Romanii au sarbatorit de 1 Mai in tara. Mizeria si serviciile proaste, la ele acasa

Romanii au sarbatorit de 1 Mai in tara. Mizeria si serviciile proaste, la ele acasa

Romanii au sarbatorit de 1 Mai in tara. Mizeria si serviciile proaste, la ele acasa

by May 5, 2014 1 comment

Mult asteptata vacanta de 1 Mai a umplut statiunile turistice din intreaga tara. Daca, asa cum precizeaza surse din ANTREC, turismul rural a reprezentat optiunea numarul unu a romanilor, cu siguranta (cel putin pentru locuitorii tineri ai capitalei) litoralul a reprezentat una dintre alegerile de frunte, varfurile fiind Mamaia, nordul acesteia, precum si Vama Veche si … 2 Mai.

Pe langa iubitorii de natura, traditii, cluburi si distractie, au fost turisti care au optat pentru zone si trasee culturale, medievale, arhitecturale etc. ce au inclus areale urbane.

Brasovul, ca oras, s-a aflat si el in topul acestui segment. Din pacate destinatii cu elemente de unicitate, ca acesta, incluzand simbolul goticului transilvanean – Biserica Neagra, Piata Sfatului cu tot ce cuprinde, au servicii oferite turistilor care lasa de dorit. Surse din partea turistilor (romani si straini) semnaleaza o foarte scazuta calitate a serviciilor de alimentatie publica pentru turisti, lipsa specificitatii (materie prima cumparata din supermarketuri, pentru produse traditionale) si a autenticitatii. De 1 Mai restaurantele din Centrul Istoric al Brasovului, au asteptat turistii cu conditii igienico-santare necoresponzatoare, tinute vestimentare improprii ale personalului de servire si o varietate limitata de meniuri, grupuri sanitare cu plata, servicii de agrement nefiscalizate (taxare fara eliberare de bon fiscal) etc.

Contactata de noi, Asociatia Nationala pentru Calitatea Serviciilor din Turism – ANCST, a precizat ca “in Romania, multe din unitatile de alimentatie publica pentru turisti, amplasate in afara structurilor de primire cu functiuni de cazare, nu detin clasificare pe stele de la Autoritatea Nationala pentru Turism, fiind autorizate doar de primarii, fara sa se tina cont in amanunt de aspecte ce au implicatii directe asupra calitatii serviciilor turistice. Practica a aratat ca asumarea responsabilitatii din partea investitorilor nu este suficienta si nu pot controla calitatea fara ajutor asociativ (aderarea la o asociatie reprezentativa, sau patronat, exemplu Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc – FPTR), sau din partea autoritatii de reglementare/ministerul de resort, prin clasificarea unitatii in functie de dotari si calitate. Turistul are asteptari nu doar in unitatea de cazare, acolo isi petrece poate cel mai putin timp. Trebuie sa gasim solutii concertate pentru a fideliza turistii, prin preturi mari si fara sa tinem cont de ceea ce oferim, nu vom avea ce promova.”

In final prezentam cititorilor cateva fotografii primite de la turisti, cu speranta ca acestea reprezinta doar cazuri izolate:

Infiltratii si zugraveli deteriorate in spatiile de servire

taverna2

taverna3

taverna4

taverna5

taverna6

taverna7

Personal de primire si de servire, cu tinuta necorespunzatoare, fara uniforma si ecuson, in geaca de piele si blugi

taverna8

taverna9

Facebook Comments Box

1 Comment so far

Jump into a conversation
  1. claudiu
    #1 claudiu 5 May, 2014, 16:58

    Da, se confirma cele spuse… Pe langa preturile de neam prost, Taverna Sarbului din Brasov m-a dezamagit maxim. Nu aveam ce sa aleg din meniul lor. Cea mai ieftina bere 9,5 lei…Wc-ul jale, in pozele postate arata chiar bine… Personal neprietenos, se uitau la mine parca eram dusmanul lor.. Dezamagire, dezamagire totala. Nu recomand! Evitati acest loc!

    Reply this comment

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.