Afla cum sa iti mentii sanatatea si vitalitatea dupa varsta de 40 de ani fara prea mari eforturi

Afla cum sa iti mentii sanatatea si vitalitatea dupa varsta de 40 de ani fara prea mari eforturi

Afla cum sa iti mentii sanatatea si vitalitatea dupa varsta de 40 de ani fara prea mari eforturi

by May 9, 2019 0 comments

Dupa varsta de 40 de ani este bine sa acorzi o atentie sporita corpului si starii tale psihice pentru a putea sa te bucuri de o viata activa pentru cat mai mult timp. Nu sunt necesare eforturi iesite din comun sau super schimbari pentru a incepe sa ai grija de tine mai mult. Exista cateva lucruri importante pe care este bine sa le transformi in obiceiuri si pe care ti le vom prezenta mai jos:

 

Incearca sa ramai activ/a

 

Mergi la sala, mergi pe jos, incearca sa faci exercitii acasa sau bucura-te de sportul preferat, fie ca iti place sa dansezi, sa inoti, sa joci fotbal sau sa alergi. Nu trebuie sa faci sport zilnic daca nu iti place sau nu ai timp, este suficient sa reusesti sa faci macar o ora sau doua de sport de 2 sau 3 ori pe saptamana. De asemenea, daca nu vrei sa cheltui bani pe activitati cum ar fi sala, abonamentul la piscina pentru inot sau cursurile de dans, poti sa faci sport chiar acasa, folosindu-te de aplicatii ce te ghideaza sau de tutoriale de pe YouTube. Nu uita ca daca alegi sa faci sport acasa este important sa acorzi o atentie sporita miscarilor pe care le faci pentru a evita accidentarile. In plus, nu uita sa te incalzesti de fiecare data inainte sa faci sport si sa nu uiti de streching niciodata.

 

Dormi suficient

Odihna este esentiala pentru buna functionare a corpului si cu cat inaintezi in varsta, cu atat devine din ce in ce mai important sa dormi suficient si sa ai un somn de calitate. Incearca pe cat posibil sa dormi minim 7 ore pe noapte desi de preferat ar fi sa dormi intre 8 si 9 ore. Nu uita ca inainte de culcare sa incerci sa te relaxezi cat mai mult posibil: stinge televizorul, pune deoparte telefonul si incearca sa meditezi sau sa citesti o carte.

De asemenea, la trezire este o idee buna sa nu te grabesti sa iti verifici mesajele sau sa dai drumul la televizor. Incearca sa faci putin streching, sa bei un pahar cu apa si mai apoi sa incepi sa te ocupi de task-urile zilnice.

Daca la 20 de ani nu era o problema sa pierzi cateva nopti pe saptamana, dupa varsta de 40 de ani este bine sa acorzi mai multa importanta unui somn de calitate si nevoii de a te odihni corespunzator.

 

Nu uita de analize anuale

Fa-ti setul de analize anual fara sa il amani deoarece este mai important sa previi decat sa tratezi. Astfel, micile dereglari pot fi tratate la timp, iar sanatatea ta este monitorizata.

In plus, este important sa vizitezi cabinetul medicului stomatolog o data pe an sau la doi ani. Problemele dentare pot aparea la orice varsta, dar exista numeroase solutii pentru ele: implantul dentar, protetica dentara, fatetele si nu numai.

 

Ofera-ti timp pentru relaxare

Citeste o carte buna, priveste un film care iti place, mediteaza, pleaca intr-o vacanta, incearca o sedinta de masaj sau orice altceva te relaxeaza, te ajuta sa te incarci cu energie si sa te simti mai bine. Este necesar ca dupa varsta de 40 de ani sa stii cand este momentul sa iei o pauza si sa nu te de abati de la acest lucru indiferent de obligatiile pe care le ai.

 

Sa fii energic/a si plin/a de viata dupa varsta de 40 de ani nu este deloc complicat daca incerci sa ramai activ/a, sa te odihnesti suficient si sa ai grija de corpul si mintea ta.

 

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.