Oamenii lui Tudose. Un secretar de stat total necunoscut, desemnat să se ocupe de o mega tranzacție a statului
by Ancheteonline January 19, 2018 0 commentsLiviu Dragnea și-a propus să facă curățenie în Guvern prin instalarea noului premier desemnat, Viorica Dăncilă. El a anunțat deja că în noua componență a Executivului nu vor mai face parte miniștrii care ”au mințit”, dar, potrivit surselor citate de presă, liderul PSD va îndepărta din funcție și secretarii de stat și chiar directorii din instituțiile publice, considerați a fi oamenii lui Tudose.
În acest context putem semnala faptul că unul dintre apropiații fostului premier a fost secretarul de stat de la Transporturi, Ionel Minea, un personaj total necunoscut, dar numit special să se ocupe de preluarea statului a șantierului naval de la Mangalia, după cum ne-au declarat unele surse credibile. El a fost așezat în funcție de Mihai Tudose pe data de 18 septembrie 2017, după ce l-a destituit din această poziție pe Mihai Tămîian. Nu se știe despre Minea decât faptul că a candidat în 2016 pe listele PSD pentru parlamentare și că, până acum, a lucrat la unele firme private. Demnitarul Ionel Minea făcea parte din ”garda personală” a ex-premierului, executând ordinele venite pe filieră directă de la cabinetul primului-ministru, după cum declară sursele citate.
De altfel, Minea, în calitate de secretar de stat la Transporturi, ar fi fost însărcinat de Tudose să supervizeze tranzacția privind cumpărarea de către stat a Șantierului Naval de la Mangalia. Interesant este că relația dintre fostul premier și secretarul de stat Minea s-ar fi desfăsurat peste capul ministrului Transporturilor Felix Stroe, care ar fi fost doar un simplu observator în această afacere.
Premierul a declarat pe 11 ianuarie că Guvernul, prin Ministerul Economiei, intenționează să răscumpere acțiunile de la Daewoo Mangalia pentru a deschide un șantier naval aparținând statului, unde să fie construite fregate pentru Armată. Prin acest demers, statul româna și-a manifestat dreptul de preemțiune pentru achiziționarea a 51% din părțile sociale ale șantierului de la actualul proprietar, compania sud-coreană Daewoo Shipbuilding. Firma coreană se afla într-un proces foarte avansat pentru vânzarea acestor acțiuni către compania olandeză Damen., însă, Guvernul le-a stricat planurile.
Din păcate, este o mare problemă pentru Executiv, în privința acestei achiziții: datoriile șantierului naval de la Mangalia, care se ridică la 5,36 miliarde de lei. Sursele noastre susțin că prin cumpărarea șantierului s-ar încerca ștergerea acestor creanțe, o măsură controversată deoarece ar intra în contradicție cu normele UE ( s-ar consideră că este ajutor de stat). O asemenea afacere a statului român ar trebui gândită în detaliu și supusă atenției profesioniștilor în materie. Așa, pe picior, gândită de fostul premier, Mihai Tudose și executată de un ”profan” în materie ( Ionel Minea), tranzacția ar putea eșua.
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.