O radiografie a jafului de la Societatea Nationala de Imbunatatiri Funciare. Cum a functionat ilegal infrastructura de irigatii a tarii

O radiografie a jafului de la Societatea Nationala de Imbunatatiri Funciare. Cum a functionat ilegal infrastructura de irigatii a tarii

by August 15, 2012 0 comments

O comisie parlamentara de ancheta ( de care am scris zilele trecute) a scos la iveala in 2009 dezastrul de la Societatea Nationala a Imbunatatirilor Funciare (SNIF), cu consecinte dramatice asupra agriculturii romanesti. SNIF este o societate de stat din cadrul Ministerului Agriculturii  care asigura  mentenanta infrastructurii de irigatii. Comisia formata din deputati din cadrul comisiei de agricultura, unii care au ocupat functia de ministru ( Valeriu Tabara, Stelian Fuia, Victor Surdu), au ajuns la concluzia ca SNIF se afla in sapa de lemn, este plina de datorii si bunurile sale, in majoritate, sub executare silita. (Pentru mai multe informatii, cititi si aici articolul De ce seceta distruge agricultura Romaniei. Un raport parlamentar dezvaluie delapidarea sistemului de irigatii)

Raportul realizat cu contributia unui expert in zona imbunatatirilor funciare, Gheorghe Mardare,  stabileste faptul ca tot raul pentru Societatea Nationala a Imbunatatirilor Funciare  a aparut in 2004, cand Guvernul din acea perioada a decis scindarea SNIF in doua entitati: ANIF si SNIF iar datoriile acumulate pana atunci de societatea divizata,  puse in carca SNIF. In acelasi timp, raportul constata faptul ca divizarea societatii –mama s-a facut ilegal, incalcandu-se nu mai putin de 6 legi.

De asemenea, raportul scoate la iveala tehnicile de capusare a societatii, in complicitate cu directorii institutiei, dar si managementul defectuos din 2000 pana in momentul efectuarii controlului( 2009). Comisia stabileste vinovatiile fiecarui personaj care a jucat un rol nefast in istoria SNIF din ultimii ani si ii nominalizeaza. Este vorba despre directorii generali: Valentin Apostol (2000-2004), Victor Petru Toma (2004-2005), Luigi Berghis (2005-2007), Teodor Kilaitidis (2007), Ion Nedelcu (2007-2009), Stefan Constantin (2009)        .

Potrivit hotararii Camerei Deputatilor  nr. 9 din 14.4.2010, acest raport a facut obiectul unei plangeri penale, inaintate DNA si IGP. De asemenea, comisia parlamentara a trimis raportul spre analiza si Curtii de Conturi, Ministerului Agriculturii si Guvernului din acea perioda. In hotararea Camerei Deputatilor se mai arata ca raportul trebuie prezentat in plenul Parlamentului. Din pacate, hotararea Camerei Deputatilor a ramas lipsita de continut: DNA si IGP nu au finalizat nici pana astazi dosarul de urmarire penala in cazul suspectilor de praduire a patrimoniului SNIF, iar la nivelul Ministerului Agriculturii, nu s-a luat nicio masura pentru remedierea situatiei, desi unii membri ai comisiei de ancheta au devenit ulterior,  ministri al acestui portofoliu ( Valeriu Tabara si Stelian Fuia). Mai mult, un personaj important din structurile de conducere ale SNIF pe intreaga perioada( 2000-2012), Valentin Apostol, gasit vinovat de distrugerea patrimoniul national al sistemului de irigatii, in mai multe rapoarte de control( inclusiv in cel prezent), este bine merci, in continuare in functie de conducere la SNIF.

