Academia Catavencu isi suspenda activitatea editoriala din motive salariale
by Ancheteonline June 19, 2014 0 commentsAcademia Catavencu, publicatie ce apartine trustului Medien Holding, “isi suspenda activitatea editoriala”, anunta, joi, redactia intr-un comunicat de presa. Echipa editoriala considera ca salariile intarzie mult prea mult, ca tirajul a fost redus nejustificat, si ca “administratia trustului de presa” vrea sa amestece treburile legate de publicitate cu cele jurnalistice. Redactorul-sef Dan Mazilu a spus ca oamenii nu si-au dat demisia, au in continuare contracte valabile, dar nu pot sa lucreze in conditiile actuale, relateaza HotNews.
Adrian Rus, directorul general Medien Holding, nu a putut fi contactat pana la publicarea acestui articol.
Dan Mazilu a spus pentru HotNews.ro ca echipa Academia Catavencu “are in continuare contracte, dar nu lucreaza in conditiile mentionate in comunicat“. El a precizat ca urmatorul numar, ce ar fi trebuit sa apara pe 23 iunie, nu va pute aparea in conditiile actuale, avand in vedere ca trebuie dat la tipar vineri, 20 iunie.
Dan Mazilu a precizat ca echipa publicatiei isi va relua activitatea daca se va ajunge la un acord in privinta platii salariilor – chiar si cu intarziere, dar o intarziere rezonabila (salariile intarzie acum si patru luni) – iar conducerea intelege ca “administratia trebuie sa se ocupe de administratie, iar jurnalistii de continut”.
Brandul Academia Catavencu a fost preluat, prin licitatie, de trustul de presa al omului de afaceri Dan Adamescu in vara lui 2011.
Comunicatul Academia Catavencu:
ACADEMIA CATAVENCU ISI SUSPENDA ACTIVITATEA EDITORIALA
Bucuresti, 19.06.2014: Redactia Academiei Catavencu nu mai are chef de gluma. Administratia trustului de presa in care este inclusa aceasta revista este, ea insasi, o poanta. O poanta buna- daca este vazuta dinafara, sau o poanta proasta, daca este suportata dinauntru.
Astfel, numarul care urma sa apara in ziua de 23 iunie 2014 nu va mai aparea (sau cel putin nu in aceasta formula editoriala). De asemenea, se suspenda si segmentul online al revistei – site si pagina de Facebook. Facem acest lucru pentru ca ne iubim revista, cititorii si meseria. Si pentru ca ne respectam pe noi insine suficient de mult, incat sa nu-i lasam pe altii sa ne injoseasca.
De ceva timp, Academia Catavencu functioneaza intr-o situatie hilara: nu ajutata de administratia trustului de presa din care face parte ci, cumva, in ciuda acesteia.
Este neplacut, dar relativ obisnuit in presa, ca salariile sa nu fie incasate la timp. Insa nu e deloc firesc ca, fata de subiectul intarzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presa Medien Holding, sa aiba urmatoarea pozitie, exprimata intr-un e-mail, citam: “Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI ADUCI ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!” (n.r.- majusculele apartin autorului mesajului)
Putem face foarte multe lucruri pentru aceasta revista si pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul sotiilor ca sa putem sustine (sa putem “credita”), astfel, nenumaratele si interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administreaza. Si, mai cu seama, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americana, de proprietar de plantatie bananiera.
ACADEMIA CATAVENCU a fost si este, inca, o revista citita. O spun vanzarile la chiosc, in crestere, pana cand administratia a luat nefericita decizie de a scadea tirajul. Aceasta crestere este o performanta (din cate stim, unica in trustul nostru, si rara in presa, in general), dar este o performanta greu de sustinut, atata vreme cat administratia pare sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a contrazice aceasta tendinta.
Sa fii sunat cu trei-patru ore inaintea tiparirii revistei si sa ti se spuna ca se reduce cu patru numarul paginilor acesteia, apoi, la insistentele redactorului-sef, sa se descopere ca economia obtinuta astfel ar fi derizorie (si, desigur, invers proportionala cu deficitul de imagine) este inca o dovada clara a amatorismului lautaresc cu care se “administreaza” aceasta revista.
De parca n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intentiona sa inaugureze o politica editoriala unica in presa romaneasca: redactia sa-i propuna vanzatorului ei de publicitate clienti si campanii publicitare, iar vanzatorul, la randul sau, sa ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), sa judece valoarea de umor a continului revistei, ba chiar sa aleaga coperta revistei.
In concluzie, redactia Academiei Catavencu nu este dispusa sa scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului si cu supervizarea femeii de serviciu.
Redactia Academia Catavencu
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.