Bombele din traficul de călători pe drumurile giurgiuvene. Cum dirijează circulația, pe rute politice, un baronaș PSD
by Ancheteonline August 10, 2018 0 commentsClanurile locale controlează zone întregi din România. Relații de tip mafiot domină administrația publică, cu puternice influențe de tip monopol, în sfera economică. Dacă deții puterea politică, afacerile merg perfect. Totul funcționează transpartinic, pe bază de cumetrii, prietenii, relații. De aceea, este greu de penetrat în zona informațiilor publice, pentru că funcționează legea omertei. Un demers jurnalist se lovește de un zid bine consolidat, care este așezat pentru protecția personajelor principale din această poveste.
Undeva, la vreo 30 de km de Capitală, într-o lumea aproape ireală, mai exact în comuna Valea Dragului(județul Giurgiu), trăiește, pe picior mare, un primar, foarte influent, ținut în brațe, de ani de zile, atât de PSD, cât și de PNL și care deține monopului transportului public, în Giurgiu. Este vorba despre unul numit Marin Mototolea, mare patron de microbuze, ales primar PSD de ani de zile ( cu mici întreruperi), între 2004-2018, susținut puternic de potentații actualei puteri, președintele PSD Giurgiu, Niculae Bădălău și finul său, Marian Mina, șeful CJ Giurgiu, dar protejat și de liberalul Vasile Mustețea, pe vremea când a fost președinte al Consiliului Județean (2012-2016).
Un pericol public
Firma lui, SC Mototolea SRL a obținut licență în 2013 pentru transport public din Giurgiu, pe cele mai multe rute din județ, deși microbuzele sale ( care nu oferă decât maxim 15 locuri), sunt bombe în trafic, luate la mâna a doua, oferind condiții jalnice călătorilor. Iar prețurile la bilet și la abonamente sunt exagerat de mari, pentru că reprezintă singura variantă de trafic înspre București și înapoi. O bătaie de joc pentru navetiști!
Afaceristul Mototolea este bine prins în politica locală, de aceea face ce vrea. De-a lungul anilor și-a asigurat locul la masa jocurilor puterii din Giurgiu.
Nu există sindrofie de partid la care să lipsească baronul Mototolea și să nu cotizeze. De exemplu, el a fost invitat de onoare la nunta actualului președinte al Consiliului Județean Giurgiu, Marian Mina( fost profesor de sport) , în 2015, unde nașul mare, a fost chiar Niculae Bădălău, ”capo din tuti capo”, pe Giurgiu. Prezenți au mai fost, lideri PSD și PNL, o ”famiglia” fericită, care taie și spânzură în județ: primarul din Giurgiu, Nicolae Barbu (PSD), șeful organizației PNL Giurgiu, Marin Anton, deputatul PNL, Nica Crișu, prefectul județului de atunci, Nelu Simion, fostul primar din Giurgiu, Lucian Iliescu și fost șef al liberalilor giurgiveni, dar și Narcis Neaga, actualul director al CNAIR. Primarul din Valea Dragului a avut o poziție privilegiată la această nuntă, deoarece doar câțiva edili din județ au fost invitați, printre care cei din Prundu și Singureni.
Legea omertei
Ilustrativ este modul în care este ”cumpărată” tăcerea în acest județ: niciun jurnalist din Giurgiu nu a dorit să vorbească cu noi despre ”cazul Mototolea”. Mai mult, un ziar local, ”Giurgiu-News.ro” chiar s-a dezis de un propriu articol, critic la adresa lui Marin Mototolea, scăpat în spațiul public, prin anul 2008. Ce scria atunci acest ziar: ” Primarul comunei Valea Dragului, Marin Mototolea, nu este deloc un bun gospodar. Este însă, din postura de edil al comunei, un foarte bun administrator al intereselor sale. Pentru că nu există acţiune legată de primăria şi de banii comunei unde primarul Mototolea să nu-şi facă partea lui. Iată câteva exemple.
În urmă cu ceva timp, prin decizia Consiliului local Valea Dragului se achiziţiona un buldoexcavator extrem de necesar din perspectiva multor lucrări de efectuat. Bun şi făcut. Primăria cumpără în leasing un buldoexcavator pentru care plăteşte lună de lună 50 de milioane lei vechi. Credeţi că acest utilaj lucrează pentru comună ? Nici vorbă. Lucrează pentru primarul Marin Mototolea şi pentru buzunarul lui. Pe la Hereşti, pe la Vărăşti, pe la diferiţi particulari, de la care, oficial nu se încasează nici un leu pentru primărie. În mod sigur, pentru buzunarul primarului. În timp ce multe alte lucrări, evidente şi necesare pentru orice om gospodar al comunei nu sunt realizate.
