Patronatul Portuar: Guvernul este santajat de catre primarul Radu Mazare

Patronatul Portuar: Guvernul este santajat de catre primarul Radu Mazare

Patronatul Portuar: Guvernul este santajat de catre primarul Radu Mazare

by May 16, 2014 0 comments

Multi dintre operatorii economici si sindicatele din Portul Constanta se opun transferului unui pachet de 13% detinut de stat la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta la Portul Constanta.

Reprezentantii Organizatiei Patronale “Operatorul Portuar” Constanta sustin ca in urma unor discutii cu ministrul transporturilor Dan Sova, acesta le-ar fi spus ca se va merge inainte cu transferul de actiuni deoarece “este o decizie politica”.

“Ni s-a spus fatis de catre ministrul Sova ca este o decizie politica si ca domnul Mazare detine 70.000 de voturi in Constanta. Deci aceste demersuri de la Bucuresti si decizia politica sunt schimbul, trocul pentru cele 70.000 de voturi”, a afirmat Gabriel Comanescu, membru al Organizatiei Patronale, in cadrul unei conferinte de presa, relateaza HotNews.ro. 

Acesta considera ca Executivul este santajat de catre primarul Radu Mazare. “Primarul Mazare cheama la ordin Guvernul. Ceea ce premierul si ceilalti (n.red. ministri)anunta…din punctul meu de vedere sunt santajati”, a spus Comanescu. Acesta a mai spus ca prin preluarea controlului total asupra Portului Constanta, Radu Mazare ar avea interese directe si personale. Insa, si in acest moment, primarul Mazare ar controla operatiuni din port, cu ajutorul apropiatilor sai, mai arata Comanescu, “Portul Constanta este condus de tripleta de aur, regina este unul care sta acum in Cipru si face coordonare cu vestitul Vali Preda (n.red. fost secretar de stat, pus anul trecut sub urmarire penala de catre DNA)”.

“Tripleta” la care face referire Comanescu este formata din primarul Radu Mazare, presedintele Consiliului Judetean Nicusor Constantinescu si Sorin Strutinski, om de afaceri apropiat, care s-ar afla acum in Cipru. Potrivit reprezentantilor operatorilor portuari, Radu Mazare ar urmari ca dupa obtinerea pachetului de 13% din actiuni, sa achizitioneze prin apropiati pachetul de 20% pe care il detine Fondul Proprietatea la Portul Constanta.

Prin adaugarea acestor pachete la cele 20% pe care le detine deja Primaria Constanta, s-ar ajunge la un control cu o participatie de 53%.

In conditiile in care un alt pachet de 15% ar urma sa fie listat pe bursa, statul roman prin Ministerul Transporturilor ar ramane doar cu 32%. In acest moment, Ministerul Transporturilor detine 60%, Primaria Constanta -20%, iar Fondul Proprietatea-20%.

Comanescu mai acuza Primaria ca manipuleaza populatia si presa locala. “Mai mult, angajatii primariei, platiti din banii contribuabililor, merg, intr-o actiune ilegala ,din poarta in poarta pentru a obtine abuziv semnaturi de la oameni pentru transferul unui pachet de actiuni catre municipalitate”. Mazare a inceput in urma cu cateva zile o campanie de strangere de semnataturi pentru a vedea daca cetatenii din Constanta sunt de acord ca Primaria sa preia un nou pachet de actiuni la Portul Constanta.

Comanescu a mai spus ca in acest moment primaria este falita si de aceea are nevoie de venituri suplimentare, economia din Constanta fiind distrusa din cauza afacerilor din Mamaia.

Reprezentantii patronatului si sindicatului sustin ca au incercat in mai multe randuri sa-si prezinte punctul de vedere asupra transferului de actiuni de la Ministerul Transporturilor la Primaria Constanta, insa toate argumentele lor au fost ignorate. Unul dintre argumente este ca Portul Constanta este obiectiv strategic de interes national, recunoscut ca atare in Programul de Guvernare. In plus, Portul Constanta este la fel de important pentru toate judetele tarii, si nicidecum doar pentru judetul Constanta. De asemenea, schimbarea structurii actionariatului CNAPMC conform planului guvernului ar impiedica exercitarea de catre stat a prerogativelor de autoritate cu privire la securitatea infrastructurii portuare si a navelor. Fiind obiectiv strategic, Portul Constanta nu poate iesi de sub autoritatea guvernamentala.

In urma transferului, statul roman ar pierde orice fel de control asupra terenurilor portuare care sunt domeniul public al statului. Contractul prin care aceste active de importanta nationala au fost concesionate nu contine nicio metoda reala de control, cu parametri masurabili, ceea ce implicit va lasa loc arbitrarului si lipsei de coerenta in ce priveste gestionarea unui domeniu public de interes national, mai spus reprezentantii operatorilor din Constanta.

Acestia au afirmat ca au facut sesizari si la presedintie, si daca este nevoie vor merge pana la nivel european. “Portul Constanta este un obiectiv strategic national si din punct de vedere militar, exista un context care ne ingrijoreaza pe toti, aliatii nostri sunt cu ochii pe noi si nu cred ca nu vor exista reactii impotriva acestui transfer”, a precizat Comanescu.

Sindicatele au anuntat ca vor organiza constant proteste in Portul Constanta, atat saptamana viitoare, cat si dupa alegeri.

Patronatul Portuar are 33 de membri care ar realiza circa 97% din cifra de afaceri din Portul Constanta.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<