Înșelătorie, fals și uz de fals. Un revelion de pomină cu agenția Christian Tour

Înșelătorie, fals și uz de fals. Un revelion de pomină cu agenția Christian Tour

Înșelătorie, fals și uz de fals. Un revelion de pomină cu agenția Christian Tour

by January 21, 2019 2 comments

Să nu plecați niciodată într-un circuit turistic cu Christian Tour! Dacă o faceți,  o faceți pe pielea voastră și o  să treceți prin multe momente neplăcute. Poate fi un exemplu de ” nu așa se face turism”. Dar pentru că această agenție de turism are o mare  putere financiară ( clădită, se pare, tot pe spatele clienților), își permite să tragă țepe. Prin înșelătorie, fals și uz de fals!

O poveste neverosimilă de Revelion care  s-a petrecut la sfârșitul anului trecut, când sărbătorirea Anului Nou, în mirificul Salzburg, putea să se transforme într-un coșmar, pentru un grup de turiști români, ce au plătit o căruță de bani.  Numai prezența de spirit a unor oameni de bine, care au însuflețit călătoria și care au reușit să facă bășcălie de necazul lor, a salvat petrecerea trecerii dintr-un an în altul.

O mare surpriză pentru turiști

Oferta turistică se numea  ” Revelion la Salzburg” , dar, efectiv, după  programul încropit, pe picior, de  Christian Tour, turiștii români au avut drept de vizitare a acestui oraș, doar maxim 5 ore. În rest, mai tot timpul s-a petrecut pe drumuri, în autocar, în goana avidă a agenției de a scoate bani de la turiști, din așa zise excursii opționale.

Dar cea mai mare țeapă au luat-o turiștii la hotelul din Salzburg. Oamenii  au fost obligați de agenție să plătească taxa turistică de oraș,  deși unitatea hotelieră ne-a anunțat, oficial, că nu există această taxă. Cu alte cuvinte, agenția Christian Tour le-a băgat, pe gât, turiștilor, o taxă inexistentă.

Turiștii, în număr de 27, au fost nevoiți  să plătească, din buzunar, către hotel, 44 de euro, de familie, bani pe care nu-i achitaseră agenția. Christian Tour i-a forțat pe turiști să scoată din buzunarul  lor, aproape 200 de lei, reprezentând o restanță financiară a agenției. O premieră în modalitatea de a-și înșela clienții, venită din partea unei agenții, care se vrea a fi onorabilă!

O taxă inexistentă

În total, o escrocherie de 567 de euro!  Managerul hotelului din Salzburg  au explicat turiștilor,  foarte clar,  că această sumă nu reprezintă taxa turistică de oraș, pentru că autoritățile locale din  Salzburg nu impun o asemenea taxă.

Reprezentanții unității hoteliere  au precizat  că această sumă de bani, pe care agenția au pus-o în cîrca turiștilor,  este o taxa guvernamentală, ( taxa pe camera), fiind vorba, de fapt,  de un TVA, aplicabil de statul austriac. Drept urmare, o obligație financiară a agenției de turism, nicidecum a clienților.

Într-o adresă oficială  pe care hotelul a fost dispus să o emită turiștilor,  se spune clar că agenția Christian Tour, potrivit contractului încheiat între cele două plăți, nu și-a achitat decât 90% din suma datorată, urmând ca restul de 10%, să o onoreze odată cu venirea turiștilor. ”Vă confirm că fiecare a plătit câte 22 de euro, în total 44 euro de cuplu, pentru că lipsea taxa de cameră. Agenția a plătit aproximativ 90% din suma datorată”, se spune în adresa hotelului.

Dar, agenția, prin intermediul ghidului turistic, a impus clienților săi să achite acestă sumă, pe care au numit-o, arbitrar,  taxa turistică de oraș. O taxă care nu există la Salzburg, dar care a fost inventată de agenție, pentru a-și acoperi restanța de 10% pe care trebuia să mai achite hotelului. O formă mizerabilă de a-și jecmăni clienții!

De la recepție, turiștii au fost informați de  reprezentanții hotelului  că nu le pot face cazarea decât după ce se plătește  întreaga suma datorată de Christian Tour. Asta se întâmpla cu o seară înainte de Revelion, pe la ora 20, când oamenii erau morți de oboseală și de foame, iar singurul restaurant unde se putea mânca, se închidea la ora 21. Deoarece agenția a refuzat ostentativ să-și achite datoria, aruncând această obligație către turiști, oamenii au fost nevoiți să plătească,  pentru a salva petrecerea de Revelion. Niciun reprezentant al Christian Tour nu a dorit să stea de vorbă cu turiștii, deși aceștia  au cerut, insistent,  explicații din partea conducerii.   Directorul general, Marius Berca,  a refuzat să rezolve problema, fiind abordat pe Facebook.

