Licitatii multiple pentru aceleasi lucrari in Bucuresti

Licitatii multiple pentru aceleasi lucrari in Bucuresti

by January 16, 2012 0 comments

Administratia Strazilor a organizat in cursul anului trecut, doua licitatii pentru aceleasi servicii: proiectare si executie lucrari de semnalizare rutiera orizontala si verticala. Prima a fost atribuita in iulie 2011,  pentru 5 milioane euro. A doua, inca in desfasurare, are o valoare estimata de 56 milioane euro, adica de două ori mai mult decat Pasajul Mihai Bravu – Splai Unirii.

Administratia Strazilor vrea sa umple Bucurestiul cu indicatoare si marcaje rutiere. Cel putin asta este concluzia dupa ce a demarat doua licitatii, ambele pentru semnalizare rutiera verticala si orizontala cu o valoare totala estimata de 61 milioane euro. Costul pe care institutia condusa de Alina Roman este dipusa sa il plateasca este egal cu cel de constructie a doua pasaje supraterane in Capitala, respectiv pasajul Pipera (33,8 milioane euro) si Pasajul Mihai Bravu – Splai Unirii (28 milioane euro).

In iulie 2011, Administratia Strazilor a incheiat un acord-cadru pe 4 ani cu Vesta Investment (client fidel al institutiei) pentru suma de 20,9 milioane lei (aprox. 5 milioane euro). Acordul presupune proiectarea si executia unor lucrari de semnalizare orizontala (marcaje rutiere) si verticala (indicatoare).

Pe 10 decembrie 2011, Administratia Strazilor a dat startul unei noi licita?ii pentru semnarea unui acord-cadru, tot pe patru ani, pentru proiectare, executie si administrare a semnalizării rutiere orizontala si verticala. De aceasta data valoarea este mult mai mare – 245 milioane lei cu TVA (56,4 milioane euro). Ambele acorduri-cadru vor fi puse in executie cu bani de la bugetul local.

Doua licitatii pentru limitatoare de viteza si benzi rezonatoare

Directorul Administratiei Strazilor, Alina Roman, sustine insa ca este vorba de două acorduri-cadru diferite. “Cele doua acorduri-cadru nu au acelaşi obiect. Primul e destinat, in principal, covoarelor rosii anti-derapante si marcajelor bicolore (alb-albastru, alb-rosu). Cel de-al doilea asigura implementarea, pe toate arterele aflate in administrare, pe o perioadă de 4 ani (n.r. si primul era tot pe 4 ani), a intregii semnalizari rutiere, pornind de la stalpisori si oglinzi rutiere si pana la materializarea proiectelor de semnalizare avizate in Comisia Tehnica de Circulatie”, a precizat pentru B365.ro, Alina Roman.

La o simpla comparatie intre cele doua anunturi de participare diferenta invocata de directorul Administratiei Strazilor dispare. Astfel, in documentatia de atribuire din iulie se preciza ca “Acordul cadru presupune proiectare si lucrari pentru covoare antiderapante rosii care vor fi aplicate in special in zona scolilor, dar si la trecerile de pietoni periculoase, limitatoare de viteza, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri pentru a preveni viteza peste limita legala in trafic, indicatoare rutiere “trecere de pietoni”, “spital” echipate cu flash-uri alimentate de panouri fotovoltaice, dar si marcaje rutiere termoplastice pentru strazile nou reabilitate si pentru parcari”. De altfel, dupa cum se arata si in caietul de sarcini, acordul -cadru nu prevedea doar covoare antiderapante si marcaje, dupa cum sustine institutia ci ?i indicatoare cu „Atentie copii+limitare de viteza 30 km/h”, indicatoare rutiere „Denivelari pentru limitarea vitezei”, indicatoare rutiere „Limitare de viteza 30km/h”, indicatoare rutiere „Trecere de pietoni” si indicatoare rutiere „Spital”.

Conform anuntului de participare din 10 decembrie, viitorul acord-cadru ce va fi semnat de Administratia Strazilor “presupune proiectare, executie si administrare lucrari de semnalizare rutiera orizontala (marcaje rutiere termoplastice alb/galben) si verticala (indicatoare rutiere, mijloace auxiliare de semnalizare etc) care vor fi executate pe strazile si parcarile aflate in administrarea Administratiei Strazilor, limitatoare de viteza, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri pentru a preveni viteza peste limita legala in trafic, indicatoare de orientare rutiera amplasate pe console si portaluri dar si marcaje rutiere conventionale pentru strazile ce urmeaza sa intre in reabilitare sau intretinere, dar care pana la aceasta nu asigura o semnalizare rutiera corespunzatoare.”

“Avand in vedere ca acordul-cadru nu angajeaza fonduri bugetare, contractele subsecvente vor fi semnate in functie de necesitati si in principal pentru semnalizarea scolilor si spitalelor (n.r. ?i platite de la bugetul local). Anuntul de participare publicat in data de 10.12.2011 pentru atribuirea a acordului cadru Proiectare, executie si administrare a semnalizarii rutiere orizontala si verticala, vine ca si o continuare a contractelor semnate in anul 2008 conform HCGMB 181/15.06.2000 si tinand cont de prevederile Codului Rutier art. 5 si art 7, mai spun cei de la Administratia Strazilor.

800.000 de euro pentru separatoare ce au rezistat mai putin de o lună

La sfarsitul anului trecut, Administratia Strazilor a platit firmei UTI Traffic Management 800.000 de euro pentru instalarea a 14.000 de separatoare de sensuri. Dispozitivele au rezistat mai putin de o luna, fiind puse la pamant de soferii care au trecut cu usurinta peste ele. Astfel, cei de la UTI au fost nevoiti sa le inlocuiasca, la putin timp dupa ce le montasera. 2.015 de separatoare au fost inlocuite la sfarsitul anului trecut, iar alte 8.422 în luna martie.

Tot UTI a primit de la Administratia Strazilor, in acest an, contracte de aproape 18 milioane de lei pentru intretinerea si modernizarea semafoarelor din Bucuresti. Contractul pentru service, intretinere, mentenanta automate de dirijare a circulatiei si modernizare a instalatiilor de semaforizare are o durata de trei ani.

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.