Spitalele CFR s-au intors la Ministerul Transporturilor dupa o mica aventura la Ministerul Sanatatii

Spitalele CFR s-au intors la Ministerul Transporturilor dupa o mica aventura la Ministerul Sanatatii

Spitalele CFR s-au intors la Ministerul Transporturilor dupa o mica aventura la Ministerul Sanatatii

by June 30, 2014 0 comments

Ping-pong cu spitalele CFR. Dupa ce liberalii au transferat aceste unitati sanitare la Ministerul Sanatatii, in 2012, apoi au iesit de la guvernare, spitalele s-au intors la Ministerul Transporturilor. Noul titular al Transporturilor,  Dan Sova, in intelegere cu ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu au decis sa emita o ordonanta de urgenta nr 27/214 privind “unele masuri pentru completarea retelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor si pentru aprobarea unor masuri financiare”. Scandalul a fost “cat casa” in 2012, cand liberalul Relu Fenechiu, in cardasie cu ministrul de atunci al Sanatatii, Eugen Nicolaescu, au transferat spitalele CFR catre Sanatate, fara nicio expertiza in prealabil si fara sa tina cont de impactul nociv al unei asemenea masuri. Nu au existat decat interese imobiliare, tinand cont de valoarea cladirilor si terenurilor care sunt in proprietatea celor peste 50 de unitati spitalicesti din toata tara.   (citeste si http://ancheteonline.ro/2013/10/un-nou-dosar-penal-pentru-relu-fenechiu-cum-a-distrus-fostul-ministru-patrimoniul-spitalelor-cfr/).

Aceasta rocada realizata intre ministere,  in cadrul Guvernului Ponta, s-a realizat ”avand in vedere necesitatea organizarii si dezvoltarii retelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor pentru modurile de transport rutier, feroviar, naval si aerian considerate domenii de importanta maxima, luand in considerare necesitatea accesului personalului cu atributii in siguranta transporturilor la asistenta medicala si/sau psihologica, avand in vedere faptul ca aceste spitale au aparut ca o necessitate distincta a activitatii de transport feroviar, datorita specificitatii complexe a acestui domeniu economic si social ( de exemplu, comisiile teritoriale si comisia central de siguranta circulatiei, parte component majora a sigurantei cetateanului), avand in vedere importanta dezvoltarii ambulatoriilor de specialitate de la nivelul spitalelor din reteaua sanitara proprie, ca parte integranta a activitatii specific de siguranta transporturilor, in scopul eficientei si rigurozitatii actului medical”.

In acelasi timp, Guvernul Ponta a decis intoarcerea spitalelor CFR la Ministerul Transporturilor “ţinand seama de solicitarile repetate ale personalului cu atributii in siguranta circulatiei de a se efectua servicii medicale in condiţii optime si pentru a crea cadrul unui management spitalicesc performant prin completarea atributiilor factorilor de decizie si in coroborare cu sprijinul obligatoriu a fi acordat pentru a fi evitate accidente cu impact major asupra vietii, integritatii persoanelor implicate, respectiv angajati, precum si a vietii si integritatii obligatoriu a fi asigurate calatorilor”.

Ministerul Transporturilor a hotarat adoptarea ordonantei “avand in vedere ca lipsirea personalului cu atributii in siguranta transporturilor de posibilitatea efectuarii la termen a examinarilor medicale si psihologice,  ar duce la un blocaj al activitatii pe toate cele 4 moduri de transport (feroviar, rutier, naval si aerian),  datorita faptului ca acest personal cu atributii specifice nu are dreptul sa isi desfasoare activitatea fara avize medicale si psihologice valabile,

luand in considerare lipsa personalului medical de specialitate si necesitatea mentinerii unor structuri specifice in subordinea Ministerului Transporturilor si pentru evitarea punerii in pericol a sigurantei calatorilor si a bunurilor materiale transportate cu mijloace de transport navale, aeriene, rutiere si feroviare”.

Potrivit ordonantei 27/2014 se vor intoarce la Transporturi de la Ministerul Sanatatii  urmatoarele spitale:  Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea, Spitalul Clinic Căi Ferate Timişoara, Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa, Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova, Spitalul Clinic Căi Ferate Iaşi, Spitalul General Căi Ferate Braşov, Spitalul General Căi Ferate Galaţi, Spitalul General Căi Ferate Ploieşti, Spitalul General Căi Ferate Sibiu şi Spitalul General Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin (2) Atribuţiile şi competenţele Ministerului Sănătăţii rezultând din calitatea de ordonator principal de credite al unităţilor sanitare prevăzute la alin. (1) se transferă Ministerului Transporturilor.

Sumele alocate în bugetul de stat pe anul 2014 la capitolul 66.01 pentru Ministerul Sănătăţii, aferente unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1), se transferă în bugetul Ministerului Transporturilor cu aceeaşi destinaţie, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă”, se mai spune in actul normativ.

La articolul 4 se mai spune ca “ Ministerul Transporturilor preia patrimoniul unităţilor sanitare prevăzute la alin. (1), stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

“Personalul unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1) se preia cu păstrarea drepturilor şi obligaţiilor avute la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare”, se reiteaza in ordonanta.

Ordonata este semnata de premierul Victor Ponta si contrasemnata de Dan Sova, in calitate de MInistru al Transporturilor, Nicolae Banicioiu, de ministru al Sanatatii si Ioana Maria Petrescu, de ministru al Finantelor.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<