 „Datele economico –financiare releva clar ca din anul 2000 până în prezent SNIF a înregistrat pierderi importante care însumate sunt apropiate de valoarea activului net contabil. Aceasta denota managementul pagubos, fapt aratat si de notele de control ale Corpului de Control al MAPDR prezentate, din care rezulta clar cateva aspecte, sustinut de un cadru instituţional instabil si neclar. Desi s-a  facut  constatare, nu s-au luat masurile care se impun”, se arata in preambului raportului de ancheta. Comisia considera ca „divizarea SNIF SA in 2004, nu s-a realizat in conformitate cu legislatia in vigoare”, iar „structura organizatorica pe sucursale, fara personalitate juridica, a avut efecte asupra activitatii, acestea inregistrand pierderi”. „Membrii Comisiei  de ancheta, din datele din teren si din audieri, au constatat ca Ordinul 762/2007 de administrare speciala nu a fost corect aplicat, administratorul special si ADS au manageriat pagubos SNIF,  incercand prin modificarea Legii 138/2004 si HG 1407/2004 sa o transforme intr-o afacere imobiliara” se mai evidentiaza in raport.

Comisia de ancheta „analizand documentele puse la dispozitie de Ministerul Agriculturii, a concluzionat ca in minister si institutiile subordonate, respectiv SNIF si ANIF a fost incalcata grav legislatia in vigoare pentru imbunatatiri funciare si cea financiar-contabila”. Pe cale de concesinta” este necesara sesizarea institutiilor abilitate, in vederea efectuarii de cercetari pentru definirea clara a cauzelor si reseponsabilitatilor situatiei in care se afla sistemul de imbunatatiri funciare din Romania. Institutiile abilitate ale statului sunt: Curtea de Conturi, ANAF, DNA, IGP si SRI”.

In acest context, se precizeaza ca „este necesar, ca in regim de urgenta, sa se realizeze privatizarea SNIF, in conformitate cu situatia juridica”. Din pacate, insa, nici pana astazi, guvernele care s-au perindat din 2009, nu au luat decizia de privatizare a SNIF.

Raportul comisiei de ancheta sustine ca legea a fost incalcata chiar din momentul   divizarii SNIF,  in ANIF si SNIF si odata cu impartirea patrimoniului intre cele doua societati de stat. Acest  fapt  duce la concluzia ca Societatea Nationala de Imbunatatiri Funiare functioneaza in afara legii, cu consecinte juridice foarte grave. Astfel, potrivit comisiei de ancheta „ordinul MADR nr. 572/01.07.2005 a aprobat Protocolul de predare primire a patrimoniului intre SNIF SA si ANIF Bucuresti, fara respectarea dispozitiilor urmatoarelor legi: legea 82/1991 a contabilitatii, legea 571/2003 privind Codul Fiscal, Ordinul MFP 1376/2004, legea 138/2004 si HG 1407/2004, HG 500/2005 referitoare la elaborarea actelor normative, legea 24/200 referitoare la tehnica pentru elaborarea actelor normative, legea 31/1990 republicata”.

In continuare se spune ca „incalcandu-se reglementările Legii 297/2004 privind piata de capital coroborat cu actele normative enumerate mai sus,  MAPDR prin protocolul nr.3122/02.07.2007, transfera dreptul de proprietate asupra actiunilor detinute la SNIF, respectiv a 193.829 actiuni la valoarea nominala de 100 lei RON, la Agentia Domeniilor Statului”.  „Precizam ca in temeiul HG 898/01.08.2007 art. 16, lit. f), intre SNIF si ANIF trebuia finalizat protocolul de predare-preluare a patrimoniului necesar funcţionarii ANIF si privatizării SNIF SA, lucru care nu s-a realizat. Acest protocol nu este finalizat nici la data redactarii prezentului raport, altfel ca se pune intrebarea din ce este constituit si vărsat capitalul social al SNIF inregistrat  la ORC”, se pune sub semnul intrebarii in raport, soarta juridica a patrimoniului SNIF.

