Dan Sova cere avizul Comisiei Europene pentru transferul actiunilor portului Constanta la Mazare

Dan Sova cere avizul Comisiei Europene pentru transferul actiunilor portului Constanta la Mazare

Dan Sova cere avizul Comisiei Europene pentru transferul actiunilor portului Constanta la Mazare

by May 19, 2014 0 comments

Ministrul transporturilor, Dan Şova, a anunţat  că a sesizat Comisia Europeană (CE), pentru ca aceasta să se pronunţe cu privire la intenția autorităților române de a transfera 13% din acțiunile deținute în Portul Constanța la administrația locală. Răspunsul CE cu privire la transferul de acţiuni ale Portului Constanţa către administraţia lui Mazăre urmează să sosească în cel mult 30 de zile de la sesizare

Şova a făcut acest anunţ sâmbătă, la Tulcea, cu ocazioa unei întâlniri oameni de afaceri, lideri de sindicat și autorități județene.

“Mentinerea unui centralism la nivelul Ministerului Transporturilor in Portul Constanta nu are legatura cu realitatile europene. Mai mult, in anul 2008, atunci cand s-a facut transferul gratuit a 20% din actiuni, nimeni nu a cerut acordul Uniunii Europene. Pe data de 5 mai, am sesizat CE, am aratat ca infrastructura strategica va ramane in proprietatea statului si in administrarea ministerului si am cerut sa se pronunte daca se creeaza un avantaj nelegal Consiliului local Constanta prin acest transfer”, a spus ministrul

Potrivit acestuia, daca CE va fi de acord, autoritatile romane vor incepe demersurile pentru a obtine avizele din partea Ministerului Finantelor si a Ministerului Justitiei, apoi vor scoate la bursa un pachet de 14% din actiunile detinute la Administratia Portului Constanta.

“Vorbim despre o societate care doar administreaza portul, actionariatul acesteia apartinand statului roman. Transferul gratuit a 13% din actiuni si scoaterea pe bursa a 14% din actiunile detinute la APC fac parte dintr-o strategie a ministerului legata de apartenenta Romaniei la UE. Vrem ca autoritatea centrala si cea locala sa aiba reprezentare egala in actionariatul Portului Constanta, dupa modelul european”, a precizat ministrul.

Și celelalte porturi dunărene din România, cu excepția celor de la Brăila și Galați, vor fi transferate autorităților locale. Potrivit ministrului Șova, răspunsul CE cu privire la legalitatea acestor demersuri urmând să fie primit în maximum o lună de la transmiterea sesizărilor de către autoritățile române.

Autoritatile romane se asteapta in acest context la o scadere a evaziunii fiscale, dar si a muncii la negru, cu atat mai mult cu cat in prezent numarul angajatilor portului constantean reprezinta 10% din cel al angajatilor unitatii de acum peste 25 de ani, atunci cand activitatea portului era mai scazuta decat cea din zilele noastre.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<