Cum se fac angajarile la ROMATSA. Care este legatura dintre fostul comandor al Flotilei 90 Otopeni si secretarul executiv al UNPR

Cum se fac angajarile la ROMATSA. Care este legatura dintre fostul comandor al Flotilei 90 Otopeni si secretarul executiv al UNPR

Cum se fac angajarile la ROMATSA. Care este legatura dintre fostul comandor al Flotilei 90 Otopeni si secretarul executiv al UNPR

by March 26, 2015 11 comments

Romatsa este o institutie profund politizata si militarizata. O combinatie ciudata, dar explicabila, in conditiile in care la turnul de control se afla “locotenentii” lui Gabriel Oprea. Conducerea traficului aerian este asigurata pe linie de partid de UNPR, iar regimul cazon a fost instaurat de generalul Aurel Stanciu, director general. Sindicalistii acuza faptul ca angajarile din ultima perioada au fost facute in mod discretionar, fara sa se tina cont de criteriile de competenta. Asa s-a ajuns ca institutia de control a traficului aerian din Romania sa aibe cei mai multi directori pe cap de angajat din toata Europa.

Oamenii de incredere a lui Stanciu de la ROMATSA sunt impartiti intre cei cu haina militara si cei proveniti pe filiera politica. Dincolo de aerul auster emanat de atatia ofiteri superiori din straturile inalte ale conducerii ROMASTSA, se degaja si mirosuri ambientale ale unor “fatuce” coborate din limuzine, direct in birourile tehnice ale institutiei. Astfel, in organigrama departamentului de resurse umane, intalnim o prezenta feminina, observata mai multa prin barurile si cluburile de Dorabanti, decat pe holurile facultatilor sau printre mesele bibliotecilor.

Este vorba despre Carmen Badanoiu, angajata in functia de referent la Departamentul resurse umane, cunoscuta nu printr-un CV impresionat, ci printr-o relatie buna cu presedintele Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea.

O alta “celebritate”, de aceasta data pe linie politica, angajata pe usa din dos, este secretarul executiv al UNPR, Elena Ganea, care a fost asezata in fotoliul de purtator de cuvant al ROMATSA. Surse bine informate sustin ca singura sa legatura cu zona de PR ar fi un curs de comunicare de 3 luni.

Stanciu a avut nevoie de omul sau de incredere de la Romavia, Beatrice Poenaru si a pus-o sefa la Investitii, fara sa tina cont de criteriile de angajare ale ROMATSA. Pe filiera militara, a fost adus pe un post de referent de specialitate, fiul generalului Ilina Decebal, (coleg cu Stanciu la contrainformatii militare) .

O incercare esuata a fost angajarea fostul comandor al Bazei 90 Flotila Otopeni, Vasile Coman, ca expert 1 managementul trafic de ruta, dar care a picat examenul.

Cine este Aurel Stanciu?

Acesta a ajuns in functia de director general al ROMATSA in urma accidentului aviatic din Apuseni, din ianuarie 2014. Atunci a fost eliberat din functie Aliodor Francu, omul liberalilor. In urma intelegerilor politice din cadrul coalitiei, ( dupa ce USL s-a rupt), ROMATSA a ajuns pe mana UNPR. Astfel, vicepremierul Gabriel Oprea care l-a “recomandat” pentru acest post pe Aurel Stanciu, general de armata. Stanciu este ofiter navigant, promotia 1977, care nu a zburat niciun minut pe avioane de vanatoare. Din 1989 pana in 1991 a fost loctiitor si apoi comandant al Aeroportului International Otopeni, dar si director general al Romavia. In ultimi ani a ocupat pozitia de sef al Directiei Contrainformatii militare din cadrul MApN. Oare care este legatura cu ROMATSA?

Dupa ce a ajuns in functia de director general al ROMATSA, el s-a aratat un soldat fidel al UNPR, om de incredere al lui Gabriel Oprea.

Angajari, pe linie politica si militara

In primul rand si-a adus omul sau de incredere de la Romavia, Beatrice Poenaru, in functia de sefa la Investitii. Ar fi fost ignorante total condiile legale pentru angajarea sa, ne-au declarat surse credibile. In primul rand doamna Poenaru nu avea 10 ani de experienta la ROMATSA. Ea a fosat plasata direct intr-o functie de conducere. Pentru a eluda criteriile potrivit legii, conducerea institutiei ar fi schimbat fisa postului. In urma examenului scris si oral, la care s-au prezentat doar 2 persoane ( din care una din interior), Beatrice Poenaru ar fi castigat postul la o diferenta de doar 18 sutimi.