Turiștii, obligați să plătească datoria agenției

Astfel, turiștii  au plătit datoria agenției, în numele unei taxe inexistente, inventate, intempestiv de Christian Tour.  Ei au fost umiliți de agenția ChristianTour,  în fața reprezentanților hotelului din Salzburg, deși pentru această excursie au plătit peste 1000 de euro, de familie.  Românii s-au făcut , din nou de râs, în Austria, managerul hotelului spunând că nu li s-a mai întâmplat niciodată așa ceva, deși au cazat turiști, din toată lumea.

Ghidul Christian Tour a recurs la metode murdare pentru a scăpa cu fața curată din această situație penibilă. A  încercat să negocieze cu oficialii hotelului,  pentru a susține, în fața turiștilor, varianta Agenției. Cei de la recepția unității hoteliere au refuzat categoric, susținând, în fața oamenilor că nu există taxa turistică de oraș, la Salzburg și că obligația financiară este a agenției.

Trebuie precizat că agenția Christian Tour nu și-a informat, în prealabil, turiștii, despre necesitatea achitării unei asemenea taxe,  find puși  în fața faptului împlinit, cu riscul ratării petrecerii  Revelionului  de la Salzburg, pentru care oamenii au plătit sume de bani consistente.

Manipulare și dezinformare

La această  înșelătorie evidentă s-au adăugat altele, care au creat o atmosferă  de neîncredere și de ceartă permanentă cu ghidul agenției.  Asta, deoarece, una se spunea în programul excursiei și alta au oferit, pe teren. Totul, numai în avantajul Christian Tour, printr-o acțiune de manipulare și dezinformare. Astfel, în programul circuitului turistic se prevedea cazarea de 3 nopți într-un hotel de 3 stele din Salzburg, menționând o unitatea de cazare chiar în centrul orașului, sau ceva similar. Varianta ultimă, oferită de Christian Tour, anunțată doar cu 2 zile înainte de plecare, era un hotel în afara orașului, la 10 km distanță de centrul  orașului.

De asemenea, în programul circuitului, mai era prevăzută cazarea la Budapesta,  o noapte la dus, alta la întors, într-un hotel de 3 stele. La dus, oamenii au fost cazați într-un unitate de cazare, în centrul Budapestei, în  condiții mizerabile, cu un miros pestilential, greu de suportat, chiar și doar pentru o noapte. La întoarcere, cazarea în capitala Budapestei, a fost tot în centru, într-un hotel,  cică dotat cu  3 stele plus,  unde ghiuveta de la baie era ruginită, iar scurgerea de la duș nu funcționa. Menționăm că agenția Christian Tour a asigurat cazare în tranzit, la Budapesta în hoteluri din centrul orașului, iar unde petreceam Revelionul, la Salzburg, pentru 3 nopți, în fara orașului, cu autobuzul, ajungând în  Centru, într-o  jumătate de oră. Bună organizare a oferit agenția de turism, Christian Tour!

Turiștii au avut la dispoziție două excursii importante, de o zi, la Munchen și Innsbruck, unde au petrecut doar 2 ore efectiv, pentru  vizitarea acestor  orașe, restul timpului fiind pierdut pe drum.  Întoarcerea era la hotel, cel târziu, după amiază la orele 17, iar seara program de voie. În afara orașului Salzburg, unde ultimul mijloc de transport, la întoacere,  era ora 21.

Singurele momente  petrecute în Salzburg, potrivit programului Christian Tour,  au fost în noaptea de Revelion, vreo 2 ore, înainte și după trecerea în noul an și  3 ore,  pe 1 ianuarie, când ghidul se grăbea să se întoarcă la hotel, pentru că  șoferii erau tare obosiți!

Ghidul a ținut tot timpul să spună  că de Sărbători, orașul Salzburg este închis. O minciună ordinară, pentru că, pe cont propriu, oamenii au descoperit că, pe 1 Ianuarie,  acest minunat oraș, era foarte viu,  deschis turiștilor, iar mai toate obiectivele  aveau porțile deschise. Dar doamna de la Christian Tour dorea timp de odihnă la hotel!

