Autostrada Sibiu-Pitesti lipseste dintre studiile de fezabilitate scoase la licitatie de CNADNR. Lista autostrazilor pentru care se liciteaza

Autostrada Sibiu-Pitesti lipseste dintre studiile de fezabilitate scoase la licitatie de CNADNR. Lista autostrazilor pentru care se liciteaza

by May 2, 2014 0 comments

top-5-cinci-cele-mai-lungi-autostrazi-din-lume_1_size9[1]Compania de drumuri a lansat licitaţii de studii de fezabilitate pentru aproape 1.000 de kilometri de autostrăzi, pentru care va plăti circa 53 de milioane de euro. În listă se află şi autostrăzi a căror finalizare este aşteptată abia spre 2020, informeaza zf.ro.

Lansarea licitaţiilor pentru cei aproape 1.000 de kilometri de autostrăzi, printre care Braşov-Bacău, Alexandria-Craiova sau Bucureşti-Giurgiu, vine la o lună după ce ministrul transporturilor Dan Şova anunţa că în 2014 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va licita studii de fezabilitate pentru aproape 1.800 de kilometri de autostrăzi.

De pe lista celor 1.000 de kilometri de autostrăzi pentru care statul a lansat deja licitiaţii prin care caută companii care să realizeze studii de fezabilitate lipseşte însă tronsonul Sibiu-Piteşti, una dintre cele mai cerute autostrăzi din România, atât de către transportatorii rutieri, cât şi de cel mai mare exportator local, grupul auto Dacia-Renault. Şova spunea în urmă că o lună că licitaţia pentru Sibiu-Piteşti ar urma să fie lansată în aprilie, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Întrebat de ZF la începutul acestei săptămâni în ce stadiu se află licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate al Sibiu-Piteşti, ministrul transporturilor a afirmat că documentaţia de pregătire a licitaţiei se află în birourile Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

Lansarea unui calup de studii de fezabilitate vine în contextul în care  guvernul Ponta şi-a planificat ca până în 2020 România să aibă 2.440 de kilometri de autostrăzi, deşi în prezent are numai 645 de kilometri, circa 500 fiind construiţi după Revoluţie. O parte din tronsoanele de autostrăzi pentru care guvernul Ponta vrea să pornească licitaţii de studii de fezabilitate anul acesta au mai trecut prin acest proces în trecut. Astfel, unele tronsoane au mai avut studii de fezabilitate, însă în contextul în care statul nu a pornit licitaţii de construire, acestea au expirat şi în prezent trebuie refăcute sau revizuite. Este cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti, care a mai avut un studiu de fezabilitate care a expirat însă în 2010. „Să dai drumul la licitaţii pentru studii de fezabilitate pe 1.000 de kilometri de autostrăzi şi să lipsească fix Sibiu-Piteşti e cel puţin ciudat“, spune Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor din partea PDL.

Licitaţiile pentru studii de fezabilitate lansate de CNADNR se referă la autostrăzile Braşov – Bacău (170 kilometri), Bacău – Paşcani (77 kilometri), Buzău – Focşani (67,3 kilometri), Bucureşti – Alexandria (80,5 kilometri), Focşani – Bacău (120 kilometri), Paşcani – Siret (100 kilometri), Ploieşti – Buzău (75 kilometri), Alexandria – Craiova (140 kilometri), Craiova – Calafat (85 kilometri) şi Bucureşti – Giurgiu (60 kilometri).

Valoarea totală estimată a celor 10 contracte este de circa 53 de milioane de euro, potrivit Ministerului Transporturilor. Proiectele vor fi finanţate din fonduri europene nerambursabile şi cu bani de la bugetul de stat. Contractele, cu termen de un an de la adjudecare, vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai mic, potrivit Mediafax.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.