Ce greșeli trebuie să evite orice persoană care are o funcție de conducere

Ce greșeli trebuie să evite orice persoană care are o funcție de conducere

Ce greșeli trebuie să evite orice persoană care are o funcție de conducere

by March 7, 2019 0 comments

Să ai o funcție importantă nu este deloc ușor. Sunt multe aspecte de care trebuie să ții cont: activități de planificat, coordonarea echipei, atingerea obiectivelor, analizarea rezultatelor, supravegherea activităților și așa mai departe. Din cauza importanței și gradului ridicat de responsabilitate a postului, se pot face greșeli, unele neînsemnate, altele care pot afecta întreaga afacere.

 

Responsabilitățile unei persoane în funcție de conducere este una foarte mare și fiecare mișcare poate însemna o reușită sau un eșec. Dacă ești unul dintre acele persoane, trebuie, în primul rând, să lucrezi cu tine. Există multe moduri prin care poți evolua în acest sens. Unul din ele ar fi apelarea la specialiști, așa cum sunt cei de la innovaconsulting.ro, care ajută nu doar organizația în sine, ci și oamenii ce lucrează aici.

Fiind un job atât de important, orice greșeală te poate costa.

 

Greșelile care trebuie evitate:

 

  • Ești prea strict

 

Un manager sau un CEO, de exemplu, care este prea strict va dăuna activității angajaților. Dacă promovezi frica și nu colaborarea, nu vei mai avea o echipă. Angajații trebuie motivați pozitiv și nu vor face niciodată performanță, rezultatul fiind unul negativ și pentru ei, și pentru tine.

 

  • Nu asculți angajații și arăți că nu sunt importanți

 

Cei care îți sunt în subordine nu reprezintă o clasă de oameni inferiori. Aceștia, pur și simplu, nu au atâta experiență și pregătire ca tine, însă ține cont că așa ai fost și tu și că ei încearcă să învețe cât mai multe.

Chiar dacă poate nu vin cu propuneri 100% eficiente, ascultă-le părerile, ideile și gândurile și apoi explică ce parte a fost folositoare și care mai trebuie șlefuită. Doar pentru acest gest minuscul, te vor vedea nu ca pe un șef care doar dă ordine, ci ca pe un lider ce vrea să lucreze cu echipa.

 

  • Nu îți asumi responsabilitatea și dai vina pe echipă

 

Atunci când un angajat greșește, nu te grăbi să îl pedepsești, să îi adresezi injurii sau să îi reproșezi ceva de față cu ceilalți colegi. Fii calm, retrage-te cu el într-o încăpere liberă și explică-i clar și detaliat ce a greșit și ce poate face ca acest lucru să fie prevenit. Nimeni nu este perfect și așa cum și tu greșești, așa li se întâmplă și altora.

 

  • Angajezi oameni slabi pregătiți sau pe alte considerente decât cele relevante

 

Cel mai mare mod prin care îți poți sabota singur afacerea este angajarea oamenilor slabi pregătiți pe care nu îi poți dezvolta sau, mai rău, angajarea lor pe alte considerente, cum ar fi prietenie, rudenie și așa mai departe. Nu numai că se va observa nepriceperea în domeniu, dar îți va transforma orice obiectiv într-un eșec garantat.

 

Indiferent de poziția pe care o ocupi, dacă ai oameni în subordine ai grijă să nu faci aceste greșeli. Amintește-ți faptul că ei sunt acolo să te ajute pentru a-ți atinge obiectivele și trebuie să îi prețuiești.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.