Ecologizare pe lotul Sebeș-Turda. Cum vroia fosta conducere a CNAIR să ascundă mizeria sub preș

Ecologizare pe lotul Sebeș-Turda. Cum vroia fosta conducere a CNAIR să ascundă mizeria sub preș

Ecologizare pe lotul Sebeș-Turda. Cum vroia fosta conducere a CNAIR să ascundă mizeria sub preș

by March 20, 2020 0 comments

Lucrările de mântuială din infrastructură, gândite iresponsabil de conducerea CNAIR, continuă să facă victime. Fostul director general al Companiei, Sorin Scarlat a lăsat numeroase bombe cu efect întârziat, în executarea proiectelor de autostrăzi. Una dintre ele este gata să explodeze pe lotul 1 Sebeș-Turda, unde, pe teren, a fost descoperită o groapă de gunoi cu numeroase reziduri menajere, animaliere, cu alte cuvinte, o zonă contaminată.

Compania Pizzarotti, care construiește autostrada, a atras atenția CNAIR despre apariția acestei situații de fapt, solicitând subcontractarea unei lucrări pentru dezafectarea ariei consemnate, potrivit normelor europene de mediu. Sursele noastre ne-a relatat că Scarlat ar fi refuzat firma italienă, pe motiv că aceasta ar cere bani în plus, la contract. Fără să țină cont de faptul că igienizarea zonei nu se poate face decât cu o firmă specializată, care deține și utilajele și know-how-ul necesar, fosta conducere a decis să facă lucrarea, în regie proprie.

Potrivit surselor citate, cu decizia luată, fostul director ar fi trasat sarcină Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj, din subordinea sa,  să facă lucrarea. Numai că DRDP Cluj nu dispunea de cele necesare pentru ecologizarea gropii de gunoi. Așa s-ar fi discutat chiar ca directorul Direcției Cluj, Eugen Cecan să-i acorde firmei fiului acest contract.

O bătaie de joc, în stilul specific birocraților noștri, ”merge și așa”. O bombă lăsată de Scarlat noii conduceri a CNAIR, care ar putea fi trasă la răspundere pentru problemele de mediu generate de situația de pe teren.

Ziarul Unirea din Alba Iulia scrie că ”CNAIR a început, în regie proprie, lucrările de degajare a fostei gropi de gunoi a orașului Alba Iulia care bloca lucrările la una dintre bretelele Autostrăzii Sebeș – Turda. Este vorba despre breteaua care va face legătura dintre autostradă şi Alba Iulia, prin nodul rutier din zona de sud a oraşului.

Lucrările sunt estimate să dureze în jur de 3 săptămâni, timp în care vor fi scoși toți cei 24.000 metri cubi de deșeuri care se estimează că se află acolo. Fiind vorba despre o groapă de gunoi de dinainte de anii 1990, deșeurile constau în mare parte din moloz, sticlă și mult pământ, nefiind vorba despre deșeuri toxice, care să polueze.

În zona respectivă, în apropierea cartierului Partoş din Alba Iulia, a existat înainte de 1990 o groapă de gunoi, care a fost închisă, acoperită cu pământ şi uitată de toată lumea. Breteaua de legătură a fost proiectată exact peste fosta groapă de gunoi de care nu s-a ținut cont la momentul întocmirii documentațiilor”.

 

Facebook Comments

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.