Firmele de publicitate, ajutor de stat. Consultantul lui Iohannis, contract cu Guvernul Orban pentru campania ”Siguranța la vot”

Firmele de publicitate, ajutor de stat. Consultantul lui Iohannis, contract cu Guvernul Orban pentru campania ”Siguranța la vot”

Firmele de publicitate, ajutor de stat. Consultantul lui Iohannis, contract cu Guvernul Orban pentru campania ”Siguranța la vot”

by February 22, 2021 0 comments

Guvernul Orban a acordat, anul trecut, subvenții consistente ( 280.000 euro)  firmelor publicitare, mai ales celor clientelare sau controversate, pentru a depăși criza determinată de pandemia de covid.

Trei agenții de publicitate s-au ocupat de creația reclamelor din campania de anul trecut a Guvernului.Spoturile TV și radio, dar și celelalte materiale (online, print) din campania pentru care Guvernul alocase presei un maxim de 40 de milioane de euro au fost făcute de agențiile McCann, GMP Advertising și Lion, scrie paginademedia.ro.

Lion Communication (Publicis) a prestat cel mai mult. Grupul din care fac parte Leo Burnet și The Practice a primit pentru creația reclamelor aproape 150.000 de euro.

Grupul condus de Ștefan Iordache a furnizat în mai multe rânduri, în etapele a 3-a (august-septembrie) și a patra (decembrie) ale campaneiei “servicii de creație și producție materiale campanie de informare publică combatere COVID.”

Situația plăților către Lion Communication Services: 58.000 de euro – septembrie, 19.000 de euro – octombrie, 59.000 de euro – decembrie

Alți 9.500 de euro au fost plătiți tot în luna decembrie pentru materiale în limba maghiară.

GMP Advertising, agenția condusă de Felix Tătaru, a furnizat servicii pentru ultimele faza ale campaniei și materiale din seria “Siguranța la vot.”

Banii au venit în două tranșe: 28.000 de euro la începutul lunii decembrie, pentru materialele Siguranța la Vot. Alți 50.000 de euro au fost alocați de Guvern către GMP pe final de decembrie, pentru ultima fază a campaniei de prevenire a răspândirii COVID.

O companie care a lucrat și lucrează cu președinția, fiind cunoscut faptul că Felix Tătaru a fost consultantul politic al lui Iohannis, pe timpul celor două campanii electorale. De asemenea, firma lui Felix Tătaru a încasat peste 200.000 de euro pentru campania de achiziționare a Guvernului Cioloș a lucrării de sculptură a lui Brâncuși, ”Cumințenia Pământului”,  care s-a dovedit a fi un eșec. Lucrarea nu a ajuns în proprietatea statului român, dar banii încasați de Tătaru nu au fost returnați.

Agenția McCann Erickson, fondată de Bogdan Enoiu, s-a ocupat de reclamele din prima parte a campaniei de prevenire COVID, cu “Poartă Masca”.

Guvernul a plătit către McCann, la începutul lunii septembrie, toată suma de 57.300 de euro.

Amintim faptul că  Agenția McCann Erickson  a primit în anul 2014, de la Consiliul Concurenței,  cea mai mare amendă pentru înțelegere neconcurențială, din cele 14 firme de publicitate, puse sub acuzație.

 

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

<