Comisia de ancheta a pus sub semnul intrebarii chiar modul de functionare a Societatii Nationale de Imbunatatiri Funciare din 2004 pana in 2009. Raportul prezinta o situatie dubioasa a activitatii societatii: „De exmplu, in toamna anului 2008, ANIF a organizat licitatii de atribuire pentru lucrari de intretinere si reparatii in valoare de 5,1 milioane de lei la mai multe puncte de lucru. La aceste licitatii, SNIF nu a putut participa din cauza situatiei financiare, datorii la buget, impuse de legea achizitiilor publice. Totusi, la o verificare a activitatii sucursalelor SNIF in zonele unde s-au incredintat lucrari de imbunatatiri funciare, s-a constatat ca au fost executate in mare parte de acestea, sub diverse forme mascate de asociere, subcontractor, inchiriere. Aceasta, datorita faptului ca ofertantii nu au putut indeplini conditiile impuse de caietul de sarcini”, se arata in raport. Asa se ajunge la situatii la limita legii, daca nu, in afara ei, fapt reliefat de membrii comisiei:

„Exemplificam la UA (n.r. Utilizatorii de Apa) Dunarea-Olt, in raportul de atribuire nr.7400/11.09.2008, SC Marowi Broncx SRL este descalificata intrucat a prezentat in oferta cu inchiriere utilaje SNIF, inchiriere de laborator mobil de la Hidro Olt Construct SRL, certficat SR EN ISO de la alta societate. Comisia a descalificat ofertantul. Insa, aceasi societate face oferta la UA Olt Arges, in aceleasi conditii si confroma raportului de atribuire nr.5342/31.11.2008, este calificata, ca si la UA Arges Ialomita Siret, conform PV de atribuire nr.8982/20.10.2008”, se arata in raportul comisiei. O situatie asemanatoare ( firma castigatoare care foloseste utilajele SNIF), se intampla si in alte pucnte de lucru – Galati, Bacau, Vaslui, unde „incalcandu-se prevederile caietului de sarcini”, ANIF incredinteaza lucrari societatilor, Scavi Construct RSL, SC Fair Play SRL, SC Sitorex SRL. De aceea, comisia de ancheta „solicita organelor de control, sa verifice procedurile de incredintare la licitatiile cu o serie de firme, cum ar fi: Roconstrcut Center Pitesti, Ifco SA Constanta, Cliff SA Constanta, Argos SA Cernavoda, Comico SRL Braila, cargo Terra SRL, Delt Cons SRL Tulcea. Din pacate, nici astazi DNA, IGP nu au investigata aceste suspiciuni de frauda la ANIF si SNIF un de licitatiile au fost castigate de firme clientelare, care au capusat sistemul de irigatii al tarii.

Comisia atrage atentia si asupra patrimoniului SNIF…o nebuloasa totala si un sir de ilegalitati: „Prin adresa nr.102035/6.07.2009 transmisa de ADS comisiei de ancheta pentru irigatii, la pag.17, referindu-se la majorarea capitalului social, se precizează că „valoarea acestor terenuri a fost inclusa n capitalul social dupa ce acestea au iesit din patrimoniul SNIF  SA. Majorarea capitalului social cu valoarea terenurilor de incinta pentru care societatea detine titluri de proprietate a inclus erori a căror corectare este obligatorie”. Aceste titluri de proprietate fiind contestate in instante, reprezinta o mare eroare juridica, cu efecte negative pentru un timp indelungat care trebuie corectata imediat. Pentru aceasta situaţie se fac responsabili Consiliul de administraţie al ADS din 2005 pana in ianuarie 2009, directorul directiei de privatizare si concesiuni din ADS, Ioan Marian, Consiliu de Administratie al SNIF SA Bucuresti şi directorul general, Ion Nedelcu si administratorul special Constantin Stefan. Situatia trebuie verificata, obligatoriu, de catre institutiile abilitate ale statului.