De unde a venit salvarea: turiștii au fost nevoiți să ia initiativa și să plece de unii singuri, pentru a descoperi frumusețile Salzburg. Așa că , trecând peste dezinformarea și manipularea agenției de turism, oamenii au aflat singuri cum se pot distra, în orașul lui Mozart. Apropo! Ghidul  a mințit că muzeul Mozart este închis de Anul Nou. Mare mirare a fost când  ”păgubiții” Christian Tour au descoperit  singuri locația și au aflat că pot vizita pe 1 Ianuarie casa transformată în muzeu, a  marelui compozitor austriac.

Pe drumul oaselor

Chiar și călătoria cu autocarul, până la Budapesta a fost un coșmar. Agenția Christian Tour a ales, în ultim moment să schimbe traseul parcurs pe teritoriul României, deoarece a găsit de cuviință, să urce în autocarul de Salzburg, turiști care trebuiau să ajungă la Belgrad, fiind transportați până la Deva,  unde erau luați de altă mașină.

Astfel, în loc să parcurgă drumul cel mai scurt și să ajungă în maxim 12 ore în capitala Ungariei,  agenția le-a oferit turiștilor un tur de România, pe cea mai groaznică  rută, ghidul vorbind despre ”drumul oaselor”. Într-o mare bătaie de joc la adresa turiștilor, autocarul Christian Tour a ales să mergă pe Valea Prahovei  ( foarte aglomerată, în preajma Revelionului), nu pe Valea Oltului, (cum, inițial au fost informați turiștii), pentru a lua două persoane care mergeau la Belgrad, nu la Salzburg.

Un dispret total față  de un cuplu din Brașov, care a fost anunțat, initial,  că autocarul o ia pe Valea Oltului și nu pe Valea Prahovei (Brașov).   Așa că oamenii au venit la București, pentru a se îmbarca pe drumul spre Salzburg.  Au rămas stupefiați să afle  că autocarul și-a schimbat traseul peste noapte (pe Valea Prahovei),  pentru a îmbarca, de la Brașov, 2 persoane care nu făceau parte din grupul pentru excursia cu destinația Salzburg, ci cu destinația Belgrad.  Fără cuvinte!

Binențeles că drumul  pe Valea Prahovei, pe data de 29 decembrie a fost infernal, petrecând peste 5 ore pe ruta București-Brașov. Mai mult, în loc ca autocarul Christian Tour să meargă pe autostradă, de la Sibiu-Arad, a luat-o pe arătură, pe ”drumul oaselor”, Orăștie-Timișoara, pentru a îmbarca  alți turiști, care puteau fi transportați, foarte ușor, până la Arad, cu alt mijloc de transport.  O umilire totală a turiștilor, care au fost ținuți în autocar, timp de 16 ore, până la Budapesta. Întrebat despre acest traseu al groazei, directorul general al Christian Tour, ne-a spus, nonșalat, că agenția  trebuia să ia și alți turiști, ce urmau să ajungă la altă destinație.

Drept urmare, acest caz poate face obiectul unui dosar penal, în speță fiind vorba despre înșelătorie, fals și uz de fals. Înșelătorie pentru că oamenii au fost păcăliți și obligați să plătească o sumă de bani pentru o taxa inexistentă, fals și uz de fals, deoarece agenția, pentru a-și acoperi escrocheria,  a emis chitanta pentru o taxa turistică de oraș, care nu este percepută.

Facebook Comments

2 Comments so far

Jump into a conversation
  1. Magda Lazar
    #1 Magda Lazar 23 January, 2019, 15:41

