Dan Sova: Contractul cu Bechtel a fost reziliat. Avem o datorie de 37,2 milioane de euro

Dan Sova: Contractul cu Bechtel a fost reziliat. Avem o datorie de 37,2 milioane de euro

by May 30, 2013 0 comments

01psd_7568c43dca[1]“Negocierile la Bechtel s-au incheiat. Contractul a fost reziliat in aceasta seara. Suma pe care o datoram, conform contractului pentru reziliere, este de 37,2 milioane euro, cu tot cu TVA”, a anuntat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, miercuri seara, intr-o emisiune la Realitatea TV. Ministrul a precizat ca a inceput negocierile cu compania americana Bechtel la inceputul lunii februarie.

“Este o performanta sa reusesti – va poate confirma orice avocat serios din aceasta tara – ca din februarie pana la sfarsitul lunii mai sa reusesti rezilierea unui contract de asemenea proportii, cu asemenea vechime, cu asemenea complicatii. Eu am dat initial termenul de 30 aprilie, am crezut ca se va termina, dar lucrurile pe santier au fost mult mai complicate; inginerul de santier, consultantul in contract ne-a dat procesul verbal final pe acest contract de-abia pe 29 aprilie”, a povestit el.
Cu privire la costul rezilierii contractului, de 37,2 milioane euro, ministrul a spus ca acesta reprezinta “sume care sunt datorate pentru lucrari pe care le-au mai facut ei”. “Vreau sa va spun ca penalitatile sunt de ordinul a catorva milioane de euro, restul sunt restante din lucrari, paza de santier, conservare de lucrari, deci ce s-a facut acolo. Normal ca ei au cerut initial mult mai mult, dar dupa aceea, impreuna cu consultantul, cu avocatii, cu oamenii de la CNADNR – dl director Mircea Pop a avut o contributie foarte importanta aici – toti oamenii acestia au pus pe masa si datoriile Bechtel catre CNADNR. Si atunci s-a discutat si s-a ajuns la o suma, spun eu, normala si modesta”, a declarat Sova.

Autostrada Bors – Suplacu de Barcau (tronsonul Bechtel)
Foto: Hotnews

El a precizat ca desecretizarea contractului se va face “dupa ce se vor termina toate formalitatile”. “De altfel trebuie si controlat, concluziile vor fi publice, deci nu-i nimic de ascuns. Sunt bani publici si nu trebuie sa fie nimic de ascuns”, a spus el.

“Deci, s-a terminat. Mi-a parut foarte rau de ce s-a intamplat in timpul zilei de luni, acum pot sa reiterez si sa spun ca nu am declarat niciodata ca se va rezilia luni, ci am declarat la o intalnire cu niste oameni de afaceri ca de luni intram in linie dreapta. Fireste ca mi-am dorit sa se intample de mai de mult, dar cei care critica nu se pricep, nu stiu ce inseamna un contract de o asemenea magnitudine si e greu sa-si imagineze cineva ce inseamna sa cureti toate greselile si toate lucrurile la limita legii care au fost facute”, a declarat Sova.

“Asta a fost o sansa pe care mi-a dat-o premierul Ponta, si un pariu al lui, sa vedem daca Transporturile pot fi conduse de un avocat”, a mai spus el.

“Este o chestiune realmente importanta pentru Romania, ca sa avem un nou inceput pentru aceasta autostrada. In formula pe care o aveam, din nefericire, aceasta autostrada nu putea fi facuta. Acesta este un prim pas spre a o face. Daca ramaneam asa nu se putea face, si istoria celor 11 ani si a celor 52 de km pentru 1,4 miliarde de euro a demonstrat ca nu se putea”, a continuat el.

“Ca sa putem ajunge la aceasta reziliere a trebuit sa platim si oalele sparte facute de Anca Boagiu. Dna Boagiu ne-a lasat si 50 de milioane de euro datorie pentru Bechtel. Ca sa putem intra in aceasta reziliere, primul pas, ca sa demonstram buna credinta, profesionalism, normalitate intr-o relatie contractuala, a trebuit sa platim datoria din 2011 a dnei Boagiu, lasata pentru Guvernul Ponta. Am platit noi 50 de milioane de euro in luna aprilie, ca sa putem avea aceste discutii si aceste negocieri”, a declarat Sova.

El a mai anuntat ca saptamana viitoare se va intalni cu seful Corpului de Control al primului-ministru si va “stabili cu dansul pasii de control pentru acest contract”.

Despre finalizarea Autostrazii Transilvania:

  • Acesta este un drum pe care l-am discutat cu premierul Ponta in trei pasi: primul pas era sa incercam rezilierea; al doilea pas este sa incepem concesiunea autostrazii, iar al treilea pas este realizam finalmente aceasta autostrada. L-am reusit pe primul. In al doilea pas vom incepe discutiile cu toti reprezentantii autoritatilor locale si centrale, sa se implice toata lumea, si vom incepe sa promovam proceduri de dialog competitiv si pentru Autostrada Transilvania.
  • Nu va fi un lucru usor, va fi foarte dificil, nu va dau termene, va spun doar ca tot ce vom face va fi transparent. Si sper sa avem norocul sa convingem, ca si la Comarnic-Brasov, Centura Sud si Craiova-Pitesti, sa reusim sa trezim interesul investitorilor pentru a face aceasta autostrada.
  • Deci Transilvania in niciun caz nu va ramane (nefacuta) si nu poate ramane. Idealul este sa mergem de la Bors la Constanta, dar sa nu ma puneti sa dau termene pentru ca nu vreau sa ingros randurile celorlalti ministri.

Ministrul Dan Sova a facut anuntul privind rezilierea contractului cu Bechtel la finalul emisiunii, pe parcursul acesteia sustinand ca inca “se negociaza cu ei”.

“In momentul acesta avem o informatie extraordinara, iar o sa acuze Traian Basescu sau altii ca facem noi nu stiu ce regii, nu e nicio regie… o informatie de ultima ora, o informatie e care unii o asteapta de noua ani… In momentul asta ati primit un mail, n-ati vrut sa mi-l dati de la inceput, nu mi l-ati dat, acum l-ati primit”, a exclamat moderatorul Rares Bogdan, invitandu-l pe ministru sa faca anuntul.

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.