Situatia datoriile SNIF este dramatica, potrivit comisiei de ancheta. La nivelul anului 2009, societatea inregistra creante de 71.249.976 lei, din care 54.251.573 lei, datorii catre bugetul statului,  care in prezent,( in 2012) au depasit 100 de milioane lei. Potrvit membrilor comisiei, in urma unui contro, efectuat de ANAF, in perioada februarie-mai 2008, s-a descoperit o gaura de 11.664.983 lei, in contabilitatea SNIF. Societatea a contestat suma la Curtea de Apel. Un alt dosar pe rol se mai afla din 2006, SNIF contestand o alta datorie descoperita de ANAF, in valoare de 18 milioane lei, neinregistrata in contabilitate.

SNIF mai inregistreaza si alte datorii, de aceasta data  catre AVAS si care  nu sunt prezente in contabilitatea societatii: 70 de milioane de dolari, in urma cele mai mari tepe de dupa 1989- Programul RomAg’98. Prin Programul RomAg’98, Guvernul Romaniei, in 1997, SNIF a fost autorizat sa achizitioneze de la firma americana Transchem, pachete agricole, tehnologii si servicii in baloare de 85.433.896 dolari in baza unui credit extern acordat de City Bank SUA, cu garantie guvernamentala. Creditul urma sa fie rambursat din contractele incheiate intre SNIF si producatorii agricoli. Insa afacerea a picat, neputandu-se constitui seusele de finantare pentru returnarea creditului, creanta fiid preluata de AVAS, in urma unei ordonante de guvern, in 2003. „La aceasta data ( n.r. 2009) creanta detinuta de AVAS asupra SNIF SA este de 69.332.477,5 USD. Suma se află în litigiu la Înalta Curte de Casaţie şi nu este înregistrată în contabilitatea SNIF SA. Pentru aceasta suma au fost emise titluri executorii si sechestrare asupra bunurilor SNIF SA. Cei care au gresit in gestionarea acestei afaceri nu au fost sanctionati niciodata”, se precizeazain raport.

Ca o concluzie la afacerea RomAg’98: „ Juridic, aceasta se numeste bancruta frauduloasa, pentru care se fac responsabili Ministerul Agriculturi, ADS,  membrii C.A. SNIF, precum si administratorul special”.

In acelasi timp, SNIF este executata silit, pe toate fronturile din cauza datoriilor inregistrate la bugetul de stat si la firme private, toate imobilele sale, dar si mijloacele mobile ( utilaje), fiind sechestrate.  „Pentru datoriile SNIF SA au fost emise: 110 titluri de executare si documente de sechestru pentru toate imobilizările corporale deţinute de SNIF SA în favoarea ANAF; 5 titluri de executare şi documente de sechestru asupra imobilizărilor corporale deţinute de SNIF SA în favoarea AVAS; 33 de titluri executorii în favoarea diversilor creditori”, se mentioneaza in raport. Precizam ca situatia nu s-a schimbat din 2009, din contra, SNIF si-a pierdut o mare parte din patrimoniu, majoritatea cladirilor fiind ajungand in proprietatea creditorilor.

„Aceste titluri executorii sunt generate de contracte oneroase semnate de directorii generali ai SNIF SA Bucureşti din 2000 pana azi, de indisciplina manifestate de directorii de sucursale pentru care se fac raspunzatori, fiind nevoie de implicarea instituţiilor statului abilitate sa faca lumina in SNIF SA Bucuresti”, se mai spune in raport.

