Analiza economica: Statul ar trebui sa ramana cu cei 30 de milioane de euro depusi de GFR

Analiza economica: Statul ar trebui sa ramana cu cei 30 de milioane de euro depusi de GFR

by October 15, 2013 0 comments

Greva-la-CFR[1]Lucian Isar a opinat că, din moment ce Gruia Stoica a apelat la 3 bănci pentru a depune doar garanţia de 10%, era clar că nu avea capacitatea de a întruni condiţiile impuse în contract pentru preluarea CFR Marfă. El a apreciat privatizarea drept “o golănie” şi a susţinut că Comisia de privatizare a modificat condiţiile din contract în favoarea cumpărătorului. “Cred că statul trebuie să rămână cu cei 30 milioane de euro, dacă îi va pierde in justiţie, cineva va începe să-şi pună întrebări”, a spus analistul economic.

Comisia de privatizare a CFR Marfă şi Grup Feroviar Român (GFR) nu au ajuns, în întrevederea de luni, la un rezultat pentru încheierea transferului de acţiuni în proprietate privată, astfel că se lucrează la procesul verbal de reziliere a contractului de privatizare, anunţă Realitatea TV.

Până în prezent, GFR a plătit o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei. În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern. Anexa actului normativ prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii: emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă; finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra companiei la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii în urma operaţiunii; obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii a unui acord cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător şi semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.

Consiliul Concurenţei nu poate da avizul până luni, termen limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, şi va începe analiza doar după ce va primi de la GFR informaţii care lipsesc din notificarea depusă în urmă cu două săptămâni. “Noi am primit o solicitare de aprobare a tranzacţiei, o notificare, din partea cumpărătorului. Solicitarea nu este completă, nu conţine elemente importante legate de definirea pieţelor, şi noi avem nevoie, alături de Comisia Europeană, de aceste date pentru a putea face analiza pe fond. Ca atare, noi le-am solicitat să completeze informaţiile depuse. Aveau la dispoziţie 20 de zile pentru asta, au trecut deja zece, deci mai au un maxim de zece zile pentru a veni cu informaţiile respective. Cu cât vin cu ele mai repede, cu atât noi putem să demarăm analiza noastră”, a declarat joi pentru MEDIAFAX preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acţiuni, constând în plata preţului de cumpărare şi în transferul titlului de proprietate, va avea loc sub condiţia semnării unui contract de escrow unde cumpărătorul să depoziteze o sumă reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei, precum şi a realizării condiţiilor suspensive prevăzute anterior.

 

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.