Pentru ca s-a dovedit asa de capabila, sefa de la Investitii a fost nevoita sa o angajeze pe fosta directoare, Mihaela Vartic, pe contract de PFA, dupa ce aceasta s-a pensionat, ne-au mai spus sursele noastre. Potrivit legii, doamnei Vartic ar fi putut beneficia de o prelungire de contract pentru maximum 2 ani, dar pentru a-i face loc lui Beatrice Poenaru, a fost pensionata la termen.

La ordin politic, Stanciu a adus-o pe Elena Ganea, secretar executiv al UNPR, pe pozitia de purtator de cuvant al ROMATSA. Un post care nu exista in organigrama institutiei! Mai intai ar fi fost angajata ca purtator de cuvant al Departamentului Cautare si Salvare. Interesant este faptul ca ea a devenit salariat al ROMATSA, inainte de a se fi infiintat postul, special pentru ea, potrivit surselor noastre. Elena Ganea a fost platita incepand din luna noiembrie 2014, iar functia sa a fost infiintata la 1 martie 2015.

Mai nimic nu o recomanda pentru un asemenea portofoliu. Poate doar un curs de comunicare de 3 luni, asa cum scrie in CV-ul sau.

Pe linie militara, Stanciu l-a adus la ROMATSA, pe fiul generalui Decebal Ilina, pe post de referent de specialitate. Stanciu a fost coleg cu tatal acestuia , cei doi lucrand impreuna la contrainformatii militare.

Tot pe usa din dos, directorul general a incercat sa-i ofere un post de “expert 1 management trafic de ruta”, pe comandorul Vasile Coman, fost sef al Bazei 90 Flotila Otopeni. Acesta, iesit la pensie, inainte de vreme, cu multe salarii compensatorii, mai vroia un venit gras de la ROMATSA. Insa, a picat la examen, in urma unui scandal provocat de sindicatele institutiei.

Pile la  Valeriu Zgonea

Nu in ultimul rand, scandaloasa s-a dovedit angajarea unei consiliere parlamentare, Camen Badanoiu. Ea a obtinut un post de referent la Departamentul Resurse Umane, fiind platita cu cateva mii de euro pe luna, desi nu prea trece pe la serviciu, sustin sursele noastre.
Aceasta ar fi ajuns la ROMATSA, cu o vorba buna pusa de Valeriu Zgonea, presedintele Camarei Deputatilor. Se pare ca Zgonea s-ar fi deplasat personal la biroul directorului general ROMATSA, pentru a o recomanda pe domnisoara Badanoiu. Inainte ocupase un post de consilier parlamentar.

Facebook Comments

11 Comments so far

Jump into a conversation
  1. tudor V
    #1 tudor V 26 March, 2015, 20:38

    tara lui papura voda, cu o gramada de pilosi si de incompetenti care iau o groaza de bani nemunciti.
    rusine directorului!

    Reply this comment
  2. x
    #2 x 26 March, 2015, 23:24

    Ar trebui reintrodusa pedeapsa cu moartea… !!! oprea, ponta,zgonea,sova,voiculescu ,basescu,udrea,ILIESCCU,constantinescu,TARICEANU ,NASTASE,……VALCOV,MIKI,STANCIU,CARNU,STOICESCU,RUS,STROE,ETC

    Reply this comment
  3. Toni
    #3 Toni 27 March, 2015, 15:17

    Aveti mare dreptate.
    Dar… Si multe inadvertente…
    1. Beatrice Poenaru, nu a venit de la Romavia, a venit de la Aeroportul Otopeni, fiind sotia directorului administrativ de la Romatsa, dl. Poenaru. Deci, nu a adus-o dl. Stanciu…
    2. Dl. comandor Vasile Coman, nu a fost niciodata sef al bazei de la Otopeni. A fost pilot comandant… Si unul al naibii de bun…
    3. Dl. Aurel Stnciu, nu a fost director general la Romavia. A fost director adjunct.

    Deci,daca vreti sa fiti corecti, informati-va mai profund si publicati date reale…

    Ok ?