Comisia de ancheta prezinta si un tablou al infractiunilor savarsite la nivelul contractelor incheiate de SNIF pentru furnizarea de servicii. „Comisia de ancheta considera ca nu s-a respectat legea achizitiilor publice pentru selectarea furnizorile pentru servicii si materiale”, se sustine in raport. Din acest punct de vedere comisia considera ca trebuie analizate procedurile de  contractare si încredinţare ale SNIF SA, in special dupa instituirea administrarii Speciale  conform Ordinului 762/2007 cu urmatoarele societati: SC Romfluid SA ( valoare contract-136.487 lei), SC Rompetrol ( valoare contract-4.143.338 lei), SC Black light SRL( valoare contract-130.203 lei), SC Topo Service (valoare contract-141.160 lei), SC TBI Leasing ( vloare contract – 228.468 lei), SC Fin Cons Audit SRL ( valoare contract – 59.433 lei), SC Sorgetii SRL ( valoare contract -100.872 lei), SC Lubrefin ( vloarea contract -321.550 lei), SC Rom luc Grup SRL ( valoare contract -1.033.877 lei), SC Comsultim SA (valoare contract-207.060 lei), SC Gestaco Business ( valoare contract -854.420 lei), SC S&G Comercial( valoare contract -117.554 lei), SC Ipromet SA ( valoare contract -226.100 lei), SC Bisniss Soft SRL ( valoare contract -226.100 lei, SC Rompetrol ( valoare contract-6.570.795 lei), SC Cet Trading ( valaore contract -40.180 lei), SC Blitz Business SRL ( valoare contract- 618.800 lei), SC  Cab. Avocatura Glont (valoare contract -512.000 lei), SC Algemi Consult ( valoare contract-84.400 lei).

 „Aceste contracte au fost impuse la sucursale de conducerea SNIF Bucureşti, aşa cum rezulta din discuţiile purtate în teren de membrii comisiei cu directorii de sucursale”, se arata in raport.

Toate facilitatile legale si fiscale de care a beneficiat SNIF SA in perioada 2005-2008, ar fi trebuit sa duca la o crestere economica si o diminuare a debitului inregistrat in balanta SNIF, „fapt nerealizat din cauza unui management defectuos preluat si continuat de conducerile SNIF SA din 2005 – pana astazi(n.r. 2009) Practic, in acest moment SNIF SA se afla sub incidenţa Legii 85/2006 a reorganizarii si lichidarii judiciare”( n.r. situatie neschimbata nici in 2012).

Comisia de ancheta trece in revista si toate deficientele constatate la nivelul managementului SNIF  in rapoartele Ministerului Agriculturii din 2004 pana in 2009:

Nota de control nr.40021/11.02.2004

  „S-a constatat ca la SNIF Ialomita, fara temei legal, au fost transferate la Asociatia Cosereni, 14.426 aripi de ploaie, in val. de 504,2 mil. lei, intocmindu-se dosar la IJL Vrancea. Se mentionează ca organele de politie efectueaza cercetari in acest caz, obiectul acestora formand Dosarul penal nr.6099/2002, care este nerealizata nici in anul 2009( n.r. si nici in 2012).

SNIF Bucuresti va lua masuri urgente de recuperare a sumei de 504,2 mil. lei ROL datorate de AUAI Coşereni reprezentand contravaloarea prestatiilor efectuate in anul 2001 si 2003( n.r. ceea ce nu s-a intamplat nici in 2009, nici in 2012)”.

Nota de control nr.43169/15.04.2005

„Controlul efectuat asupra modului in care evidenta ANIF reflecta veniturile la 31.XII.2004 a rezultat ca in mod eronat si artificial, veniturile inscrise in executia bugetara au fost majorate cu 71,8 mild. ROL de la 72,3 mild. la 144,1 mld. In aceste conditii ANIF inregistreaza in doua luni o pierdere de 71,4 mild, la o cifra de afaceri de 72,3 mild., datorate managementului necorespunzator, executat de Valentin Apostol. In fapt, pentru suma de 44.305.018 mii lei nu exista viza Directiei generale a finanţelor publice judetene, astfel suc. Timis Mures si Olt Arges nu poarta viza organelor financiare pentru 17,996 mild. lei ROL. Se cere ca organele in drept sa faca verificari si sa propuna masuri.

Situatii asemanatoare s-au constatat la sucursala Arges, Buzau, Dobrogea, Moldova Sud si Moldova Nord, suma totala neavizata fiind de 23,47 mild. lei ROL.

