O inițiativă unică. Călător prin România, țara celor 100.000 de povești

O inițiativă unică. Călător prin România, țara celor 100.000 de povești

O inițiativă unică. Călător prin România, țara celor 100.000 de povești

by November 20, 2020 0 comments

Lumea turistică și culturală pare să fie un alt spațiu foarte competitiv care, datorită  unei experiențe de câteva mii de ani de activitate, a permis ca turiștii să aibă nevoi diferite, foarte complexe și să își dorească mai mult atunci când călătoresc. Deși clipa de față ne găsește pe fiecare dintre noi, mai mult sau mai puțin, ,,legați’’ de device-uri, un procent foarte mic poate să transforme o dependent în  ceva util.

Platforma Traveller in Romania a fost dezvoltată, în primul rând, ca o bibliotecă digitală care să permită turistului, fie el național sau internațional, să aibă o experiență  completă, complexă și de neuitat atunci când vine vorba de tara noastra. În clipa de față, platforma nu oferă obiective turistice sau monumente istorice ,,aruncate’’ pur și simplu într-o pagina web cu descriere aferentă, ci cuprinde obiective ordonate în funcție de județ, împreună cu povestea lor, cu personajele importante ale istoriei care au fost în preajma acestor locuri și legende. În acest fel, platforma s-a transformat într-o ,,carte’’ digitală de povești din România.

Bineințeles că Traveller în România nu este doar despre obiectivele turistice și monumentele istorice, cum nici România nu este doar despre locuri de vizitat. Platforma este despre experiențe, iar experiențele au legatură cu toate simțurile pe care le are o ființă. De aceea platforma nu apeleaza doar la stările de bine pe care un obiectiv turistic sau un moment istoric i le oferă turistului prin ceea ce vede, dar apelează și la gustul acestuia. Platforma include rețete tradiționale ,,luate’’ de la batrânii locurilor și urmașii acestora din diferite județe ale țării. Astfel, platforma include și o veritabilă ,,carte de bucate’’ românești care crește de la zi la zi.

Mai mult decât atât, platforma cuprinde și unități de cazare precum și port popular regional. Atunci când vine vorba de ultima categorie, nici românii nu știu ce bogății se ascund în spatele unei ii, portul tradițional românesc. O ie poate spune curiosului foarte multe lucruri despre persoana care o poartă precum: statutul social al familiei, modul în care casele sunt așezate în sat și credințele persoanei respective. Platforma a reușit să adune peste 300 de modele diferite de ii din toate județele din România, iar alte 750 sunt pe cale de a fi adăugate. În acest fel, Traveller in România o să ajunga, nu doar o platforma de povești și locuri minunate, dar și un veritabil manual de tradiții, istorii și legende ale României.

Problema pe care am identificat-o noi

Înainte sa ne apucam de platforma în cauză și toate elementele auxiliare, am identificat foarte multe probleme, printre care amintesc cele mai mari:

1.Patrimoniul României dispare chiar în clipa în care vorbim, iar cu el și poveștile și istoria acelei clădiri sau element. Toate aceste povești nu vor mai putea fi aduse în fața turiștilor naționali și internationali niciodată și este o pierdere inestimabilă.

2.Cei mai buni bucătari au fost (sau sunt) bunicile noastre. Acestea cunosc foarte multe rețete tradiționale românești care au fost transmise ereditar. Toate aceste retete aduc în prim-plan delicatese care pot bucura atât turiștii, cât și curioșii. De aceea este foarte important ca aceste rețete să fie păstrate într-o ,,carte de bucate’’ virtuală.

3.Iile tradiționale reprezintă adevarate tezaure etnografice. În prezent, există foarte puțini oameni care colecționează în vederea expunerii acestor ii, dar majoritatea persoanelor deținatoare, ori le aruncă, ori le păstreaza în conditii neprielnice, distrugându-le încet, încet.

4.România nu dispune de un număr suficient de ghizi astfel încât sa acopere toata suprafața obiectivelor turistice și a monumentelor istorice. Mai mult decât atât, sunt foarte puțini ghizi dedicați meseriei lor, fapt ce face ca mesajul transmis către turiști să nu fie mereu perceput așa cum trebuie.

