Dezvăluirile unui lider politic: Cum controlează foștii torționari județul Sălaj
by Ancheteonline May 7, 2020 0 commentsUn fost lider politic din Sălaj, executat de mafia gulerelor albe, face dezvăluiri senzaționale despre sistemul securist care controlează județul de zeci de ani. Marius Sandru, consilier județean în perioada 2012-2016, vicepreședinte PNL, acuză faptul că actuala conducere sălăjeană,controlată de torționarii direcției a 5 a Securității comuniste, acționează într-o grupare organizată pentru a-și elimina adversarii politici. Acesta se consideră victimă a sistemului, care i-a fabricat un dosar politic, în baza căruia a fost condamnat la 7 ani de pușcărie pentru evaziune fiscală. Șandru a adresat o scrisoare și ambasadei SUA în România, în care și-a prezentat povestea. (Citește AICI).
Întreaga structură de putere ar fi fost construită de președintele Consiliului Județean Sălaj, Tiberiu Marc (PSD), fost ofițer de Securitate, coordonator al rețelei de torționari care a funcționat în județ, înainte de 1989. Șandru susține că Marc conduce Sălajul alături de foștii săi colaboratori și informatori, din vremea comunistă, care au fost instalați în funcții publice, cheie, cum ar fi Direcția Finanțelor Publice, Ministerul Public, Consiliul Județean. De altfel, politic, Marc controlează CJ, în urma unei înțelegeri dintre PSD și UDMR, care funcționează de cel puțin 15 ani.
Rețeaua securistă, înainte și după 1989
Din pușcărie, Marius Șandru declară că ”pentru a înțelege politica securista din Salaj trebuie să vedem ștatele de plată ale informatorilor si colaboratorilor fostei securități ( e vorba de tortionari din direcția a 5-a a securității ), respectiv statele de plată ale lui Marc Tiberiu lider PSD Salaj și președinte CJ Salaj. Statele de plată au fost desecretizate in 2012 și se afla la Arhivele Sălaj. Se va constata că Marc Tiberiu a avut pe stadiul de plată colaboratori și informatori din rândul consilierilor judeteni atât de la PSD cât și de la UDMR și fostul PDL care a fost condus de celebrul general de securitate Stanca Viorel cât și fostul PNL (vechea forma care a mers in USL). În acest fel nu e de mirare cum PSD trecea în unanimitate orice hotărâre de consiliu. Tibi Marc comanda consilierilor județeni de pe statul lui de plată din diferite partide iar aceștia acționau la ceilalți colegi și se făceau diverse trocuri. Sigur, pe statele de plată a fostei securități existau și lideri din toate partidele în eșalon 2, 3 sau foști lideri UTC etc. Pornind de la acest lucru , Tibi Marc împreună cu liderul local UDMR au pus la punct un “Sistem Elegant” de funcționare, și arestare a opozanților”.
Finanțele, penetrate de servicii
Fosta Securitate s-ar fi infiltrat adânc în administrația financiară din Sălaj. Un instrument eficace folosit din plin de Tiberiu Marc pentru a-și elimina, economic, adversarii politici, declară Șandru. Conducerea Direcției Finanțelor Publice Sălaj (DFPS) este condusă de peste 10 ani de zile de Laurențiu Butiri, fiul fostului șef al Securității pe acest județ. În același timp, potrivit lui Șandru, mulți inspectori fiscali ar fi foști ofițeri acoperiți ai serviciilor secrete. Aceștia ar fi creat un sistem de stimulente financiare, bazat pe amendarea excesivă a operatorilor economici, bani care intrau în buzunarele șefilor de la DFPS, iar surplusul s-ar fi transformat în camătă acordată unor clienți fideli.
”Contextul politic existent înainte de 2012, in 2006, 2007, 2008 când au pus la punct sistemul fiscal. Butiri Laurențiu, Bugentianu, Vuscan, (actuali și foști lucrători ai ANAF Săla ) sunt foști ofițeri acoperiți ai serviciilor secrete. Aici nefiind vorba doar de SRI ci și de fostul DGIPI (2,15). Cum funcționa sistemul ANAF? Se trimiteau inspectorii fiscali, în special echipele care au fost la noi în control și făceau procese verbale umflate cu sume imense după care se luau circa 15 % din suma amendată STIMULENTE imediat cu următoarea distribuție ( inspectori fiscali semnatari ai RIF( raport inspecție fiscală), șef birou, șef departament, director central, directori mici și mijlocii, director general ANAF Butiri Laurențiu ). După ridicarea banilor de către cei implicați, banii se puneau în coșul comun și se redistribuiau, după care, cu surplusul, se intra sub forma de camătă, în mediul de afaceri sau diverse operațiuni de spionaj ilegal economic”, mai spune Șandru.
