Proiectul autostrazii suspendate, realizat de seful comisiei de urbanism a Capitalei

Proiectul autostrazii suspendate, realizat de seful comisiei de urbanism a Capitalei

by June 29, 2011 2 comments

Comisia de urbanism  a Primariei Capitalei va lua astazi in discutie proiectul pentru realizarea autostrazii suspendate a lui Sorin Oprescu. Proiectarea acestei autostrazi este realizata chiar de seful acestei comisii, Sorin Gabrea, in colaborare cu alt membru al comisiei, Vlad Cavarnali. Potrivit unor surse din zona ONG, cei doi specialisti, care fac parte din comisia ce vor da aviz consultativ realizarii autostrazii lui Oprescu  pot incasa pana la 6 milioane de euro din bani publici numai pentru proiectarea visului megalomanic a lui Oprescu.

Este de asteptat ca proiectul pentru autostrada lui Oprescu sa treaca fara probleme de Comisia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului(CTUAT).  De ce? Proiectul este intocmit de seful acestei comisii, Serban Gabrea, in colaborare cu Vlad Cavarnali, un alt membru al CTUAT. Aceasta comisie acorda un aviz consultativ, decizia finala fiind luata  de arhitectul sef al Bucurestiului. Dar, potrivit cutumei, orice aviz care trece de comisia de urbanism, are caracter de lege in privinta urbanismului.

Surse din cadrul Consiliului General al Bucurestiului ne-au declarat ca Oprescu si-a asigurat succesul avizarii autostrazii suspendate tocmai prin implicarea directa a membrilor comisiei de urbanism in proiectarea acesteia. Desi este clar un conflict de interese – seful comisiei de urbanism este seful lucrarii de proiectare care trebuie sa primeasca aviz din partea comisiei, este acceptata aceasta situatie, cu mentiunea ca persoana in cauza sa se abtina de la vot. De altfel, Sorin Gabrea este un om de incredere a lui Sorin Oprescu, recrutat in 2008, cand a fost numit presedinte al comisiei de urbanism din cadrul Primariei Capitalei. El a fost arhitect sef al Bucurestiului intre 1994-1997, cand a vizat constructia primelor turnuri in Capitala in zone de patrimoniu national (de exemplu constructia sediului Bancorex chiar langa sediul CEC din Calea Victoriei).

Partenerul sau de afaceri este Vlad Cavarnali, un fost inspector de urbanism de la sectorul 3, om de incredere a lui Liviu Negoita si sprijinit puternic de PDL, dar si un apropiat al unor oameni de afaceri dubiosi cum ar fi Marius Locic.  Cavarnali mai ocupa si functia de arhitect sef al judetului Ilfov.

Solutia tehnica pentru autostrada suspendata

Conform proiectului prezentat in Comisie, asa-numita autostrada suspendata va avea, in cea mai mare parte a traseului sau, trei benzi pe sens, iar in sistemele locale rutiere de legatura va exista doar o banda pe sens. Viteza maxima permisa pe inelul median va fi de 80 de kilometri la ora, iar nodurile rutiere vor fi la 400 de metri distanta unele de altele.Autostrada “suspendata” va avea ca traseu: Soseaua Colentina – Str. Gherghitei – Strapungerea A3 – Sos. Pipera – Bd. Aerogarii – DN1 – Chitila (sau Calea Grivitei) – Bulevardul Constructorilor (sau Chiajna) – Virtutii.

Pana in prezent, proiectantii au realizat trei variante diferite pentru autostrada suspendata, primarul general, Sorin Oprescu, urmand sa aleaga una dintre ele sau o combinatie a celor trei. Traseul autostrazii ramane in cea mai mare parte acelasi, indiferent de varianta propusă.

Diferentele dintre cele trei proiecte propuse tin mai degraba de modul de construire: la sol, subteran sau suprateran.Varianta preferata de edili pare a fi cea care ar trece pe sub parcul si lacul Herastrau.

Costurile sunt, insa, pentru aceasta varianta, imense: un studiu efectuat de Proiect Bucuresti arata ca pasajul subteran ar ajunge să coste, daca ar avea trei benzi pe sens, intre 70 si 170 de milioane de euro pe kilometru. Varianta cu doua benzi pe sens ar reduce costurile cu 25%. De fapt ar fi vorba de doua  tuneluri, cate unul pentru fiecare sens, iar lungimea acestora va fi de 2,6 kilometri, in total, cu tot cu cele doua rampe de urcare si coborare de cate un kilometru lungime, care ar ajunge la o adancime de 25 de metri, a declarat arhitectul Sorin Gabrea, cel care a prezentat proiectul in Comisie, el fiind unul dintre proiectanti. Ar exista mai multe iesiri subterane catre Soseaua Bucuresti-Ploiesti.

Facebook Comments

2 Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.