Soluția

Solutia pe care noi am propus-o este reprezentataăde o platformă turistică, Traveller in Romania, care este tradusă în 5 limbi (selecția acestora a fost realizată după o analiză facută de noi): Engleză, Franceză, Spaniolă, Română si Chineză, precum și un element auxiliar – plăcuțe de semnalizare a obiectivelor turistice și monumentelor istorice care au în componența sa un cod Q.R. Platforma este foarte ușor de manevrat și permite turistului să aibă o imagine centralizată asupra județelor și asupra României din punct de vedere al obiectivelor turistice și monumentelor istorice, al unităților de cazare, al portului popular și gastronomiei tradiționale.

Platforma a fost optimizată în așa fel încât turistul să o utilizeze atât de pe calculator, cât și de pe tableta și smartphone. În cazul ultimului device, platforma se pliază perfect, putând fi ușor confundată cu o aplicație în toată regula.

Procesul de utilizare este destul de simplu. Turistul care este interesat de România sau dorește să viziteze un anumit loc, intră pe platformă, caută județul și vede exact ce are de vizitat, atât în locul dorit, cât și în împrejurimi. De asemenea, turistul poate să vadă elemente care țin de gastronomia locală și etnografia tradițională a județului, precum și unități de cazare, testate de către noi și care merită să primească turiști.

În ceea ce privește acele plăcuțe de semnalare turistică, acestea au implementate coduri Q.R. și dorim să înlocuim (sau, după caz, să le montam pentru prima oară) plăcuțele de semnalizare turistică. Gândirea din spate este foarte simplă. Există multe locuri care au un potențial enorm, dar care nu sunt cunoscute. Turistul național sau internațional se hotărăște să viziteze o anumită zonă, găsește un monument istoric, dar nu are cum să afle nimic despre el pentru că nu există o placuță de informare sau un ghid. De aceea, plăcuțele instalate de noi în proximitatea obiectivului sau monumentului istoric permite turistului să fie propriul sau ghid. Acesta scoate telefonul, scanează codul Q.R. și este redirecționat spre platforma noastră acolo, unde este obiectivul. Acesta selectează  limba care este înțeleasă  cel mai bine și începe să citească  istoria locului și legendele.

Clienți sau utilizatori?

Noi nu avem clienți, ci utilizatori. Dacă ne raportam pe plan național, utilizatorii noștri sunt preponderent femei, cu vârste cuprinse între 25-40 de ani, care folosesc smartphone cu sistem de operare IOS și care petrec timp pe platformă, în medie 10 minute.

Utilizatorii (turiștii / potențialii turiști) internaționali sunt reprezentați  preponderent de femei cu vârste cuprinse între 45-60 de ani care folosesc smartphone cu sistem de operare Android și care petrec în cadrul platformei, în medie, 4 minute.

Cum am spus, noi nu avem clienți, avem utilizatori, iar mărimea acestora crește direct proporțional cu numărul limbilor în care platforma este tradusă  și cu numărul de elemente adăugate pe platformă. Dacă, la început, atunci când există doar Limba Română aveam unde la 100 oameni / zi cu o rată de întoarcere de 7%, în prezent, când avem 5 limbi, avem undeva la 6500 oameni / zi și o rată de întoarcere de 10%.

Impactul social

În momentul de față ne pregătim  să montăm plăcuțele de informare cu cod QR în al 4-lea oras din Romania, mai exact în Municipiul Giurgiu. Am observat următoarele lucruri după  ce am realizat această platformă și am montat acele plăcuțe în cele 3 orașe de până  acum:

1.Gradul de awareness asupra monumentelor istorice și obiectivelor turistice precum și a capitalului cultural românesc începe să crească, oamenii devin mult mai conștienți de ceea ce au în județul sau regiunea din care provin.

2.Am observat că sunt comune cu un potențial turistic foarte mare, care, după ce am prezentat obiectivele de acolo pe platforma și am montat plăcutele (Topoloveni, Amara), numărul turiștilor a început să crească. Numărul turiștilor noi este mic dat fiind faptul că proiectul este nou, dar este în creștere.