Fostul lider PNL își prezintă povestea
”Sigur, 2010 a fost un an complicat pentru mine ( soția mea a fost operată de cancer de două ori). Mi-am dat seama că Vuscan și Bugentianu ( inspectori ANAF) vor o schimbare la vârful ANAF prin mâna mea. Victima ar fi fost Mia Ciuros(n.r. adjuncta lui Butiri, susținută de UDMR). Ar fi vrut Vușcan să ia locul lui Butiri pe fondul reclamației mele la ministrul și președintele ANAF central București prin Petre Isac, avocatul meu atunci. La acea vreme, SRI a monitorizat întreaga poveste pentru că era interesat de stimulentele de la ANAF Sălaj, iar pentru a avea o dovadă concretă, la sfatul lui Bugentianu, am introdus o persoană, fost coleg de-al meu în refacerea contabilitatii Mirela Com. Sigur, pe acest fond și în urma controlului de la București, la Sălaj, lucrurile s-au potolit și dosarul s-a băgat la sertar, dar odată cu ascensiunea mea politică și culminând cu alegerile din 2012, când realmente, Marc Tiberiu și toată trupa lui a intrat în panică, a dat ordin să scoată dosarul de la mapă și, având la dispoziție protocoalele încheiate de SRI și având în vedere că echipa SRI din Salaj era tânără (nr. și ușor de manipulat) și cu toți cei de la Unitatea 2/15( nr. din cadrul MAI), s-a trecut la executarea mea”, a precizat Șandru.
Șantajul lui Marc
Acesta explică șantajul politic la care a fost supus de rețeaua securistă, condusă Tiberiu Marc: ”Inițial, dosarul și judecătorul nu au avut decât scopul de a mă controla și a mă direcționa către PSD, respectiv a face o echipă cu Ciunt Ionel pentru 2020 ( eu trebuia să aștept până in 2020 să preiau conducerea PSD Sălaj și a CJ Sălaj ). În momentul în care am trecut la PDL-PNL și am mutat decisiv, Marc Tiberiu a dat ordin să mă chinuie politic și a urmat dosarul SZAMOLI și sentința în dosar în care sunt închis acum, spre a nu mai candida la CJ din partea PNL pentru că făceam sigur majoritate. Sigur că am știut de existenta unei înțelegeri dinainte de alegerile din 2016 dintre liderii PNL Bode – Căpâlnășiu și PSD Sălaj, prin Tiberiu Marc. Mi-a recunoscut personal Bode acest lucru, în campania din 2016 când deja zarurile au fost aruncate”.
Apoi Șandru dezvăluie modul în care funcționa sistemul de stimulente, bazat pe amendarea excesivă a operatorilor economici : ”Nu am crezut niciodată că lupii tineri din SRI mă vor trăda la Curtea de Apel Cluj. Fiscul a aplicat schema de control în prima fază, mergând pe niște estimări uriașe și luând stimulente exagerate de 11 miliarde lei vechi pe RIF de la societatea mea, MIRELA COM. Când au realizat cei de la FISC că e vorba de mine s-au temut să mai ia șpagă și să rezolve problema, știind de relația mea cu Talpes și SRI. Au început schema clasică de diminuare a RIF- ului – anulare + refacere RIF cu sume diminuate și amendarea altor firme spre a compensa valoarea stimulentului încasat. De aici și greșelile de calcul pe care le-au făcut intenționat în celelalte RIF- uri pentru că nu au putut amenda cât trebuie. Sigur, refacerea contabilitatii a fost o șopârla a lui Bugentianu pentru că firmele cu care au lucrat erau tot ale lor. Sau firme ale familiilor lor și a membrilor acestora în scopul de a obține avantaje economice, informații economice, șantaje , trucări de licitații. Se mergea și până la crearea de avantaje sexuale. Sigur, absolut toate RIF-urile erau concepute de Vuscan și Bugentianu, inspectori care erau uneltele lui Marc și Butiri. Dacă contribuabilul ajungea la șefii de la FISC pentru a-si rezolva problema, se dădeau întotdeauna șpăgile cerute, se contesta, iar doamna Vuscan (n.r. soția inspectorului fiscal Vușcan), în calitate de avocat le rezolva problema dacă era atât de gravă încât trebuia să ajungă în instanță spre a-i da o tenta de legalitate. Dar întotdeauna după RIF-uri se lua stimulentul și se aplica algoritmul de redistribuire. Acum ce trebuie știut, că în cazul contestațiilor interesate se revenea cu diminuarea amenzilor iar inspectorii constatatori mergeau și amendau alte firme dar STIMULENTUL odată luat nu se mai returna niciodată”.