Referitor la predarea şi preluarea patrimoniului intre SNIF SA si ANIF, s-a constatat inregistrarea eronata a unor valori in patrimoniul privat al statului în loc de cel public prevăzut. A fost preluata de ANIF o parte din capitalul social, valorile stabilite de ultima balanta de verificare fiind de 3668,6 mild. lei patrimoniu public si 1366,1 mild. lei patrimoniu privat.

S-a constatat ca nu au fost inregistrate in evidenta contabila in contul de patrimoniu lucrari realizate in anii precedenti in valoare de 204,5 mild. lei, respectiv 139,5 mild. sucursala  Constanta, 14,9 mild. sucursala Teleorman, 12,8 mild. sucursala Arad, 18,0 mild. sucursala Bucuresti, 2,1 mild. sucursala Bistrita.

 In anul 2001, C.A. SNIF aprobă trecerea pe costuri a datoriei de 3.956.789.805 a debitorului SC REEN Imp-Exp SRL”.

Nota de control nr. 43346/18.05.2005

 „Deconturile de utilizare a subventiilor nu au fost verificate si avizate de Directia Generala a Finantelor Publice, incalcandu-se Ordinul Ministrului MAPDR nr.384/2001 art.10. Conducerea SNIF SA, Valentin  Apostol şi Victor  Toma au aprobat deconturile de lucrari in val. de 1,6 miliarde  neinscrise in planul tehnic cu intretinere si reparatii la SNIF SA Sucursala Timis.

DGFP Timis, în urma controlului efectuat a stabilit ca nu se justifica subventionarea deconturilor din ianuarie, februarie 2004 cu suma de 259,2 mil. lei, ce revin in sarcina  lui Anderca Ilie si Mirciov Maria, angajati ANIF Timiş.

Tot la sucursala SNIF Timis s-a incheiat contracte cu SC INTERJEET SRL Timis valoare 1.551.000.000 lei, care a fost inregistrate gresit, incalcandu-se Legea 37/1991 si Legea 82/1991, republicata. Acestea constituie infractiune de fals intelectual, cu încadrare în codul penal de care răspunde Anderca Ilie si Mirciov Maria.

Derulare contract de locaţiune cu  SC RIVIERA SRL Resita referitor la inchiriere utilaje de la SNIF Sucursala Caras Severin. Cu aceste utilaje s-au efectuat lucrari de decolmatare in  sistemul  Sanicolau Mare, canalelor Arancea si Silvia, in valoare de 12,1 mild. lei, fara situatii de lucrari”

Nota de control nr. 63012/4.12.2008

 „Activitatea economico-financiara a fost asigurata de director economic PaPa Camelia, ulterior fiind incredintata catre SC Algemi SRL contract  nr.141/01.06.2006,  reprezentata de aceeasi  Papa Camelia – expert contabil,  care exercita urmatoarele activitati: contabilitate, control preventiv, urmareşte respectarea prevederilor legale, ordonarea platilor si incasarilor, activitati de casierie. Se constata ca d-na Papa Camelia a incalcat flagrant Legea 500/2002 cat si Legea Contabilitatii, pentru care se face responsabila” (n.r. o situtie grava de conflict de interese, care demonstreaza capusarea societatii).

Directorii generali si administratorul Special Ştefan Constantin nu au luat masurile si decizii necesare restructurarii si eficientizării economice si financiare care sa duca la cresterea atractivitatii societatii in procesul de privatizare. Acestia s-au ocupat de activitati imobiliare, fapt reflectat de contractele de evaluare incheiate in aceasta perioada. In acest timp SNIF a comandat pe baza de contract mai multe evaluari, rezultand documentatii ce nu au fost utilizate, activitati reluate in 2008, pentru care a angajat contracte cu:

– SC CONSULTIM SA Timiş                        – 197.060    RON

– SC IPROMET SA Buc.                               – 144.397,5 RON

– SC GESTACO Consulting SRL BR.           – 421.360,48 RON

Conform Standardelor Internaţionale de Evaluare elaborate de IVSC 2005 completate cu Standardele Internationale in Evaluare întreprinderii, evaluarea intreprinderii este definită : „Actul sau procesul prin care se ajunge la o opinie sau o estimare a valorii unei afaceri sau întreprinderi/entităţi sau a unei participaţii la aceasta.”

