Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un magazin

Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un magazin

Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un magazin

by January 8, 2021 0 comments

Multe persoane aleg să își deschidă propria firmă, pentru a nu mai avea nevoie de un job în care să fie tot timpul controlați, dar și pentru a investi o anumită sumă de bani. Astfel, o firmă poate reprezenta singura sursă de venit. Însă, deschiderea unui magazin nu este un proces simplu. Trebuie să ai în vedere multe aspecte, atunci când creezi un brand. Denumirea, designul, produsele care vor fi comercializate, înregistrarea firmei și multe alte detalii trebuie gândite foarte bine. Dacă ai de gând să îți deschizi și tu un magazin, iată ce ar trebui să știi.

Planul de afaceri

În primul rând, trebuie să te gândești care va fi ideea de bază a magazinului. Ce produse vei comercializa sau fabrica? Care sunt clienții țintă? Care este echipa de care ai nevoie? Ce prețuri vei aplica? Trebuie să calculezi foarte atent costurile de achiziție sau de produs, costurile pentru salariile angajaților, chiria spațiului, echipamente și celelalte cheltuieli. Apoi, calculează prețuri pe care ar trebui să le aplici, pentru a putea avea profit. Din acest motiv, trebuie să te gândești foarte bine la tipul produselor comercializate. De asemenea, este foarte important să îți studiezi competiția, pentru a afla dacă sunt șanse ca afacerea ta să aibă succes. Dacă ai o competiție puternică, vei putea face profit doar dacă aduci ceva deosebit.

Amplasarea

Amplasarea magazinului este foarte importantă. Dacă nu este într-o zonă accesibilă, riști ca acesta să nu fie vizitat de prea mulți clienți. De asemenea, dacă este aproape de magazinele competitorilor, poate fi eclipsat de acestea. În plus, contează și mărimea spațiului, în funcție de domeniul firmei și de tipul produselor comercializate. Dacă îți deschizi un magazin online, nu trebuie să mai ții cont de poziție și poți livra oriunde.

Numele

Trebuie să te gândești la un nume sugestiv, unic și, în același timp, simplu. Este important să te gândești la mai multe denumiri, în cazul în care prima variantă aleasă de tine este, deja, existentă pe piață.

Înregistrarea și funcționarea legală

Pentru ca magazinul să poată funcționa, acesta trebuie înregistrat printr-o formă juridică de organizare a afacerii, care poate fi SRL, SRL-D, IF, II, PFA, SNC, SCSA, SCA. Alegerea formei juridice depinde de multe aspecte, motiv pentru care trebuie să te informezi, foarte bine, cu privire la aceasta. De asemenea, este important să știi că trebuie să obții și o serie de autorizații (de mediu, de protecție și siguranță la incendii, de protecția muncii, de funcționare și altele). Peste toate, trebuie să achiziționezi stingătoare de incendiu și să închei contracte cu o firmă de deratizare și o firmă de salubritate.

Design și echipamente

În funcție de tipul magazinului, trebuie să creezi un logo și să dezvolți designul magazinului (culori, mobilier, decorațiuni, așezare a mobilierului etc.). De asemenea, este important să te interesezi de ce echipamente și instrumente ai nevoie pentru firma ta. Spre exemplu, un magazin cu produse din carne necesită frigidere speciale. În funcție de tipul magazinului, poate fi nevoie de respectarea unor reguli de organizare a spațiului.

Angajați

Atunci când deschizi un magazin, trebuie să ai în vedere și de câți angajați ai nevoie și ce pregătire profesională trebuie să aibă aceștia. În ceea ce privește afacerile mici, te poți descurca doar cu unul sau doi angajați la început, urmând ca, după obținerea profitului, să îți mărești echipa.

Instrumente digitale

În prezent, orice afacere are nevoie de soluții software, pentru a ține pasul cu competiția. Instrumentele digitale scad nevoia de a mări echipa, automatizează operațiunile firmei și ușurează munca angajaților. Spre exemplu, poți implementa un program de facturare, un program de gestiune stocuri sau un soft ERP pentru retail. De asemenea, dacă îți dorești să îți extinzi afacerea în online, ai nevoie de o platformă eCommerce.

Metode de plată și livrare

Un alt aspect care trebuie pus la punct este legat de metodele de plată în magazin. Mulți clienți preferă să plătească cu ajutorul unui card bancar. De asemenea, dacă optezi pentru un magazin online, trebuie să te gândești dacă accepți doar ramburs sau și alte metode de plată online. De asemenea, în cazul în care vei face livrări, trebuie să închei un contract cu o firmă de curierat.

Promovare

Înainte de a deschide magazinul, trebuie să îți creezi și un plan de marketing. Promovarea magazinului trebuie să înceapă încă dinainte de a-l deschide. Rețelele de socializare sunt cel mai eficient canal de comunicare cu clienții. Promoțiile de deschidere pot fi o metodă bună de a atrage clienți.

Așadar, dacă îți dorești să deschizi un magazin, trebuie să ai în vedere toate aceste aspecte, astfel încât să ai o afacere legală și de succes.

 

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<