PSD, la braț cu UDMR
Acest sistem a fost creat în baza unei înțelegeri politice dintre PSD și UDMR, cele două partide controlând Consiliul Județean Sălaj:
”Iată cum se scăpa de persoanele incomode sau opozanți politici reali in Sălaj. UDMR-iștii au adus pe secretarul primăriei Sălățig, Corda Tiberiu și l-au plantat procuror ( n.r. procurorul care i-a instrumentat dosarul lui Șandru), iar PSD a adus un polițist, Flonta Sorin și l-au făcut procuror. Sistemul odată pus la punct pentru a deruta adversarul prin vechiul sistem securist, PSD comanda UDMR- ului iar aceștia executau opozanții PSD, in timp ce UDMR comanda PSD- ului, iar acesta executa persoanele incomode UDMR- ului. In acest fel totul părea că are legătură cu lumea politică. În acest fel sistemul a executat multe persoane incommode, mai ales societăți comerciale. Sigur, sistemul a avut grijă să promoveze anumite judecătoare din cadrul fostelor procuroare sau apropiate ale Parchetului. De altfel ,presa a mai relatat de-a lungul timpului aceste chestiuni ( gen mafia păcănelelor din Sălaj). Oricum, cel mai mare vinovat este Tibi Marc care a pus la punct împreună cu UDMR un sistem de execuție a opozanților care mai cred înca românește în Salaj”.
Cine este Tiberiu Marc?
Potrivit evz.ro, ”pentru liniştea lui Ceauşescu, Tiberiu Marc verifica la sânge tot ce vorbea clasa muncitoare.
Şeful Consiliului Judeţean Sălaj a fost, în ultimii ani de comunism, un ofiţer conştiincios în slujba statului şi a conducătorului iubit, Nicolae Ceauşescu. El conduce CJ din iunie 2004 şi este unul dintre baronii discreţi ai PSD. Între anii 1987-1989, Tiberiu Marc (58 de ani) a avut gradul de locotenent- major în cadrul Inspectoratului Judeţean Sălaj, Serviciul 2 al Securităţii. Una din principalele sale misiuni era de supraveghere informativă a angajaţilor Interprinderii de Execuţie şi Exploatare a Lucrărilor de Îmbunătăţiri Funciare Sălaj. Potrivit unui “Plan de căutare a informaţiilor”, întocmit de tânărul ofiţer, acesta a pus bazele unei reţele infomative complexe în întreprinderea socialistă.
“Reţeaua infomativă va fi dirijată prioritar pentru culegerea de informaţii”, privind “cunoaşterea permanentă a stării de spirit a personalului muncitor, a persoanelor vinovate de apariţia şi menţinerea unor stări de spirit necorespunzătoare şi întreprinderea măsurilor necesare pentru tragerea lor la răspundere şi înlăturarea cauzelor care le-au determinat”.
Potrivit planului, din data de 17 mai 1988, Securitatea urmărea verificarea persoanelor cu antecedente politice, sociale sau penale, dar şi a descendenţilor acestora. Astfel, erau monitorizate persoanele care voiau să fugă din România, “elementele cultice sau sectante care desfăşoară activităţi de prozeletism”, “persoane care audiază şi colportează ştirile posturilor de radio străine reacţionare” şi cei care “au manifestări necorespunzătoare la dresa politicii interne şi externe a statului roman”.
Potrivit specialiştilor CNSAS, Tiberiu Marc a decis supravegherea informativă a unui scriitor local, Ioan-Gheorghe Hada. Motivul: acesta voia să ajungă la Nicolae Ceauşescu pentru a scrie o lucrare de evocare a personalităţii liderului comunist. Ofiţerul a plasat un informator-sursă în apropierea lui Ioan-Gheorghe Hada pentru influenţarea acestuia “de a nu face deplasări în Capitală sau în alte zone din ţară cu prilejul unor evenimente la care participă conducerea superioră”.
Informatorul a fost instruit să se ducă acasă la scriitor pentru a raporta dacă în preocupările literare ale acestuia aborda subiecte legate de activitatea lui Nicolae Ceauşescu. În atenţia lui Tiberiu Marc au fost delegaţiile de români şi străni care vizitau Fazaneria Panic din cadrul Inspectoratului Silvic Judeţean Sălaj”.
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.