Centric BPM – O soluție excelentă pentru managementul procesului de afaceri

Centric BPM – O soluție excelentă pentru managementul procesului de afaceri

Centric BPM – O soluție excelentă pentru managementul procesului de afaceri

by October 29, 2019 0 comments

Managementul proceselor de afaceri este un proces complex prin care se identifică, se modelează, se documentează, se monitorizează și se îmbunătățesc toate procesele de business care au loc într-o organizație.

De regulă, companiile mari au nevoie de un BPM foarte bine pus la punct, însă companiile mici se pot bucura și ele de un astfel de proces.

Centric BPM, o soluție foarte bună în acest sens

Pentru a rezolva cât mai multe probleme din cadrul companiilor românești, cei de la Enterprise Concept au creat Centric BPM. Acesta este un software foarte bine gândit, care poate să transforme fiecare proces de afaceri și să pună accentul pe îmbunătățirea continuă a acestuia.

Scopul dedicat al Centric BPM este acela de a oferi flexibilitate și de a îmbunătăți modul de lucru printr-o tehnologizare din ce în ce mai puternică.

Există și alte scopuri, însă:

  • O abordare cât mai simplă și mai eficientă asupra arhitecturii întreprinderii;
  • Reducerea costurilor;
  • Îmbunătățirea agilității în cadrul mediului de afaceri;

De ce BPM?

Pentru că este cea mai eficientă metodă de ținere sub control a proceselor de afaceri, iar acest lucru este valabil la nivel mondial. Deși rezultatul final al unui BPM bine implementat este acela de a ușura foarte mult fiecare proces, implementarea nu este chiar atât de ușoară. Aceasta se face în mai mulți pasi:

  1. Crearea unei structuri procesuale top-down. Practic, trebuie să se facă o hartă a proceselor și să se analizeze fiecare detaliu, începând de la prelucrarea unei cereri până la furnizarea serviciului;
  2. Identificarea subproceselor și a tuturor activităților componente;
  3. Stabilirea unor obiective și a unui mod de desfășurare a proceselor;
  4. Îmbunătățirea constantă și eficientizarea procesului de business;
  5. Documentarea constantă a fiecărui proces în parte, în așa fel încât să se poată găsi toate problemele și evident, soluțiile aferente.

Toți acești pași duc, atâta vreme cât BPM-ul este bine implementat, la rezultate extrem de bune. Acestea implică eliminarea risipei din procese ( fie că este vorba despre risipa financiară sau umană), la reducerea numărului de greșeli și la automatizarea activităților sau cel puțin la automatizarea anumitor activități. Nu în ultimul rând, se ajunge la optimizarea foarte bună a resurselor.

Important:

Într-o companie mare, BPM trebuie să fie organizat sub forma unui proces continuu. De multe ori, companiile mari aleg să implementeze BPM-ul sub forma de proiect, ceea ce nu asigură întotdeauna rezultatele dorite.

Este important de știut că BPM, indiferent că este vorba despre Centric BPM sau despre alt software, are întotdeauna legătură cu oamenii. Aceștia trebuie să fie implicați în tot procesul în așa fel încât rezultatele să fie cele scontate. Fiecare dintre angajați are rolul său și poate contribui la gradul de eficiență al managementului de proces.

De asemenea, este bine de știut că implementarea unui BPM are un beneficiu pe termen mediu și lung, însă odată obținut acesta este foarte mare și poate să sporească atât satisfacția clienților, cât și satisfacția angajaților.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.