Un turist despre ofertele Christian Tour: Afară vopsit gardul, înăuntru leopardul

Un turist despre ofertele Christian Tour: Afară vopsit gardul, înăuntru leopardul

Un turist despre ofertele Christian Tour: Afară vopsit gardul, înăuntru leopardul

by February 6, 2019 0 comments

Articolele noastre despre aventurile unui grup de turiști care a petrecut Revelionul la Salzburg cu agenția de turism Christian Tour nu au rămas fără ecou. Un turist, ce a trecut prin multe pățanii în această excursie,  a ținut să ne trimită propria versiune legată de ”competențele profesionale” ale acestei companii. Deocamdată păstrăm anonimatul persoanei respective,  din motive lesne de înțeles. Dar putem preciza că aceasta a depus deja plângere la conducerea Christian Tour pentru a-și recupera banii, urmând să trimită sesizări și la Ministerul Turismului și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.  (citiți AICI, AICI și AICI).

Redăm în integralitate textul care ne-a fost trimis pe adresa redacției:

” “Revelion 2019 sub cerul liber la Salzburg”: După cum sună titul programului turistic vă gândiți că a fost ceva de vis. Așa am crezut și eu, mai ales că după informările din contractul de prestari servicii al agenției, de la agentul de turism, cât și din Google map. Așa se prezenta. Numai că la români și turismul se face după vorba : “Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul”. Programul a fost de fapt „Revelion 2019 sub cerul liber în satul Hallwang”. Precizare pentru a corecta informația publicată. Asta pentru că am cumpărat Salzburg, hotel Jufa sau similar și ni s-a oferit satul Hallwang, fără a ne întreba cineva dacă suntem de acord cu schimbarea. Adică, fac o comandă de taxi să mă ducă la Universitate, dar agenția consideră că este mai plăcut să mă ducă la Pța Romană, iar “dacă doresc” să ajung la Universitate, „pot lua un autobuz până acolo”. Ce atâtea discuții, mai ales că Piața Romană este mai spațioasă și mai frumoasă.

Citind cele două articole și răspunsul agenției, mă întreb unde este agenția profesionistă care oferă servicii de calitate turiștilor !? Este doar o vorbă pentru a ademeni turiștii? Greșeli impardonabile față de turist sunt justificate cu explicații infantile cum că un reporter a călătorit sub acoperire pentru a defăima agenția! Dar noi, ceilalți turiști, ce am reprezentat ? Am plătit cu toții excursia și am fost sub acoperire? Pe banii cui? Am fost buzunarul care să fie golit după bunul plac al unei agenții de turism?

Cum s-a desfășurat excursia prezentată la rang de circuit: patru nopți de cazare in satul Hallwang(!), cu două nopți de cazare la Budapesta, deoarece distanța era prea mare pentru a ajunge intr-o zi. Locația cazării schimbată fără acceptul turiștilor, bani în plus ceruți (22 de euro de persoană) și cazarea condiționată de plata acestora, deși hotelul a confirmat verbal și în scris că nu există taxă locală (educația, bat-o vina, că austriecii nu știu să mintă grosolan), bani scoși din buzunar pentru a plăti suplimentar transportul până în Salzburg, că de, de asta m-am înscris la această excursie, în loc ca agenția să repare greșeala și să ne fi dus autocarul până la Salzburg-scopul excursiei și al Revelionului. Ghida și cei doi șoferi s-au cazat în altă locație (nu ni s-a comunicat unde, pentru că nu meritam. Am făcut cu toții gălăgie la cazare. Dacă eram în România, sigur erau televiziunile acolo! ). Turiști uitați la hotel în noaptea de Revelion, deoarece de rușine (sper eu) ghida nu a mai intrat niciodată în hotel să vadă ce-i fac turiștii. Era să-i uite și la întoarcere în parcări. Într-o parcare din Ungaria, la dus, ghida a dat jos toți turiștii și a închis mașina, deoarece ea și șoferii trebuiau să manânce. Era ora 21, ora locală, iarna ! Deținea trei chitanțiere ! Nu se știe de ce. O turistă vorbitoare de engleză a fost pe post de ghid în mai multe situații, deoarece ghida era ocupată să-și fumeze țigara la fiecare oprire. Programul a fost respectat în funcție de intențiile ghidei: în unele locuri am fost ținuți mai mult, așa să fie, iar tururile de oraș ce trebuiau efectuate, le-a sărit. În trei zile am văzut-o o jumătate de oră, cât s-a obosit să ne ducă la Salzburg pe 1 ianuarie 2019, pentru că ne-a declarat că nu stă după noi decât 2 ore, că orașul este închis (pleca la hotelui EI și al șoferilor), așa că am preferat să mă plimb cu harta în mână, decât să îmi stric ziua. Nu a interesat-o dacă turiștii știu să se intoarcă la Hallwang!

Dacă agenția dorea remedierea greșelii de cazare, ghidul trebuia să fie unul profesionist, care era alături de doleanțele turiștilor, care oferă informații despre locurile pe lângă care trecem, să nu-i stea gura o clipă cu explicații pertinente. Mai multe informații despre zona “vizitată” am aflat din documentare TV/internet decât de la ghida agenției Christian Tour.

Nu m-am dus pentru opționale iarna, ci pentru a vizita orașul lui Mozart și târgurile de iarnă, pentru a afla despre aniversarea a 200 de ani de “SILENT NIGHT”, despre care ghida și agenția am văzut că nu au aflat.

Ce ar putea comenta agenția în acest caz. Se face cazare unde-o fi, se plimbă turiștii cum o fi (autocarul merge “regulamentar” cu 90km/oră, iar cu motorina ce a rămas se fac excursii contra cost), se respectă programul excursiei ca în țara lui Caragiale “pe ici, pe colo, prin părțile esențiale”. Contractele agenției arată ca cele de la bănci: una ți se spune, și alta este cuprins în ele, pentru a justifica folosirea banilor turiștilor după bunul plac al tur operatorului. Am organizat excursii foarte multe de-a lungul timpului și am închiriat autocare. Știu cum se calculează km necesari pentru deplasări suplimentare în folosul turiștilor. Asta dacă nu este goana după profit cât mai mare, cu orice preț.

Felul în care s-a procedat în această speță mă duce cu gândul că turistul român care apelează la o agenție de turism, este în viziunea agenției unul analfabet funcțional după felul în care este tratat, care trebuie să se bucure că i s-au luat banii pe o excursie și i s-a oferit eventual un pachet la hotelul din localitatea de reședință, care este “superior” celui din program, iar dacă dorește ceva suplimentar, trebuie să mai scoată bani din buzunar. Nu există excursie în care să nu se scoată bani din buzunarul turistului la fața locului, in loc de o plată corectă în agenție.

Așteptăm răspunsurile agenției la plângerile făcute, dar cred că ar fi interesant și necesar de atenționat ANPC, FPTR dar și Ministerul Turismului asupra practicilor din turism, pentru ca astfel de situații să nu se mai repete, iar cel care greșește să plătească.

Atunci când ai cumpărat ceva stricat trebuie să primești banii înapoi. Așa este în economia de piață ! Nu uitați ! Agențiile de turism există pentru că existăm noi, turiștii.

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.