Cum intentioneza Oprescu sa darame un cartier intreg in Militari pentru a “invita” masinile in centrul Bucurestiului

Cum intentioneza Oprescu sa darame un cartier intreg in Militari pentru a “invita” masinile in centrul Bucurestiului

by July 26, 2011 2 comments

Primaria Bucuresti intentioneaza sa darame un cartier intreg de case si blocuri din zona Militari pentru a construi un asa zis “drum expres” care sa lege autostrada Bucuresti-Pitesti de zona centrala a Capitalei, pe Splaiul Independentei. Astfel, in proiectul lui Oprescu, ar urma sa fie demolate, in “interes public” zeci de case si de blocuri, gradinite si scoli si ar fi distrusa infrastructura ( retea de canalizare, de gaze, apa curenta, trotuare, drumuri) de pe 6 strazi din sectorul 6.

De asemenea, PUZ megalomanic gandit de “baietii destepti” de la Proiect SA Bucuresti ar putea pune in pericol calitatea apei potabile din Capitala, deoarece soseaua care ar urma sa fie construita ar trece foarte aproape de bazinele descoperite  de la Uzina de Apa Rosu. Maine, consilierii generali ai Capitalei se vor pronunta prin vot asupra acestui PUZ al Primariei, intitulat “Penetratia Splaiul Independentei – Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti”.

Consilierii generali ai Capitalei vor vota  maine, intr-o sedinta publica,  Proiectul Urbanistic Zonal propus de Primaria Capitalei privind “penetrarea Splaiului Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti”. Acest proiect prevede construirea unui drum extres care sa lege Autostrada 1 de centrul Capitalei, prin zona Splaiul Independentei. Costurile lucrarii sunt momentan situate in jurul cifrei de 150 de milioane de euro. PUZ a fost intocmit de SC Proiect SA Bucuresti. Scopul declarat al proiectului este decongestionarea traficului din zona Militari, adica din zona de intrare/iesire de pe autostrada Bucuresti-Pitesti in Capitala.

Insa, acest proiect este pus sub semnul intrebarii de mai multi membrii ai Comisie Tehnice de Urbanism si Amenajare Teritoriale (CTUAT) din cadrul Primariei Bucuresti si criticat in termeni duri de reprezentantii ONG-urilor.

Sase strazi rase de pe fata pamantului

In primul rand, PUZ prevede demolarea unui cartier intreg de case si blocuri din zona Militari-Lacul Morii,  scoli si gradinite private de pe sase strazi din sectorul 6: Schiorilor, Televiziunii, Albitei, Padurarilor, Catinei. Este vorba de punerea la pamant a contructiilor de pe o raza de 70 de ha si  aflate pe o lungime de 8,3 km in zona Bucuresti si comuna Chiajna. De asemenea, ar urma sa fie distrusa intreaga infrastructura din acest cartier de case, vile si blocuri: drumuri si trotuare asfaltate, canalizare, retea de gaze, apa curenta, iluminat public, dar si un centru sportiv, “Club 2000”, care are in dotare bazin de inot, terenuri de tenis, sala de fitness.

De asemenea, soseaua din acest PUZ care va strapunge zona cuprinsa intre Autostrada Bucuresti –Pitesti si Splaiul Independentei ar putea reprezenta un adevarat risc pentru calitatea apei potabile care este distribuita in Bucuresti. Astfel, masinile care vor strabate acest drum expres vor trece de cativa metri de cele sase  bazine deschise ale Uzinei de Apa Rosu, ceea ce va duce la poluarea apei potabile.

Membrii comisiei de urbanism: in pericol,  Uzina de apa Rosu

De alfel, in sedinta CTUAT din 16 decembrie 2009, mai multi arhitecti membrii ai acestei comisii, in frunte cu presedintele acesteia au pus accentul pe pericolul pe care il reprezinta acest PUZ pentru Uzina de Apa Rosu. “Trebuie luat in calcul, ca element foarte important pentru dezvoltarea orasului, efectele PUZ-ului asupra Uzinei de Apa Rosu. In cazul in care artera finala va intra in oras, evident ca acest canal va trebui acoperit”, a declarat Sorin Gabrea, presedintele CTUAT. Marcela Paidiu s-a aratat interesata de aprobarile care ar fi necesare de la Apa Nova ( societatea care administreaza distributia apei in Capitala, deci, implicit si  Uzina de Apa Rosu) deoarece “langa acel canal existent mai este unul langa el, dublu cosetat de la Ogrezeni” ceea ce ar presupune neaparat o structura de pod, pentru a putea face fata siroirii apelor”, a precizat Paidiu.

“Acest fapt ar duce la o marire semnificativa a costului intregului proiect”, a mai adaugat Marcela Paidiu. La randul sau, Cornel Panait a atras atentia ca este obligatoriu sa fie lasat liber canalul Argesului din zona, “pentru preluarea apelor pluviale”, insa “PUG Bucurestiului este deficitar in ceea ce priveste prevederile legate de canalele necesare”. Totodata, un specialist in urbanism ne-a declarat ca Uzina de apa Rosu a fost special construit in afara orasului, pentru ca apa potabila distribuita in Bucuresti sa fie protejata de factorii de poluare ai orasului.