Probabil din banii încasaţi din închirierea acestui utilaj, primarul şi-a cumpărat şi el un al doilea utilaj. Tot un buldoexcavator. Care lucrează la greu şi tot pentru buzunarul primarului. Cu un mecanic care este de fapt angajatul primăriei. Cum s-ar spune, statul plăteşte angajatul şi primarul beneficiază de munca lui. Halal ţară ! Halal administraţie ! Hoţie pe faţă.
Hoţie cu azotatul pentru îngrăşarea pajiştii comunale, hoţie şi japcă cu terenurile, hoţie cu căminul cultural. Totul este o hoţie pe faţă”.( http://www.giurgiu-news.ro/Mototolea–deloc-mototol-c%C3%A2nd-este-vorba-de-interesele-lui-523/pagina-0)
Redactorul șef al acestui ziar ne-a declarat, într-un mesaj pe adresa de mail a redacției, că nu este răspunzător pentru publicarea acestui material, în martie 2008, pentru că la data apariției sale, exista un al patronat. Nu înțelegem de ce noul proprietar al ziarului ține să se dezică de aceste critici la adresa primarului de la Valea Dragului!
În schimb, sunt multe articole care țin să-l laude pe Mototolea, în stilul caracteristic materialelor publicitare: ”Comuna Valea Dragului este condusă din 2012 de un fiu al satului, Marin Mototolea, un primar care a desluşit deja tainele administraţiei locale, pentru că nu se află la primul mandat. Chiar dacă a preluat un nou mandat de primar doar de puţin timp, Marin Mototolea a transformat comuna şi s-a preocupat de educaţia tinerilor, modernizând instituţiile de învăţământ, dar şi având grijă şi de confortul localnicilor, căci, datorită lui, Valea Dragului este inclusă în proiectul de apă-canal”(http://www.giurgiuveanul.ro/stiri/ce-face-primarul-marin-mototolea-pentru-cei-care-l-au-ales-vezi-aici)
O așa zisă licitație
De ani de zile, rablele lui Mototolea, circulă pe mai toate rutele de transport din Giurgiu, ultima dată obținând licență, în 2013, valabilă până în 2019, în urma așa zisei licitații, organizate de Consiliu Județean, sub conducerea liberalul Vasile Mustețea. Ce a însemnat atunci licitație publică? Potrivit informațiilor noastre, greu obținute, operatorii de transport public, la mica înțelegere cu șeful Consiliului Județean,și-ar fi împărțit traseele de transport public din județul Giurgiu. Adică, în termenii Consiliului Concurenței, înțelegere de monopol. Nimeni nu putea participa la licitație fără acordul politic, transpartinic, PSD-PNL.
În ultimii ani, Mototolea a reușit să preia traficul de călători de la o serie de operatori, care, în mod suspect, au intrat în faliment. De exemplu, chiar în 2013, când a avut loc licitația pentru licențe, compania de transport a primarului din Valea Dragului a preluat rutele firmei Gitour, cum ar fi Chiriacu-Giurgiu; Hotarele-Giurgiu; Giurgiu-Frătești; Giurgiu-Ghizdaru; Giurgiu-Slobozia; Giurgiu-Pietrele; Giurgiu-Putineiu; Giurgiu-Cetatea; Bolintin Vale-Giurgiu; Giurgiu-Vedea; Giurgiu-Gostinu.
Hotărare CJ cu dedicație
Interesant este cum Consiliul Județean Giurgiu, în 2013, condus, la acea vreme, de liberalul Vasile Mustețea, a modificat o hotărărâre de CJ privind acordarea de licențe de transport, special pentru interesele personale ale primarului din Valea Dragului. Astfel, o anexă, cu dedicație, la hotărârea nr. 18 din 31 iulie 2008, prevedea schimbarea modelului de microbuz care să circule pe drumurile județene, de la 23 de locuri la 10 . Prin această modificare, Mototolea își putea folosi microbuzele de 10 locuri, pe care le avea în dotare, în parcul de mașini. Motivul invocat în anexă, de-a dreptul absurd: rutele pe care circulă mașinile Mototolea nu erau aglomerate. Deci, o favoare personală, oferită de Consiliul Județean baronului de Valea Dragului. Cum se numește această faptă? Nu intră sub incidența Codului penal?
