Tarom si infrastructura sa politica. Capusele si interesele din jurul companiei aeriene romane

Tarom si infrastructura sa politica. Capusele si interesele din jurul companiei aeriene romane

by July 2, 2013 1 comment

noi-curse-de-la-tarom-spre-nisa-dubrovnik-amsterdam-si-frankfurt-ruta-lyon-anulata[1]Tarom ramane o companie capusata politic. Aflata sub tutela liberalilor, societatea a fost subjugata unei grupari financiare, bine organizate si diriguite de la nivelul ministerului Transporturilor. Unul dintre liderii acestei gasti este directorul juridic, Eugen Olteanu, adus la Tarom de fostul ministru, Ovidiu Silaghi si “adoptat” de noul titular, Relu Fenechiu. Prin oameni pusi in posturi cheie, Olteanu controleaza intreaga infrastuctura de resurse urmane din Tarom. El este cureaua de transmisie a angajarilor facute pe filiera politica. Din faptele de arme ale lui Olteanu, putem aminti vanzarea catre o firma fantoma din Cipru, a registrului Pavilionului Romanesc, in perioada in care acesta era director general la Autoritatea Navala Romana.

Eugen Olteanu este directorul juridic al Tarom, o persoana controversata, cunoscut ca fiind una dintre  “capusele” din esalonul noi al acestei companii. El dirijeaza o mare parte din afacerile “de partid”(PNL) de la Tarom si este omul de legatura intre companie si ministerul Transporturilor. A fost adus la Tarom de ministrul Ovidiu Silaghi de la Autoritatea Navala Romana,  anul trecut, pe o relatie speciala pe care o avea cu directorul Directiei Generale a Infrastructurii Aeriene, Radu Catalin,  din cadrul ministerului Transporturilor si cu fostul secretar de stat din acelasi minister, Valentin Preda( un apropiat al lui Radu Mazare), urmarit penal de DNA pentru luare de mita. De altfel, potrivit unor surse din cadrul companiei aeriene,  din septembrie 2012 pana in martie 2013, Olteanu a fost detasat pe un post de consilier al ministrului la Transporturi, timp in care incasa si salariul de director juridic la Tarom, in valoare de 12 000 de lei pe luna. De asemenea, aceleasi surse ne-au relatat ca o perioada de timp, tot anul trecut,  a primit  salariu de conducere atat de la Tarom cat si de la Autoritatea Navala Romana.

El dirijeaza o retea bine organizata din Tarom, controland organigrama institutiei prin oameni fideli, pusi in pozitii cheie. De exemplu, prin intermediul lui Olteanu, anul trecut, ministrul Transporturilor de atunci, Ovidiu Silaghi si-a plasat fina de la Satu Mare, Claudia Craita, in functia de sefa la Departamentul Resurse Umane. Olteanu conducea in 2012 Directia Juridica si Resurse Umane, ca urmare, Resursele Umane erau in subordinea sa. In acelasi timp,  un om de baza al lui Olteanu din Tarom  este  Elena Marinescu, sefa de serviciu plasare a fortei de munca, cea care coordoneaza concursurile pentru angajarea persoanului din aceasta companie. Desi o ancheta interna a dezvaluit anul trecut mari nereguli puse la cale de doamna Marinescu in organizarea unui concurs pentru ocuparea de posturi la Tarom Iasi, aceasta a beneficiat de protectia lui Olteanu si a unui personaj important din Ministerului Transporturilor, Catalin Radu, directorul Directiei Aviatie. Potrivit surselor noastre, mai multe rapoarte interne vorbesc despre achizitii nu tocmai  legale,  facute de unii directori ai Tarom,( printre acestia aflandu-se si Eugen Olteanu), care ar fi blocate la nivelul directiei juridice, coordonate de acelasi Olteanu.

Eugen Olteanu a fost cercetat penal pentru o afacere urat mirositoare: semnarea pe 12 septembrie 2012 a unui contract prin care registrul “Pavilionului International Romanesc” era vandut unei firme fantoma din Cipru, Rifa Holdings Limited, controlata de cetateni germani din Hamburg. Contractul a fost semnat doar de Olteanu, in calitate de director general interimar al Autoritatii Navale Romane,  fara sa treaca prin consiliul de administratie al acestei institutii. O ancheta interna a ANR sustine ca “acest contract este ilegal deoarece acordarea pavilionului este un drept suveran al statului roman”.

Procurorii DNA au dat NUP cercetarii penale in acest caz, sustinand ca aceasta tranzactie ilegala nu produce efecte juridice. Insa, statul roman este direct afectat pentru ca nu mai poate inregistra navele din tara noastra sub pavilion romanesc, acest drept revenind exclusiv unei firme inregistrate in paradisul fiscal. Interesant este faptul ca  Eurgen Olteanu, numit director general interimar la ANV, a semnat acest contract si la cateva zile s-a retras din aceasta functie, fiind numit, prin ordin al ministrului, director juridic la  Tarom.

Facebook Comments Box

1 Comment so far

Jump into a conversation
  1. George C
    #1 George C 3 July, 2013, 21:47

    .. s ca a venit de nenumarate ori beat la munca (cand a venit) si a vomitat ca porcu’…ca nu a castigat nici un proces … ca a fost la cursuri in strainata fara sa rupa boaba limbi straine .. ca a fost ”detasat” ‘la Minister si ca a luat salariu de la TAROM …ca nici el, nici membrii CA nu si-au depus declaratiile de avere, desi sunt obligati …

    Reply this comment

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.