Asociatia Salvati Bucurestiul considera ca unele proiecte prezentate de Sorin Oprescu in Consiliul General, sunt nocive pentru Bucuresti

Asociatia Salvati Bucurestiul considera ca unele proiecte prezentate de Sorin Oprescu in Consiliul General, sunt nocive pentru Bucuresti

by August 29, 2012 0 comments

Pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti de joi 30 august 2012 se afla mai multe puncte extrem de nocive pentru oras. Informatii neoficiale arata ca toate aceste proiecte vor fi votate, in conditiile in care majoritatea este asigurata de USL.  Nicusor Dan, presedintele Asociatiei “Salvati Bucurestiu”, acuza in termeni duri proiectele propuse de primarul Sorin Oprescu. 57. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – Penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti – Piteşti

Proiectul este extrem de nociv pentru oras, propunand o sosea expres care sa aduca fluxul de autoturisme din autostrada Pitesti – Bucuresti direct in Splaiul Independentei, zona Semanatoarea, la mai putin de 2 kilometri de Piata Unirii. Proiectul, numit initial penetrarea A1 – A2, incurajeaza traversarea orasului pe directia est – vest prin centrul orasului, prin Piata Unirii.

Mentionam ca nu exista un studiu de circulatie pe care proiectul sa se bazeze. De asemenea, soseaua va trece la cativa zeci de metri de bazinele descoperite de apa potabila de la Rosu, care asigura alimentarea cu apa a populatiei Bucurestiului.

25. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii “Închidere Inelul Median de Circulaţie la Zona Nord/Autostrada Urbană – tronson Lacul Morii – Şoseaua Colentina”

Pretul de executie pentru soseaua de 13,150 km este de 1,34 miliarde euro, adica 101,7 milioane euro / km:

–          executia propriu-zisa 1,12 miliarde de euro, adica 85,5 milioane euro / km

–          proiectare 57,8 milioane euro, adica 4,4 milioane euro / km

–          organizare de santier 153,4 milioane euro, adica 11,7 milioane euro / km

 

Pretul de 101,7 milioane euro / km este urias. Costul international de executie al unei autostrazi este de 3 – 10 milioane euro / kilometru.

 

23. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei/unor finanţări rambursabile interne şi/sau externe în valoare totală de până la 800.000.000 euro sau echivalent lei, în vederea restructurării datoriei în valoare de până la 500.000.000 euro şi contractarea de noi credite

 

Contractarea unui credit de 500 milioane euro pentru refinantarea creditului de 500 milioane euro scadent in 2015 este o operatiune normala.

 

Insa pentru contractarea unui credit suplimentar de 300 milioane de euro Primaria trebuie sa arate cetatenilor care vor fi proiectele in care vor fi cheltuiti acesti bani. O astfel de justificare nu exista in expunerea de motive a hotararii.

 

45. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică, a unui teren situat în Calea Griviţei nr. 100-102, sector 1, în suprafaţă de 1500 mp, teren aparţinând domeniului privat al Municipiului Bucureşti, necesar realizării unui imobil cu destinaţia de birouri, servicii, hotel., comerţ, locuinţe, servicii bancare, multiplex-cinema

Acest proiect demonstreaza afirmatiile ONG-urilor ca proiectul Berzei – Buzesti nu este un proiect pentru fluidizarea traficului, ci este un proiect imobiliar, care vizeaza utilizarea spatiilor din spatele imobilelor demolate.

Terenul in cauza se afla in spatele imobilelor monument istoric demolate Casa Radulescu, Hotel Marna si Casa Eminescu. Proiectul propune de fapt realizarea unui mall pe un spatiu public, mall care va avea deschidere la Bulevardul Buzesti – Berzei prin demolarea celor trei monumente istorice mentionate.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<