Victor Ponta: Traian Basescu duce o politica antiromaneasca. Eu voi respecta in continuare Acordul de colaborare cu presedintele

Victor Ponta: Traian Basescu duce o politica antiromaneasca. Eu voi respecta in continuare Acordul de colaborare cu presedintele

by July 24, 2013 0 comments

victor-ponta-premier[1]Vânzarea-cumpărarea pachetului majoritar al CFR Marfă a fost aprobată astăzi prin Hotărâre de Guvern, a anunţat premierul Victor Ponta. Potrivit acestui act normativ, în 60 de zile ar trebui semnat contractul cu GFR. Prim-ministrul spune însă că semnăturile finale în privatizarea CFR Marfă nu se vor da în absenţa unui aviz al CSAT. “Pentru că e o problemă de siguranţă naţională, deşi nu la fel de importantă ca Muntele Găina”, a spus Ponta, ironizând ieşirile de week-end ale preşedintelui Traian Băsescu.

 

În calendarul de la Palatul Victoria, termenul expiră pe 23 septembrie. “În 60 de zile trebuie încheiat contractul. Dacă CSAT se opune nu va fi semnat deloc. Dacă dă aviz, va fi semnat imediat”, a spus Ponta, care anunţase la începutul şedinţei de Guvern că va cere din nou avizul CSAT înaintea oficializărtii privatizării.

 

CFR Marfă a devenit noul cartof fierbinte pasat între Palatul Cotroceni şi Palatul Victoria după ce preşedintele a reclamat public că GFR, cel care a câştigat licitaţia, “caută disperat bani la bănci” să plătească cele 202 milioane de euro, punând la îndoială potenţialul său de a face iinvestiţii în companie.

 

“Dacă nu convoacă CSAT, pică afacerea”

 

Şicanele din ultimele zile au avut ca rezultat decizia guvernamentală de a aduce din nou CFR Marfă pe masa CSAT. “Dacă tot vorbeşte preşedintele, să-i dăm atribuţii”, a justificat el mutarea neobişnuită prin  faptul că avizele actelor normative se dau înainte şi nu după aprobarea hotărârilor de Guvern.

 

Ponta are însă o altă explicaţie juridică: “Este o companie strategică. Dacă CSAT a dat aviz la momentul declanşării procedurii, acum, înainte de semnare sunt absolut convins de acest lucru, sau dacă nu, eu nu am cotrobăit prin conturi, nu.E bine să ne consultăm ca să nu ne lase să greşim. Un preşedinte responsabil nu aşteaptă la cotitură. Dacă sunt lucruri de natură să afecteze grav provcesul de privatizare, CSAT este cadrul în care pot fi ridicate. Dacă nu, mergem mai departe cu privatizarea. Declaraţiile la ore de prime-time nu au nicio valoare.”, a explicat el, cu argumentul că “legea CSAT permite”

 

Întrebat ce se va întâmpla dacă Băsescu nu convoacă CSAT până atunci, Ponta a răspuns scurt: “Pică. Ce să se întâmple?”

 

El a admis că a stat de vorbă cu omul de afaceri Gruia Stoica, acesta fiind la rândul său nemulţumit de declaraţiile publice ale preşedintelui.

 

Conflictul din jurul privatizării CFR Marfă a declanşat şi un şir de replici acide, de la Palatul Victoria, la adresa preşedintelui. În încercarea de a da asigurări publice că a decis să trateze “cu indiferenţă şi uneori cu umor ieşirile umorale ale preşedintelui”, Ponta s-a lansat într-un tir de critici şi ironii, culminând cu constatarea că “Băsescu nu a mai respectat acordul de colaborare instituţională”. “Eu intenţionez să îl respect în continuare”, a insistat Ponta.

Explicaţia dată de premier pentru acest scandeal a fost una singură: o legătură cu lansarea Mişcării Populare. “O colaborare instituiţională trebuie să aibă la bază interesul public şi nu interese demagogice, lansarea unor partide personale. Orgoliile provocate ori de pierderea puterii ori de influenţa unor persoane din jur sunt lucruri care îl privesc. Decizia Guvernului este de a ignora poziţiile politicianiste ale preşedintelui Băsescu, poziţii de vară, la bere, la ce-or fi ele”, a spus el.

 

Mai mult, Ponta a tradus “crizele de supărare” recente ale preşedintelui drept “o politică antiromânească”. “Nu-mi pot imagina preşedintele Franţei să se certe la televizor cu o firmă franceză. Ţine de patologic. Această ură a preşedintelui eu o consider o politică antiromânească”, a adăugat premierul.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<