    Exact la fel am patit si noi acum 2 ani intr-o excursie in Alpi. Am fost cazati la hotel de 2 stele in loc de 3 stele. Noroc ca directorul hotelului era roman si ne-a ajutat cu transmiterea sesizarilor grupului pe fax la agentie in tara in timp util (deoarece era specificat in contract ca daca nu sesizezi in 12 ore, se prescrie). Ne-a asteptat la aeroport contabila firmei din tara respectiva, care nu stia decat franceza si asa am vizitat obiectivele turistice din prima zi. Ghidul a aparut dupa 2 zile (timp in care agentia de turism Christian Tour nu a putut fi contactata) si ne-a anulat din excursiile optionale, ca trecusera deja 2 zile. Nu erau dispusi sa ia in excursii mai multe persoane decat incapeau intr-un singur autocar (desi luasera anterior banii tututror pentru excursii optionale) si dupa ce se umplea autocarul, plecau cu mult inainte de ora stabilita, la restul zicandu-le ca au intarziat ei. Ghidul si cu o parte de grup s-au cazat la alt hotel aflat la zeci de km distanta, astfel incat in fiecare zi pierdeam cel putin 2-3 ore intre hoteluri si revenind apoi aceeasi distanta la hotelul initial. Mergeam ore intregi pana la obiective care erau foarte departe, iar acolo aveam dreptul doar sa coboram cateva minute sa facem poze si atat. Aceasta deoarece soferii italieni erau platiti pentru 8 ore, si refuzau sa efectueze ore suplimentare, ei spunand clar ca la ora 16-17 sunt inapoi si liberi apoi. Alte obiective au fost scoase din acest motiv “din mers” de pe lista, iar ghidul oricum nu venea dimineata sa ne ia de la hotelul nostru si nici nu ne aducea inapoi la revenire, ci eram nevoiti sa ne organizam noi. Radea de noi pe fata, impreuna cu soferii si ne spuneau ca suntem tarani. Pentru banii dati pe excursiile optionale (care erau foarte scumpe de altfel) au eliberat chitante in alb (fara nicio firma trecut ape ele sau stampila), iar in coltul din stanga sus scriau cu pixul numele Hotelului unde stateam, ca si cum am dat banii hotelului. Directorul hotelului mentionat anterior s-a hotarat sa ne ajute atunci cand i-am aratat chitantele. Sesizarea facuta acolo si pe care am trimis-o si prin posta de acolo la Christian tour, ca sa ne incadram in termenul din contract de a formula sesizare in scris, semnata de toti membrii grupului, am depus-o la Protectia Consumatorului Galati la intoarcere, cu toate actele doveditoare atasate. Aceasta a amendat agentia partenera din Galati – Galtour, si tot agentia galateana ne-a despagubit cu 50 euro de persoana, initial propunandu-ne ca despagubire sa petrecem revelionul din anul respectiv cu ei, unde vor organiza. Nu am mai facut proces in instanta in final, dar era obligatia Protectiei Consumatorului sa se autosesizeze si sa faca plangere penala, cel putin pentru chitantele false. Aflam de costuri suplimentare in fiecare excursie, pe care le plateam pe parcurs, pentru ca altfel nu puteam merge mai departe, ci eram obligati sa ramanem in autocar. In penultima zi am aflat intamplator (auzind discutiile in italiana dintre soferi, altfel ar fi fost surpriza), ca nu se face nici excursia gratuita din ultima zi (pentru cei care achizitionasera toate excursiile optionale, adica toti turistii practic), deoarece autocarul trebuie sa plece dupa alti turisti din alta excursie. Ca urmare i-am anuntat ca mergem direct la Politia din statiunea in care eram cazati si le vom arata si chitantele lor originale improvizate si fara stampila (daca tot avem zi libera fortata). Doar asa am reusit sa mergem totusi in excursia respectiva, deoarece directorul de la Christian Tour cu care am vorbit pe telefon (pe banii nostri fireste), dupa ce am sunat pe diferite numere de telefon de contact de zeci de ori, ne-a zis in fata ca nu este treaba lor excursiile optionale.., sa stam sa ne odihnim in statiune si sa o vizitam si sa facem shopping. Dupa care ne-a inchis telefonul in nas si nu a mai raspuns. Cu toate ca ii explicasem ca ne-am inscris in aceasta excursie tocmai pentru excursiile otionale, ca la statiune puteam merge si in tara. Ce sa zicem, a fost un fiasco total aceasta excursie. Ne-am reprosat si faptul ca am convins si alte familii sa mearga cu noi, cu care fusesem plecati si in alte excursii, cu alte agentii. Pentru aceasta am optat deoarece nu se stransese grupul pentru o excursie in Portugalia cu firma de turism cu care mergeam constant, aceasta fiind singura data cand am mers prin Christian Tour. Mai mult decat evident… si ultima. Am spicuit cateva aspecte in ce am povestit anterior, problemele au fost mult mai multe, efectiv si-au batut joc de noi. Sper sa nu mai aiba nimeni parte de asa deplasare cum am avut noi sau de vreun tratament injositor asemanator cu cel prin care am trecut noi. Este pacat ca le este permis asa ceva si ca mai fac si in continuare la fel!

    Reply this comment
    • admin
      admin Author 28 January, 2019, 12:56

      Buna ziua! Imi permiteti sa public povestea dumneavostră? ca să putem scoate la iveală toată mizeria Christian Tour.Poate imi trimiteți și dovada amenzii incasate de agenția si plângerea la Protecția Consumatorului si ce dovezi mai aveti. Multumesc anticipat!

      Reply this comment

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.