Noua structura de organizare a turismului in cadrul Guvernul Ponta 4, un impact negativ asupra absortiei fondurilor europene

Noua structura de organizare a turismului in cadrul Guvernul Ponta 4, un impact negativ asupra absortiei fondurilor europene

Noua structura de organizare a turismului in cadrul Guvernul Ponta 4, un impact negativ asupra absortiei fondurilor europene

by December 21, 2014 0 comments

Măsurile de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale a activităţii din turism vor avea consecinte negative asupra absorbtiei finantarilor europene. Organizaţiile reprezentative din domeniul turismului trag un smenal de alarmă în acest sens.
În Monitorul Oficial nr. 920 din 17.12.2014 a fost publicată OUG nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale.
Astfel, în conformitate cu art. 2 din actul normativ menţionat, Ministerul Economiei se reorganizează prin schimbarea denumirii în Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului şi prin preluarea activităţii şi a structurilor din domeniul turismului de la Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism.

Autoritatea Naţională pentru Turism trece în coordonarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului.
În acest moment, toate ONG-urile şi patronatele reprezentative din domeniul turismului (Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Asociaţia Naţionlă a Agenţiilor de Turism din România, etc.) sunt în fierbere, având dezbateri ample pe acest subiect.
Asociația Națională pentru Calitatea Serviciilor din Turism – ANCST, contactată de noi, ne comunică că schimbarea organizării Instituţiei de resort din turism nu este privită ca o schimbare de bun augur. ANCST consideră că prin această măsură se vor pierde o mare parte din finanţările europene pentru promovare şi va slăbi şi mai mult reprezentativitatea Autorităţii Naţionale pentru Turism. Practic, se deschide calea către dizolvarea acestei instituţii.

Extras din Monitorul Oficial nr. 920 din 17.12.2014:
“Art. 2. – (1) Se reorganizează Ministerul Economiei prin schimbarea denumirii în Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului şi prin preluarea activităţii şi a structurilor din domeniul turismului de la Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism.
(2) Autoritatea Naţională pentru Turism, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei şi în coordonarea ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism, trece în coordonarea ministrului economiei, comerţului şi turismului. Finanţarea Autorităţii Naţionale pentru Turism se realizează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului“.
[…]
Art. 8. – (1) Se înfiinţează Institutul Român de Comerţ Exterior ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, prin preluarea activităţilor şi personalului din domeniul promovării exporturilor de la Departamentul de comerţ exterior şi relaţii internaţionale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului şi a activităţilor şi structurilor de specialitate din domeniul promovării turismului de la Autoritatea Naţională pentru Turism.
(2) Institutul Român de Comerţ Exterior exercită, în numele Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, în limitele de competenţă aprobate prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi turismului, atribuţiile acestuia privind:
a) Programul de susţinere şi promovare a exporturilor cu finanţare parţială de la bugetul de stat, asigurând organizarea şi participarea la misiuni economice, târguri şi expoziţii în ţară şi în străinătate, realizarea de studii de piaţă, acţiuni de publicitate cu caracter general;
b) Strategia naţională de export şi strategia naţională de dezvoltare turistică;
c) iniţierea, organizarea şi coordonarea expansiunii economice, comerciale şi turistice externe pe pieţele de interes;
d) organizarea şi realizarea activităţii de promovare turistică de către reprezentantele de promovare turistică;
e) orice alte operaţiuni şi activităţi necesare realizării obiectului de promovare a comerţului şi turismului.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, Institutul Român de Comerţ Exterior colaborează cu ministerele şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.
(4) Institutul Român de Comerţ Exterior este condus de un director general numit prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi turismului, în condiţiile legii.
(5) Bunurile şi alte active aferente activităţii preluate vor fi transferate prin protocol.
(6) Finanţarea activităţilor Institutului Român de Comerţ Exterior se realizează din venituri proprii şi în completare prin subvenţii de la bugetul de stat, din surse proprii şi din alte surse, atrase în condiţiile legii.
(7) Organizarea, funcţionarea şi numărul de posturi al Institutului Român de Comerţ Exterior se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
[…]

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.