Experimentele financiare ale administrației Boșcodeală. Legea, doar facultativă pentru fostul primar

Experimentele financiare ale administrației Boșcodeală. Legea, doar facultativă pentru fostul primar

Experimentele financiare ale administrației Boșcodeală. Legea, doar facultativă pentru fostul primar

by August 24, 2016 0 comments

Bugetul local al primăriei Buzău a fost ”câmpul tactic” al experimentelor financiare  realizate în laboratorul intereselor fostului edil, Constantin Boșcodeală. Ziarul nostru continuă seria dezvăluirilor legate de modul în care Boșcodeală a înțeles să cheltuiască banul public.

Potrivit unor documente oficiale, Constantin Boșcodeală, în exercițiul funcțiunii,  a crescut cheltuielile în 2015, pentru ordine publică ( poliție locală), cu 38,15%, față de anul 2013, de la 13,2 milioane de lei la 18,2 milioane de lei, a cheltuielilor pentru asistență socială, cu 23,5%, dar și a cheltuielilor pentru aparatul propiu al primarului cu 16,2%, de la 15,5 milioane de lei în 2013, la 18,1 milioane de lei, în 2015.  În același timp, au crescut ”abrupt” cheltuielile pentru combustibil și energie, cu 33,6%,în anul 2014 față de anul 2013, la 46,1 milioane de lei,  de la 19,7 milioane de lei.

Toate aceste lucruri demonstrează  căpușarea bugetului local în funcție de dorințele personale și electorale  ale primarului Boșcodeală și ale aparatului său administrativ.

În antiteză, după cum susțin inspectorii fiscali, au scăzut cheltuielile, în ultimii ani,  pentru cultură recreeere, religie, dar și pentru transporturi.

Buget prăduit

Dar și așa, bugetul alocat pentru tineret și sport a fost prăduit. ”În bugetul local pe anul 2015 și în cele întocmite și aprobate în perioada 2012-2014, au fost înscrise cheltuieli nefundamentate și fără o bază legală. În baza acestor prevederi, au fost angajate și efectuate plăți către Direcția județeană de Tineret și Sport Buzău(DJTS), care a prejudiciat bugetul local cu suma totală de 995.592 lei”,se spune în documentele citate. De asemenea, ” valoarea sumelor transferate în condiții nelegale din bugetul local, pe 2015,  pentru finanțarea activităților derulate de DJTS, instituție deconcentrată, aflată în subordinea Ministrului Tineretului și Sportului, a fost 978.000 lei”.

În același timp, ” valoarea sumelor achitate către DJTS pentru servicii de cazare și masă pentru organizarea de tabere tematice, fără să existe documente care să certifice că bunurile și serviciile fac obiectul facturilor pentru care au fost livrate, dar și fără documente din care să rezulte cine sunt persoanele care au participat la aceste tabere tematice,este de 17.592 lei”.

În documentele citate se exemplifică faptul că finanțatarea unor cheltuieli pentru sport și tineret prin bugetul local, se face în baza legii finanțelor publice nr.273/2006, iar sprijinul poate fi acordat doar unor structuri sportive, respectiv asociații sportive, cluburi sau palate ale copiilor.

”Contrar acestor prevederi legale, UATM Buzău a aprobat anual, ca din bugetul local să finanțeze unele activități desfășurate de Direcția Județeană de Tineret și Sport Buzău. În perioada 2012-2015, din bugetul local au fost făcute plăți în sumă de 978.000 lei. Achitarea de servicii și cazare, fără să existe documente legale, a prejudiciat bugetul local, între 2012-2015 cu suma totală de 1.165.798,93 lei, din care 995.592 lei, valoarea sumelor transferate și achitate fără respectarea prevederilor legale și 170.206 lei, dobânzi calucate la data de 30.06.2016”, se mai spune în documentele citate.

Deturnare de fonduri

Un alt prejudiciu substanțial a fost adus bugetului local prin modul în care a fost finanțată Asociația de Dezvoltare Intracomunitară (ADI). ”Valoarea totală a sumelor incluse în bugetul local cu destinația – Alte cheltuieli de investiții – Program de dezvoltare intracomunitară și transferate către ADI Buzău în perioada 2011-2015, fără ca acesta să le utilizeze pentru investiții, este de 1.085.000 lei”.

Asociația de dezvoltare intracomunitară Buzău 2008( ADI Buzău) nu a utilizat sumele transferate din bugetul local, în conformitate cu destinația aprobată  de consiliul local, respectiv pentru investiții, în cadrul programului de dezvoltare intracomunitară, cum ar fi dezvoltarea infrastructurii aferente serviciilor de alimentare cu apă și canalizare. ADI Buzău nu are , în derulare, niciun proiect de investiții de la înființare – 2008.

”În acest context putem semnala faptul că angajații ADI Buzău beneficiază de salarii peste nivelul  celor prevăzute de legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fondurile publice. De exemplu, directorul executiv, Raicu Constantin, a fost plătit cu un salariu de 6095, cu sporuri cu tot  (salariu de bază – 5300 lei), contrar prevederilor legale, care legal era de 3.462 lei. Angajații au benefciiat și de bonuri de masă, legea nepermițând așa ceva. Aceste abateri s-au înregistrat pe toată perioada verificată – 2011-2015. Sumele încasate, în afara legii a fost de 1.050.000 lei, pentru cheltuieli ale aparatului tehnic și nu  pentru un program de investiții, așa cum a fost aprobat de consiliul local”, potrivit documentelor oficiale.

Alte cazuri de prejudiciere a banului public în perioada adminstrației  Boșcodeală,  o să prezentăm, în exclusivitate,  într-un alt articol.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<