar printre membrii familiei, mama fiind persoana cea mai de încredere.Dintre persoanele publice, cea mai mare pondere au avut Bill Gates, Mugur Isărescu şi Ion Ţiriac. Alte modele întâlnite în rândul tinerilor care se regăsesc în sondajul realizat de BCR sunt: Donald Trump, Steve Jobs, Mark Zuckerberg.

De asemenea,  73% au declarat că țin evidenta banilor – au un buget de venituri si cheltuieli. Motivele principale invocate sunt necesitatea gestionarii eficiente, controlul mai bun şi dificultatea în a obţine banii. 65% dintre respondenți au declarat că economisesc bani pentru acoperirea cheltuielilor mai mari legate de facultate sau excursii.

Conform studiului, liceenii cheltuie banii în principal pe haine, ieșiri în oras, mâncare și cărți.

Primul salariu, în viziunea a 48 % dintre tinerii români, va fi sub 1.000 lei. 19% dintre respondenţi sunt mai optimişti, sperând ca pe primul fluturaş de salariu va figura o sumă mai mare 2000 lei.

În ceea ce priveste pregatireea profesonala, 62% dintre respondenţi consideră că pregătirea practică este cea mai eficientă modalitate de invatare. Doar 16% acordă un rol important în dezvoltarea lor personală şi profesioanală îndrumării primite din partea mentorilor, iar 22% pun un accent mai mare pe pregătirea teoretică, oferita de școală.

78% dintre tinerii particpanti la sondaj şi-au făcut un plan de carieră, domeniile de interes cu cea mai mare pondere fiind cel financiar-bancar, IT şi marketing.

Întrebați despre valorilor lor, tinerii români spun că îi definesc în principal libertatea, înclinaţia spre distracţie şi creativitatea. La polul opus se află valorile percepute ca fiind specifice tinerilor români de acum 20 ani: responsabilitate, comportament civilizat şi spirit de echipă.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<