    Reply this comment
    • mircea
      mircea 5 April, 2015, 13:00

      1.Nu scrie ca Beatrice Poenaru a venit de la Romavia ,ci ca ,, a fost omul de incredere de la Romavia”,adica pe vremea cand Stanciu era la Romavia aceasta era omul de incredere.Si a adus-o Stanciu pentru ca a a fost adusa la Romatsa de catre Stanciu de cand este director Romatsa

      2.Nu scrie ca Vasile Coman a fost sef al Bazei 90,ci comandor la Baza 90,adica gradul pe care il detine.Este comandor si a fost si pilot comandant

      3.Intr-adevar a fost director adjunct la Romavia si Director si Comandant Unic al Aeroportului Otopeni

      Reply this comment
    • bacchus
      bacchus 5 April, 2015, 21:54

      “Dl. comandor Vasile Coman, nu a fost niciodata sef al bazei de la Otopeni. A fost pilot comandant… Si unul al naibii de bun…”

      Ce naiba are de-a face faptul ca a fost un pilot comandant “al naibii de bun” cu controloria de trafic??? Ce are de-a face sula cu prefectura? Ce ar fi daca controlori de trafic aerian ar fi angajati ca si copiloti? Poti fi genial intr-un domeniu si sa fii zero in altul.

      Reply this comment
  4. Toni
    #4 Toni 27 March, 2015, 15:19

    Si ca sa nu mai faceti confuzii…

    Comandor nu inseamna comandant !!!
    Este echivalentul gradului de colonel, in aviatie !!!
    Daca nu puneti mana pe o carte, exista si GOOGLE…

    Reply this comment
    • Comandor
      Comandor 5 April, 2015, 13:03

      Nu s-a facut nici o confuzie !Este comandor si a fost si pilot comandant.Comandant de aeronava cu gradul de colonel.Nimic incorect.Nu e nevoie de google,este nevoie sa citim corect.

      Reply this comment
      • Gicu
        Gicu 18 July, 2015, 13:21

        Voi marii “breji” care vă permiteți să îi corectați pe alții, sunteți pe dinafară din alte considerente. Ca idee Coman V. nu a fost niciodată pilot comandant. Dacă era la bord nu inseamnă că era pilot, la fel cum dacă ești în mașină nu inseamnă că ești șofer, la fel cum dacă ai posibilitatea să comentezi la un articol deși ție îți curge din gură, nu înseamnă că știi despre ce vorbești. Cât noroc pe noi că avem o țară plină de pseudospecialiști ca voi!

        Reply this comment
  5. cornel
    #5 cornel 29 March, 2015, 22:16

    Cand sacu’ cu bani sade in mana lu’ prostu’ , tot ptostu’ va fi platit regeste. “decizii politice” , “declaratii politice” , “salarii politice” … si bani politi…. Nuuuuuu banii sunt MURDARI domnilor, nu sunt nici politici nici negri !

    Reply this comment
  6. Nessy
    #6 Nessy 20 July, 2015, 07:03

    Nu sunt absolut deloc fan al gen. STANCIU. Dar cand vad articole scrise la comanda, fara o minima documentare, uit ca nu trebuie sa te lasi angrenat in discutii cu prostii deoarece acestia, fiind foarte perseverenti, te vor trage in mocirla.
    Fenomenul ROMATSA este unul amplu si pe bani multi. Din punctul de vedere al celui care a comandat articolul eu nu as fi abordat subiectul angajarilor. Pentru ca acesta aduce aminte de alte articole, destul de recente, din care reiese ca meseria de ATC isi are bazele in genetica, fiind, obligatoriu, mostenire de familie.
    Pe de alta parte, daca toti angajatii pe pile ar fi de nivelul lui Vasile COMAN (care, dupa lupta proletara a sindicatului, a picat examenul-sic!) zau ca nu am trai prea rau. Iar raul facut doamnei pensionate si reangajate ca PF ( saraca, is si pensie si salariu, asa mici cum sunt ele la ROMATSA ) este unul capital pentru cei cu IQ de o cifra.
    Nu ma pot opri, in final,sa grandesc ca americanii, mai pragmatici fiind, poate nu intamplator, au denumit in argou mafia cu un alt cuvant – “SINDICATE “.

    Reply this comment
  7. Eli
    #7 Eli 28 August, 2015, 12:59

    La Romatsa referent Resurse Umane, se zvoneste – ca nun trecce pe la munca, dar dincolo de toate acestea: cum ajunge o domnisoara ca dansa la un salariu de 5000 euro fara sa aiba nicio calificare si alti tineri trebuie sa plece din tara ca nu au loc de amante. Au dreptate sa faca greva. http://www.cancan.ro/actualitate/recidivista-cristina-badanoiu-si-a-gasit-un-loc-caldut-a-fost-director-la-rapid-acum-este-sexy-consiliera-de-la-senat.html

    Reply this comment

Click here to cancel reply.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.