Care sunt propunerile hotelierilor pentru a-și recupera datoriile de la agențiile de turism

Care sunt propunerile hotelierilor pentru a-și recupera datoriile de la agențiile de turism

Care sunt propunerile hotelierilor pentru a-și recupera datoriile de la agențiile de turism

by September 6, 2016 0 comments

În data de 2 septembrie, la ora 10 la Neptun și la ora 15 la Mamaia, au avut loc întâlniri organizate de Asociația Națională a Agențiilor din Turism (ANAT), privind rezultatele sezonului estival pe 2016.

 S-au desprins urmatoarele concluzii:
La cele 2 intalniri organizate de  ANAT, majoritatea hotelierilor au refuzat sa se prezinte pana la achitarea integrala a debitelor restante. In total, s-au prezentat reprezentantii a 11 hotelieri, din care numai 6 detineau functii de decizie.
La intalnirea de la Neptun, dl.Virgil Stancu – Vicepresedinte FPTR, in nume propriu, ca Presedinte CA al SC Aldini Turism SRL a sustinut recomandarile din nota  nr.921 din 30.08.2016, transmisa de conducerea FPTR.
Conducerea  ANAT nu a avut nicio replica la recomandarile propuse pentru incheierea viitoarelor contracte de prestari servicii si a recunoscut ca exista debite restante foarte mari, care in cazul intrarii in insolventa a agentiilor de turism acestea nu mai pot fi recuperate de hotelieri.
Majoritatea reprezentantilor FPTR aflati pe litoral in perioada 02-04.09.2016, au  discutat cu mai multi hotelieri si au ajuns la urmatoarele concluzii:
               1). Hotelierii vor solicita de la tour-operatori, scrisoare de intentie in vederea contractarii spatiilor de cazare,  din care sa rezulte bonitatea si asigurarea ca serviciile vor fi achitate, integral, pana la data inceperii sejururilor sau garantate de catre banci.
               2). S-a contactat conducerea Booking si s-a solicitat introducerea pe site a produsului „Inscrieri Timpurii” / sejur si tip de cazare, cu plata anticipata, comision 15%. Prima instruire a avut loc in data de 02.09.2016.(anexa)
               3). Hotelierii vor prezenta la FPTR lista cu debitele restante inregistrate pentru a fi analizat riscul de intrare in insolventa si pentru alti tour-operatori.
               4). Se va solicita conducerii  ANT punerea in dezbatere publica a celor 4 instrumente care pot garanta banii si serviciile turistilor persoane fizice. Cele 4 instrumente sunt:
      a). polita de asigurare – in cazul in care firma are bonitate, cota de prima nu depaseste 1%;
      b). contul fiduciar – asigura inclusiv hotelierii si alti prestatori, prin faptul ca sumele incasate de la turisti nu pot fi folosite de tour-operatori decat pentru plata serviciilor turistice. Plata se poate face integral sau in rate, conform clauzelor contractuale, dar nu mai tarziu de data inceperii sejurului turistului;
      c). fondul de garantare – nu asigura recuperarea debitelor hotelierilor si a altor prestatori in cazul unei eventuale insolvente a agentiei de turism;
      d). scrisoare de garantie bancara.
      5). Pentru informarea corecta si din respect pentru turisti:
–  FPTR va afisa pe site AGENTIILE DE TURISM RECOMANDATE;
va recomanda hotelierilor sa afiseze pe site-urile proprii,  AGENTIILE DE TURISM GARANTATE, cu care au incheiat contracte de prestari servicii si a caror bonitate a fost verificata;
            Se va tine cont de optiunea tour-operatorului de a opta pentru „contul fiduciar” si/sau scrisoare de garantie bancara.
                   6). Se vor putea incheia contracte ferme cu sutele de agentii de turism, actualmente revanzatoare, care doresc sa obtina integral comisionul negociat in cadrul contractului de prestari servicii.             
                   7). Exista o propunere pentru organizarea de licitatii pentru adjudecarea spatiilor de cazare care urmeaza a fi oferite agentiilor de turism.      

 

Concluziile consultantului pe probleme in turism (un apropiat al agentiilor de turism si o propunere pentru functia de Ministru al Turismului), sunt:
                 1). In anul 2017 hotelierii nu vor oferi mai mult de 35-40% din spatiile de cazare pentru valorificarea prin agentiile de turism.
                 2). Va exista o cerere foarte mare in piata si „marfa” putina la vanzare. Se va declansa o lupta intre marii tour-operatori, care va fi castigata de cei cu un trecut fiscal nepatat si o bonitate mare si care vor incheia contracte ferme,
                  3). Hotelierii care nu-si vor lua masuri astfel incat sa nu mai inregistreze debite, nu vor mai putea cere sprijinul nici F.P.T.R. si nici A.N.T. Se vor putea adresa instantelor de judecata.
                 4). Doamna Dana Rentea, administratorul grupului „infotripisti” ar trebui sa transmita toate informatiile in retea si sa recomande incheierea de contracte direct cu hotelierii.
x
Ar fi comic, daca nu ar fi tragic, ultima oferta adresata de infotripisti catre „turisti” pentru perioada 30.09.-02.10.2016 la Slanic Moldova,  respectiv, cazare 2 nopti in camera dubla sau single cu pensiune completa.
De ce se mentioneaza ca micul dejun este inclus ? (la pensiune completa?)
De ce la pensiune completa pentru 2 nopti, exista un singur pranz ???
La cele doua cine se ofera numai apa plata, minerala, sucuri si vin sau si preparate?
Ce se intelege prin tarie???
La pranz se mai ofera si preparate in afara de desert, apa plata si minerala???
Este o oferta mincinoasa???
Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.