3.Primarii încep să conștientizeze importanța ,,scoaterii la lumină’’ a patrimoniului natural și al celui construit și acționează în vederea valorificării (curăță spațiul din proximitatea obiectivelor în care am montat aceste placuțe, ne permit să intervenim pentru a promova mult mai intens)

4.Oamenii din zonele în care am montat plăcuțele au aflat de monumente istorice de care nu știau până în acel moment și au început să viziteze și să promoveze și ei pe mai departe.

5.Turiștii ne oferă feedback prețios prin intermediul chatbox-ului implementat pe website sau ne cer date de contact de la unități de cazare din zone sau responsabili de turism. Acest lucru defineste clar o crestere mica a numarului de turisti.

6.Faptul că platforma are instalat un sistem de tracking, ne permite să generăm rapoarte anuale în legatură cu numărul turiștilor care au vizitat un anumit punct de interes, precum și informații adiționale despre vârstă, localitate de reședință și dispozitiv de pe care accesează. Aceste rapoarte sunt oferite Centrelor Naționale de Informare și Promovare Turistică în vederea dezvoltării, împreuna cu noi, a unor strategii de promovare.

Cum facem rost de bani pentru proiectul nostru?

Noi avem diverse moduri de a aduce bani în acest proiect. În primul rând, folosim disponibil propriu. Acest lucru s-a intamplat la început în mare masură ( 80% ), dar de când proiectul acesta s-a dezvoltat, am început  să  primim sponsorizari, fapt ce a făcut ca disponibilul propriu să atingă un procent de (10%). Sponsorii noștri principali sunt: Dedeman România, Transelectrica, ReOS, Loteria Română și mulți alți antreprenori locali din zonele în care noi montam aceste placute.

Echipa noastră

Partenerii mei sunt urmatorii:

1.Tănașcu Constantin-Iulian (presedinte) – Este absolvent de Management și Marketing Internațional și Informatică si actual doctorand cu o teza care cuprinde migrația și braindrain-ul. El se ocupă cu partea administrative  și cu negocierile cu primarii și președinții de consilii județene.

2.Robert Andrei Costache (vice-presedinte) – Absolvent de Management si Marketing Internațional și actual doctorand în cadrul ASE cu o teză care cuprinde mediul de business românesc. Acesta se implică activ în comunitatea locala din județul Giurgiu și alte județe din sudul României. Este antreprenor în domeniul turismului. În cadrul proiectului nostru el ocupa funcția de project manager.

3.Călina Iuliana-Andreea (Business developer Muntenia – Studenta la contabilitate și un adevărat ,,do-er’’. Iuliana lucrează în vederea dezvoltării comunităților sărace din sudul României prin dezvoltarea de proiecte interesante. În cadrul proiectului nostru ea ocupa funcția de vicepreședinte.

4.Cutar Anne-Marie (PR coordinator) – Este elevaă în clasa a 12 a și  este cea care se ocupă de toate textele care sunt urcate pe platformă. Aceasta este o imagine reprezentativă  a tinerilor din sudul României și este o persoană  care militează  pentru dezvoltarea regional  și pentru egalitatea de gen.

5.Moncea Mădălina Ioana (business developer Moldova) – Este masterandă  în cadrul Masterului de Managementul Proiectelor  și responsabilă cu toata partea de est și de sud-est în cadrul proiectului nostru.

Pe de altă parte, din echipa noastră pot face parte toate firmele, ONG-urile și administrațiile locale care s-au alăturat proiectului. Printre aceștia dorim să amintim următoarele:

Primarii: Amara, Municipiul Giurgiu, Topoloveni, Feldioara, Municipiul Timișoara, Municipiul Hunedoara, Moldova Nouă, Vaslui, Slobozia, Horezu, Caransebes, Breaza, Orsova, Municipiul Câmpina etc

Asociații și colaboratori: Tasuleasa Social, Colecția etnografică  Marius Matei, Monumentalist, Explorăm Buzăul, Țara cu Balauri, Descoperă  Carașul, Aici a stat, Institutul Cultural Chinez, Direcția pentru Turism (Fostul Minister al Turismului) etc

Firme: Dedeman, ReOS, Transelectrica, Andrada Tours etc.

Împreună  cu partenerii noștri am realizat o rețea  performantă  prin care ne ajutăm reciproc și prin care încercăm să promovăm România în cel mai bun mod posibil.

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<