Actiunile prezentate mai sus ale decidentilor de la MAPDR, ADS, C.A. SNIF si administratorul  special, coroborate cu situatia actuala a societatii, conduce fara tagada la concluzia ca s-au facut eforturi pentru un tun imobiliar. Acest lucru trebuie verificat de institutiile in drept s-o faca.

 De asemenea, SNIF SA Mehedinti a incheiat contractul nr. 2/01.08.2005 cu SC HIDROCONSTRUCT GRUP SRL Bucuresti in faza I de inchiriere utilaje completat cu acte aditionale, care a ajuns la valoarea totala de 4.849.167 RON. La data de 31.08.2005 la ORC Buc. se inregistreaza SC HIDROCONSTRUCT SRL. Se impune a se verifica actionarii la SC HIDROCONSTRUCT SRL Bucuresti, semnatar al unui contract la data de 01.08.2005, cand nu era inregistrata conform Legii 31/90 republicată.

La data de 04.12.2008, SNIF SA Bucureşti era implicata  in 427 litigii judiciare, din care în 354 era reclamanta si 73 parata, fapt ce reflecta calitatea manageriala.

 Concluziile raportului: Statutul SNIF SA nu a fost adaptat si actualizat conform legislatiei in vigoare, managementul a fost pagubos si defectuos.

 Un exemplar s-a transmis la IGPR în vederea efectuării de cercetări specifice privind aspectele referitoare la încheierea contractelor”( n.r.. nimeni nu a fost tras la raspundere pana acum)”.

Nota de control 261.214/05.05.2009

„Cu ocazia controlului s-au consemnat următoarele aspecte: Creditorul  Multimatic SRL a executat silit SNIF Suc. Dobrogea Litoral Constanţa, cu două magazii şi un atelier de tâmplărie pentru un  debit de 145.766,14 lei, întrucât directorul Sucursalei Bugicu Cristian a refuzat plată, deşi era ridicată din casierie suma de 70.900 lei pentru achitarea taxei pentru anularea executării silite judecătoreşti. Evaluarea clădirilor executate s-a făcut sub preţul pieţei imobiliare din zonă.

Directorul sucursalei Dobrogea Litoral Constanţa a semnat contracte fără a avea mandat din partea SNIF SA.

– SC  CONTINAV SRL OVIDIU, acţionar Gheorghe Hristu, director tehnic sucursală SNIF Constanţa încheie contractul nr. 51/17.08.2006 cu SNIF Suc. Dobrogea, creând un conflict de interese consemnat de RIF din 01.07.2008 al ANIF.

La data de 31.09.2009 SNIF SA Bucureşti figura ca debitor faţă de bugetul de stat cu suma totală de 160.870.191 lei, de care se face responsabil administratorul special Ştefan Constantin”.

In concluzia raportului comisei de ancheta a Parlamentului Romaniei: „Notele de control scot în evidenţă acte grave de încălcare a legilor în vigoare atât la nivel de SNIF SA Centrală cât şi la nivel de sucursale, fiind necesar a fi luate urgent măsuri legale de către instituţiile statului asupra celor responsabili”. Mentionam insa, din nou, pana astazi nici un vinovat de distrugerea patrimoniului sistemului de irigatii al tarii nu a fost adus in fata instantei. Mai mult, unii dintre ei ( de exemplu, Valentin Apostol, unul dintre artizanii megaescrocheriei RomAg’98) lucreaza in continuare in Ministerul Agriculturii, avand chiar functie de conducere.

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.