“Daca PUZ Primariei Capitalei va fi aprobat, Uzina de apa va ajunge in oras, cu toate efectele sale nocive”, a mai spus sursa noastra. Din pacate insa, proiectul a trecut in cele din urma de comisia de urbanism a Capitalei, care si-a dat aprobarea, la presiunile primarului Sorin Oprescu.

ONG-urile: acest PUZ invita masinile in centrul Bucurestiului

ONG-urile si unii locuitori din zona Militari protesteaza fata de prevederile PUZ “Penetratia Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti”. Presedintele asociatiei “Salvati Bucurestiul”, Nicusor Dan a trimis o scrisoare deschisa consilierilor generali ai PDL, PSD , PNL si PNG sa nu voteze proiectul Primariei Generale.  Acesta aduce o serie de argumente in acest sens: “PUZ prezinta o serie de dezavantaje cum ar fi: aduce un flux urias de masini de pe autostrada 1 in centrul Bucurestiului prin Splaiul Independentei.

Masinile sunt practic invitate sa traziteze centrul Capitali. Are un cost urias pentru ca este nevoie de exproprieri consistente. Nu rezolva problema de trafic din zona Drumul Taberei-Militari, mai ieftina este varianta de conectarea acestor zone la soseaua de centura”. De asemenea, inginerul Victor Rausse, locuitor al zonei prevazute a fi demolate, considera ca acest PUZ “ nu este de interes public de vreme ce ameninta interesul public al bucuresteanului de a avea apa curata, nepoluata de masinile care ar putea trece chiar pe langa Uzina de apa Rosu”.

Acesta atrage atentia ca argumente folosite in promovarea PUZ, nu sunt corect prezentate: “Se spune ca zona vizata pentru demolare nu ar fi dezvoltata din punct de vedere urbanistic. Total fals. Drumurile sunt asfaltate, dispunem de canalizare, apa curenta, iluminat public. Este o zona dezvoltata”, a precizat Russe.

“Baietii destepti” de la Proiect SA Bucuresti

PUZ-ul “Penetrarea Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucurest-Pitesti” a fost intocmit de SC Proiect SA Bucuresti, coordonatorul proiectului fiind arhitectul Valeriu Manea. Directorul general al Proiect SA Bucuresti este senatorul PDL, Viorel Constantinescu, un personaj controversat, un apropiat al primarului general, Sorin Oprescu. Cei doi se cunosc de pe vremea cand Constantinescu era mare lider PSD Buzau. Viorel Constantinescu a fost presedinte al consiliului judetean Buzau din partea FDSN si apoi PDSR si PSD, iar in 2008 a trecut la PDL.

De numele sau sunt legate mai multe afaceri controversate privind utilizarea banilor publici si ai UE in perioada mandatului sau de sef al CJ. De exemplu, Constantinscu a fost in atentia procurorilor pentru unele contracte cu bani SAPARD in 2004, cand  lucrari de infrastructura au fost proiectate prin firme in care acesta era actionar, fiind intr-un evident conflict de interese. Dupa ce PDL a ajuns la putere, in 2008, Viorel Constantinescu a trecut in barca partidului aflat la guvernare.

Fiind in tabara castigatoare, afacerile lui Constantinescu, in plina criza, au prosperat. De exemplu, societatile conduse de acesta au obtinut noi constracte de lucrari publice cu primariile din municipiul Buzau sau localitatea Lungu.

In acelasi timp, Valeriu Manea, proiectantul PUZ promovat de Sorin Oprescu, este un apropiat al primarului de la sectorul 2, Neculai Ontanu. Astfel, Manea i-a intocmit anul trecut edilului de la 2, proiectul pentru construirea unei telegondole care sa traverseze zona Colentina. “Vad o telegondola la 15-20 de metrii care sa plece din Herastrau pe firul salbei de lacuri prin sectorul 2”, spunea Valeriu Manea la o conferinta de prezentare a proiectului lui Ontanu, care costa peste 3 milioane de euro.

Vizionand Anexele de mai jos, veti putea vedea abuzurile facute de Primaria Capitalei in zona Militari:

Anexa 1

Anexa 2

Anexa 3

Anexa 4.1.

Anexa 4.2.

Anexa 4.3.

Anexa 4.4.

Anexa 4.5.

Anexa 5

Anexa 5.1.

Anexa 5.2.

Referat de oponenta 03.07.2011 final

Facebook Comments Box

2 Comments so far

Jump into a conversation
  1. Marius Delaepicentru
    #1 Marius Delaepicentru 26 July, 2011, 17:32

    Dacă ar fi numai uzina de apă ar mai fi cum ar mai fi. Dar chiar prin partea aceea trece un apeduct subteran de beton, ce alimentează rezervorul tampon (tot subteran) de la Leu. Apă proaspătă. Să construieşti un bypass chiar pe apeduct este ca şi cum l-ai dinamita. Şi nici trafic nu mai ai, din cauza deselor intervenţii.

    Canalul Argeş are rolul de a suplini deficitul sezonier de apă din Dîmboviţa.

    Mai ieftină ar fi suprapunerea autostrăzii peste bulevardul Păcii şi rapeluri la Lujerului (dreapta şi stînga) şi la Apaca (stînga)

    Reply this comment

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.