Cheat day: plusuri și minusuri ale acestei “trișări” culinare

Cheat day: plusuri și minusuri ale acestei “trișări” culinare

Cheat day: plusuri și minusuri ale acestei “trișări” culinare

by September 10, 2020 0 comments

Renunțarea la alimentele preferate și adoptarea unei diete echilibrate reprezintă o adevărată provocare pentru toți cei care se confruntă cu kilogramele în plus. Rata obezității este în creștere și, indiferent de vârstă, oamenii încearcă diferite strategii pentru a slăbi. Regimurile alimentare sunt cele mai populare, deoarece mâncarea influențează semnificativ extrem de mult aspectul și sănătatea corpului, însă pentru mulți este foarte dificil să respecte anumite obiceiuri alimentare. Așa că, pentru a duce mai ușor la bun sfârșit o dietă, numeroase persoane apelează la Cheat Day. Ce înseamnă acest lucru? Este vorba despre o practică obișnuită în special printre adepții fitness-ului, care introduc o zi de pauză în regim.

Ce presupune Cheat Day

Este aproape imposibil să respecți în permanență o dietă 100% sănătoasă, iar cum tentația de-a mânca orice este mare, cel mai simplu e să trișezi. Mai exact, o zi pe săptămână, poți mânca alimentele preferate, în cantitățile dorite. Ai la dispoziție câteva ore în care poți opta pentru serviciul de livrare de mâncare la domiciliu de la Burger King, pentru a savura mânca și alimente mai bogate în calorii, cum ar fi hamburgerul, cartofii sau pizza. Se poate numi o supraalimentare excesivă planificată, pentru o perioadă foarte scurtă de timp, în care aportul de macronutrienți specifici depășesc cantitatea normală de calorii.

Cheat Day este o practică foarte răspândită, deoarece oamenii care o agreează sunt de părere cu o abordare nutrițională de genul meselor foarte atente, calculate la gram, timp de șase zile pe săptămână, iar în a șaptea își fac toate poftele. Vorbim de Duminica regimului alimentar, în care totul este permis, fără a ține cont de calitate, ci mai degrabă de cantitate. Teoria din spatele acestei strategii dietetice se bazează pe faptul că dacă ai parte de o recompensă, te poți relaxa, iar dieta nu ți se va mai părea o corvoadă.

Plusurile strategiei Cheat Day

Chiar dacă mulți nutriționiști nu sunt de acord cu acest lucru, o perioadă scurtă în care poți consuma absolut orice îți dorești te poate ajuta să respecți planul alimentar. De altfel, toți specialiștii susțin în unanimitate că în alimentație trebuie să existe loc și pentru o zi în care iei pauză de la dietă, chiar și în perioadele în care încerci să slăbești. Ideea este că nu te poți îngrășa într-o zi și nici nu poți pierde în greutate, întrucât organismul are capacitatea de a procesa doar o cantitate limitată de nutrienți și calorii.

Cu toate că scopul unui regim alimentar este unul nobil, o restricție permanentă înseamnă un chin pentru organism. Corpul sesizează imediat un deficit caloric susținut, mecanismele sale intră în funcțiune, iar creierul transmite semnale ce duc la crearea unor enzime și hormoni ce împiedică și întârzie arderea țesutului adipos. În ziua trișării, un aport adițional caloric determină creierul să iasă din starea de autoconservare și să ofere o eficiență sporită în săptămâna imediat următoare de regim. Sistemul ar putea fi considerat “un pas înapoi, doi înainte”, însă la nivel psihologic beneficiile sunt majore deoarece Cheat Day încântă orice persoană. Această strategie reglează hormonii apetitului, crește producția hormonilor tiroidieni, nu influențează slăbitul și este deosebit de productivă pentru sportivi.

Minusurile acestei “trișări” culinare

Trecerea de la o dietă strictă la un adevărat răsfăț culinar poate conduce la un sentiment de vinovăție pentru unele persoane. Modul în care implementezi această zi în regimul tău alimentar este foarte important. Dacă consumi mâncărurile cu moderație, nu te abați foarte mult de la dietă, îți concentrezi atenția pe unul sau două alimente în loc să combini mai multe ori introduci în meniu și variante sănătoase, organismul tău nu va simți prea mult impactul Cheat Day. În cazul în care alegi să mănânci intuitiv, nu când ți-e foame, și faci abuz de alimente, s-ar putea ca două sau trei zile după trișare să te confrunți cu balonare, oboseală sau retenție de apă. În plus, dacă nu reușești să ții această practică sub control, s-ar putea să ajungi la un dezechilibru alimentar.

Tentația de a mânca ceva în afara dietei este foarte mare pentru aproape oricine. Cheat Day îți poate diminua orice dorință alimentară din zilele de regim, însă este important să existe moderație chiar și în ziua în care trișezi, pentru a avea în permanență control asupra organismului tău.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<