Metehnele din turismul românesc! Cum călătoresc, de Revelion, clienții Christian Tour, în necunoscut

Metehnele din turismul românesc! Cum călătoresc, de Revelion,  clienții Christian Tour, în necunoscut

Metehnele din turismul românesc! Cum călătoresc, de Revelion, clienții Christian Tour, în necunoscut

by December 7, 2018 0 comments

La noi se face turism după ureche. Agențiile se acoperă eficient în calea tuturor riscurilor care pot apărarea, iar clienții sunt lăsați în bătaia vântului. Când este vorba de a scoate cât mai mulți bani, firmele aplică metodele occidentale, dar, când este vorba despre drepturile turistului, merg în continuare metehnele românești.

Un asemenea caz vrem să-l aducem în atenția publică, deoarece pare să fie vorba despre un abuz al agențiile de turism. În situația de față, vorbim despre  pachet turistic oferit de Christian Tour de Revelion, care presupune un mare risc asumat de turiști. Mai exact, este vorba de un  circuit Budapesta-Viena-Salzbourg, în perioada Sărbătorilor de Iarnă.

Turiștii contractează un asemenea pachet, de 6 nopți în Budapesta și Salzbourg, fără să știe, însă la ce hotel vor fi cazați, decât cu 2-3 zile înainte de a pleca în această călătorie. Clienții sunt obligați să achite întreaga sumă de bani cu 3 săptămâni înainte de plecare, dar vor ști unde o să-și petreacă sărbătorile doar în preajma plecării. Cu alte cuvinte, oamenii merg în necunoscut, bazându-se doar pe buna credință a agenției de turism, care spune, sec: hotel de 3 stele. Clienții agenției nu obțin nicio informație legată de condițiile de cazare, nu primesc detalii despre locul în care vor sta și vor dormi. Aici discutăm despre o situație în care clienții achită integral pachetul turistic! Deci, totul merge la cacealma! Sau, am putea spune, Dumnezeu cu mila!

Pentru a obține mai multe detalii despre acest circuit turistic, după ce am plătit suma integrală, ne-am adresat sucursalei Christian Tour, de unde am cumpărat acest pachet. Când am întrebat angajatele acestei agenții la ce hotel vom fi cazați de Revelion, ele ne-au răspuns senin: Nu știm! Am făcut apoi o solicitare către conducerea agenției, care ne-a spus că, în acest moment, cu 3 săptămâni înainte de Sărbători, nu au cunoștință la ce hotel o să fie cazați turișții care au cumpărat pachetul de Sărbători, la Salzbourg. Se va știi doar cu 2-3 zile înainte de plecare! Este păstrat misterul acestei călătorii, până în preajma plecării. Poate o surpriză de Crăciun!

Angajatele agenției de turism au ținut să ne scoată ochii cu contractul semnat, unde nu se prevede, în mod expres, obligația de a anunța hotelul unde vor fi cazați turiștii în acest circuit. Doar o singură precizare contractuală apare: hotel de 3 stele. Mai mult, ne-au explicat că agenția nu poate contracta, cu mult timp înainte,  serviciile unui hotel din Salzbourg sau Budapesta, pentru un circuit, când este vorba despre grupuri mari de turiști. Cică, așa se procedează când este vorba despre acest pachet turistic. ”Dacă vroiați să știți hotelul, trebuia să mergeți într-un city break”, acesta a fost răspunsul oferit. Cică, atunci când este vorba despre un circuit turistic, trebuie asumăm riscul unei călătorii în necunoscut.

Deci, agenția de turism face rezervările de hotel pentru această ofertă turistică,  doar cu câteva zile înainte de plecare. Adică, ce mai găsește liber, de Revelion, la hotelurile din Salzbourg și Budapesta. O chestiune de noroc! Pe banii noștri, că agenția de turism, Christian Tour, este bine acoperită!

Update: Contactat telefonic, consultantul în turism, Răzva Pascu, ne-a declarat că ”nu este normal” modul în care Christian Tour își tratează clienții. ”Agențiile sunt obligate să ofere date despre hotelul în care vor fi cazați și acest lucru trebuie precizat în contract. Doar în situații excepționale, când apar probleme cu hotelul respectiv, clienții sunt informați, în timp util, că pot fi cazați în altă unitate de turism, similară condițiilor oferite inițial”, ne-a afirmat Pascu. El ne-a dat ca exemplu, un caz în care a fost implicat direct, când, într-o excursie, în Tanzania, agenția a fost nevoită să schimbe hotelul. ”Oamenii știau de la încheierea contractului la ce hotel vor merge. Apoi, din motive obiective, a fost ales alt hotel, dar turiștii au primit detalii, în timp util”. Răzvan Pascu ne-a confirmat că sunt agenții care nu respectă principiile unui turism civilizat, iar clienții sunt privați de o bună comunicare. ” Din cazul dumneavoastră poate rezulta faptul că agenția face rezervări la un hotel, pentru acest circuit, chiar înainte de plecare. Ceea ce nu este normal”, a mai precizat Pascu.

Așteptăm și punctul de vedere al Ministerului Turismului pentru acest caz.

 

 

 

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.