Este absurd să susții că pe rute dinspre Giurgiu spre Hotarele, Boltin Vale, Gostinu, Slobozia și invers, circulă doar 10 persoane per cursă! Efectele acestei decizii s-au văzut în scurt timp: microbuze foarte aglomerate( sunt foarte mulți navetiști din aceste localități care muncesc în București), oameni care circulă în picioare, unul peste altul, călare pe șofer. Fără aer condiționat, cu ușile microbuze aproape întredeschise, unde, iarna, ninge înăuntru. Trebuie amintit faptul că există permanent riscul unor tragedii, tocmai din cauza supraaglomerării acestor maxi taxi, nepotrivite pentru traficul de călători.
De asemenea, Mototolea oferă condiții jalnice de călătorit și pe ruta București-Gostinari, cu microbuze de mâna a doua, veșnic pline ”ochi” cu călători, , murdare, cu scaune pătate, uși care deabia se închid, vara, cu trapa de sus deschisă și sprijinită de sticle de pet, iar iarna, întredeschisă, pe unde ninge în interior.
În același timp, prețurile sunt foarte mari, o adevărată jecmăneală la adresa călătorilor, care nu au de ales. Din cauza monopolului deținut, firma Mototolea stabilește prețul călătoriei, după cum dorește. Nimeni nu pune în discuție această situație! Pentru că baronul de Valea Dragului are spatele acoperit!
O să continuăm dezvăluirile legate de acest caz elucubrant din România zilelor noastre.
Document:
Iată cum arată Hotărârea de CJ Giurgiu din 28 iunie 2013:
R O M Â N I A
JUDEŢUL GIURGIU
CONSILIUL JUDEŢEAN GIURGIU
HOTĂRÂRE
privind aprobarea modificării anexei nr.3 la Hotarârea nr.18 din 31 iulie 2008 a Consiliului Judeţean Giurgiu şi atribuirea unor trasee de transport persoane
CONSILIUL JUDEŢEAN GIURGIU,
Având în vedere expunerea de motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Giurgiu, înregistrată la nr.7904 din 28 iunie 2013, referatul nr.7905 din 28 iunie 2013 al Direcţiei juridice şi administraţie publică locală şi adresa nr.1108 din 28 iunie 2013 a Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic Giurgiu;
Văzând prevederile Legii nr.92/2007 a serviciilor de transport public local, ale Regulamentului (CE) nr.1370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr.1191/69 şi nr.1107/70 ale Consiliului şi ale O.U.G. nr.30/2013 pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programelor de transport public judeţean;
Ţinând cont de prevederile art.50 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Giurgiu;
În temeiul art.91 alin.(1) lit.f, şi al art.97 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art.1. – Începând cu data prezentei se modifică anexa nr.3 la Hotărârea nr.18 din 31 iulie 2008 a Consiliului Judeţean Giurgiu în sensul modificării Caietului de sarcini din Programului Judeţean de Transport Persoane prin curse regulate, pentru perioada 2008 – 2013 pentru traseele:
- Hotarele – Giurgiu (cod 006)
- Chiriacu – Giurgiu (cod 014)
- Bolintin Vale – Giurgiu (cod 021)
- Giurgiu – Frăteşti (cod 026)
În sensul înlocuirii mijlocului de transport autobuz (23 locuri) cu microbuz (10 locuri), dat fiind fluxul redus de călători pe traseele sus menţionate.
Art.2. – Începând cu data prezentei se aprobă atribuirea traseelor conform propunerilor din hotărârile nr.1061 din 21 iunie 2013 şi nr.1098 din 27 iunie 2013 ale Comisiei paritare, până la intrarea în vigoare a Programului Judeţean de Transport Persoane prin curse regulate, pentru perioada 2013 – 2019, după cum urmează:
- Chiriacu-Giurgiu – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Hotarele-Giurgiu – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Frăteşti – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Ghizdaru – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Slobozia – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Pietrele – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Putineiu – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Cetatea – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Bolintin Vale-Giurgiu – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Vedea – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
- Giurgiu-Gostinu – SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu
Art.3. – Prezenta hotărâre se comunică Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic Giurgiu – Comisia Paritară, SC MOTOTOLEA COM SERV SNC, Valea Dragului, Giurgiu şi Autorităţii Rutiere Române – Filiala Giurgiu, urmând ca aceasta să elibereze licenţele de traseu.
P R E Ş E D I N T E, CONTRASEMNEAZĂ,
SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Vasile Mustăţea Florian Dinu
Giurgiu,28 iunie 2013
Nr.91
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.