Aflati mai multe despre programul de forta 5×5

Aflati mai multe despre programul de forta 5×5

Aflati mai multe despre programul de forta 5×5

by November 25, 2020 0 comments

In culturism, sunt disponibile mai multe tehnici pentru ca sportivii sa isi atinga obiectivul. Programul de forta 5×5 este unul dintre ele. In functie de nevoile proprii, fiecare persoana va incepe sa adopte metodele pe care le considera cele mai eficiente. Adesea, exista iluzia ca doar cele mai dificile exercitii sunt cele mai bune pentru atingerea obiectivului. Intr-adevar, a avea un corp perfect necesita o munca asidua, dar nu neaparat complicata. Steroizi-Originali.com prezinta mai multe despre programul de antrenament 5 x 5!

Administrarea de steroizi in programul 5×5

Sunt persoane care aleg sa foloseasca si steroizi in programul 5 x 5. Acestia nu sunt interzisi in cadrul programului si pot fi administrati, dar este foarte important sa fie alesi din surse sigure si utilizati corect. Prin urmare, persoanele care vor sa ia steroizi ar trebui sa discute cu un specialist inainte si sa aleaga corespunzator produsele, pentru a evita riscurile.

Principiile programului de forta 5×5

Antrenorul american Bill Starr este cel care a sustinut acest program de forta pentru a spori performanta culturistilor. Poate parea confuz, dar acest tip de antrenament nu inseamna doar executia a 5 seturi de 5 repetari, asa cum ar putea sugera numele sau.

In principiu, acest tip de antrenament incurajeaza acumularea puterii intr-un mod treptat, proces care se mai numeste acumulare piramidala. Scopul aici este de a creste, intr-un mod progresiv si regulat, greutatea pe care o persoana o poate ridica la fiecare sesiune, evoluand progresiv.

De asemenea, inainte de a incepe acest mod de antrenament, este recomandat sa fie cunoscut factorul 5RM, care este legat de greutatea maxima pe care o persoana o poate ridica de 5 ori fara ajutor. Pentru un incepator, utilizarea acestui program de forta nu este foarte buna, deoarece trebuie mai intai sa fie stapanite diferite tehnici de culturism, modul in care functioneaza corpul si sa fie cunoscut timpul de recuperare, dar mai ales este important ca persoana care se antreneaza sa stie foarte bine cum ar trebui sa fie facute anumite exercitii.

Atunci cand sunt alese greutati mult mai mici decat masa maxima tolerata, acest lucru va face exercitiul mai eficient si recuperarea va fi mai convenabila. In plus, articulatiile pot fi mai putin afectate de orice traumatism cauzat de un eventual exces de efort.

Exercitii de baza 5×5

In practica, exercitiile 5×5 constau in alternarea unei zile usoare cu o zi medie si una grea. Exercitiile de baza si cateva exercitii de asistenta sunt incluse in acest mod de antrenament pentru a asigura material pentru fiecare zi. Astfel, sesiunile de antrenament se vor face de 3 ori pe saptamana. Acestea vor include exercitii de ridicare in diverse pozitii.

Ridicarile fac parte din exercitiile de baza, deoarece fiecare sesiune de antrenament include in mod necesar aceasta metoda. Ca urmare, pot fi antrenati muschii mici si mari, in diverse exercitii cu greutati. Baza pentru exercitiile de 5×5 este urmatoarea: 5 repetari ale exercitiului cu o sarcina de 40% din 5RM (5×40%), 5×55%; 5×70%; 5×85% si 5×100% si asa mai departe.

Scopul este de a creste pas cu pas sarcina ridicata intre fiecare serie, iar progresia se bazeaza pe un plus 2,5% pe saptamana.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<